327
Αεροσκάφη τύπου Boeing 737 Max σταθμευμένα στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Ρέντον της Ουάσινγκτον | REUTERS/Lindsey Wasson/File Photo

Νέος «δυνητικός κίνδυνος» εντοπίστηκε στα Boeing 737 MAX

Protagon Team Protagon Team 27 Ιουνίου 2019, 09:49
Αεροσκάφη τύπου Boeing 737 Max σταθμευμένα στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Ρέντον της Ουάσινγκτον
|REUTERS/Lindsey Wasson/File Photo

Νέος «δυνητικός κίνδυνος» εντοπίστηκε στα Boeing 737 MAX

Protagon Team Protagon Team 27 Ιουνίου 2019, 09:49

Με τον στόλο των Boeing 737 MAX να είναι καθηλωμένος σε όλο τον κόσμο, η αμερικανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) ανακοίνωσε ότι εντόπισε έναν νέο «δυνητικό κίνδυνο» στα συστήματα διεύθυνσης και ελέγχου του επιβατικού αεροσκάφους.

Η FAA ζήτησε από την Boeing να διορθώσει τον κίνδυνο πριν εγκρίνει την επάνοδο των αεροσκαφών σε υπηρεσία. Δεν έδωσε πάντως περισσότερες διευκρινίσεις.

Δύο αεροσκάφη 737 MAX ενεπλάκησαν σε ισάριθμα δυστυχήματα με συνολικά 346 νεκρούς πριν όλος ο στόλος καθηλωθεί στο έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πηγή προσκείμενη στην υπόθεση που ζήτησε να μην κατονομαστεί, εξήγησε ότι κατά τη διάρκεια δοκιμών σε προσομοιωτή, ελεγκτές-πιλότοι της FAA άργησαν πολύ να ανακτήσουν τον έλεγχο του αεροσκάφους έπειτα από σενάρια ενεργοποίησης του συστήματος αποφυγής απώλειας στήριξης MCAS. Είναι το σύστημα που θεωρείται πως προκάλεσε τα δυστυχήματα της Lion Air πέρυσι στην Ινδονησία και της Ethiopian Airlines στην Αιθιοπία τον Μάρτιο.

Το αυτόματο σύστημα, που κατεβάζει το ρύγχος, ενεργοποιείται χωρίς επέμβαση των χειριστών.

Οι πιλότοι του 737 MAX της Lion, όπως έδειξε η έρευνα, αγωνίζονταν μάταια να ανακτήσουν τον έλεγχό του πριν το αεροπλάνο συντριβεί ανοιχτά της Ιάβας. Το MCAS πιστεύεται ότι διαδραμάτισε ρόλο και στο δεύτερο δυστύχημα.

Η αποκατάσταση που ζητεί να γίνει η FAA σημαίνει ότι η πτήση νέας «πιστοποίησης» του 737 MAX —του αεροσκάφους στο οποίο η Boeing βασίζει πρακτικά το ίδιο το μέλλον της— δεν θα γίνει πριν από τις 8 Ιουλίου. Η FAA θα εξετάσει τα αποτελέσματα για δύο ως τρεις εβδομάδες πριν αποφασίσει εάν θα εγκρίνει την επάνοδό του σε υπηρεσία.

Δεν είναι σαφές εάν το πρόβλημα που εντοπίστηκε μπορεί να επιδιορθωθεί με αναβάθμιση του λογισμικού ή χρειάζεται τροποποίηση μικροεπεξεργαστή. Η Boeing διαβεβαίωσε την FAA ότι μπορεί να το επιλύσει αναβαθμίζοντας το λογισμικό, σε διαφορετική περίπτωση η καθυστέρηση της επιστροφής του 737 MAX στην υπηρεσία ίσως είναι πολύ μεγαλύτερη.

Η United Airlines των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι παρατείνει την ισχύ της απόφασής της να μην εκτελεί πτήσεις με αεροσκάφη 737 MAX της Boeing μέχρι τουλάχιστον την 3η Σεπτεμβρίου, κάτι που σημαίνει ότι θα ακυρωθούν συνολικά 1.900 δρομολόγια τον Αύγουστο.