578
Η παρουσίαση του νέου αεροσκάφους έγινε «κεκλεισμένων των θυρών» | Craig Paul

«Μαύρη» πρεμιέρα για το Boeing 777X

Protagon Team Protagon Team 18 Μαρτίου 2019, 15:40
Η παρουσίαση του νέου αεροσκάφους έγινε «κεκλεισμένων των θυρών»
|Craig Paul

«Μαύρη» πρεμιέρα για το Boeing 777X

Protagon Team Protagon Team 18 Μαρτίου 2019, 15:40

Το μεγαλύτερο σε μήκος επιβατικό αεροπλάνο στον κόσμο μόλις έκανε το ντεμπούτο του. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNN, στις 13 Μαρτίου, το πρώτο Boeing 777X παρουσιάστηκε στους υπαλλήλους της εταιρείας, στο εσωτερικό της κύριας μονάδας κατασκευής ευρείας ατράκτου  στο Έβερετ της Πολιτείας Ουάσινγκτον. Θα υπάρχουν δύο παραλλαγές του ίδιου αεροσκάφους: το 777-8 και το 777-9. Η Boeing είχε προγραμματίσει να παρουσιάσει το αεροπλάνο την Τετάρτη, αλλά καθυστέρησε το ντεμπούτο μετά τη συντριβή του αεροσκάφους της στην Αιθιοπία.

Ψάχνοντας για απαντήσεις στα συντρίμμια: η μοιραία πτήση 302 της Ethiopian Airlines κόστισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους (REUTERS/Baz Ratner)

Η εκδήλωση ήταν λιτή ως ένδειξη σεβασμού για την πρόσφατη απώλεια της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines, Boeing 737 MAX 8.

Με μήκος που φτάνει τα 76.8 μέτρα (252 πόδια), το 777X είναι μακρύτερο από τον προκάτοχό του, το 777-300ER αλλά και το αντίστοιχο αεροσκάφος A340-600 της αντίπαλης εταιρείας Airbus. Το 777Χ ξεπερνά σε μήκος και το 747-8, την τελευταία έκδοση της «Βασίλισσας των Ουρανών» της Boeing, του οποίου ο πρόγονος που άλλαξε την αεροπλοΐα πέταξε πριν από 50 χρόνια. Η αρχική δοκιμαστική πτήση αναμένεται αργότερα αυτή την άνοιξη.

Παρόλο που η εξωτερική διάμετρος της ατράκτου του νέου αεροσκάφους είναι ίδια με εκείνη του 25χρονου 777, η Boeing έχει προχωρήσει σε επανασχεδιασμό του εσωτερικού. Με την αλλαγή του σχεδιασμού των πλευρικών τοιχωμάτων της καμπίνας και των δομών στήριξης στο πίσω μέρος του αεροσκάφους, η καμπίνα θα είναι περίπου 10 εκατοστά ευρύτερη από το προηγούμενο μοντέλο. Αυτό μπορεί να μην ακούγεται πολύ, αλλά θα μπορούσε να μεταφράζεται σε σχεδόν 1.5 εκατοστό πρόσθετου πλάτους καθίσματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε κάθε σειρά ενός Boeing 777 κάθονται 10 επιβάτες.

Οι αποθηκευτικοί χώροι του νέου αεροσκάφους είναι μεγαλύτεροι, έτσι ώστε οι επιβάτες να μπορούν να αποθηκεύουν καλύτερα τις χειραποσκευές τους. Οι αλλαγές στη δομή της ατράκτου θα δώσουν επίσης στα 777X μεγαλύτερα παράθυρα από την τρέχουσα έκδοση του αεροπλάνου και οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν την επιλογή να εγκαταστήσουν ηλεκτρονικά παράθυρα με τη δυνατότητα σκίασης (EDW), όπως αυτά που βρίσκονται στο 787 Dreamliner της Boeing.

Η Boeing έχει επενδύσει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για να κατασκευάσει τα φτερά του 777X από ανθρακόνημα. Με μήκος που ξεπερνά τα 71 μέτρα (235 πόδια) τα φτερά είναι πραγματικά τεράστια. Η κατασκευή αυτή θα βοηθήσει το 777X να πετάξει αποτελεσματικότερα αποφέροντας εξοικονόμηση καυσίμων στις αερογραμμές που θα το χρησιμοποιήσουν. Αλλά τα τεράστια φτερά έρχονται μαζί με μερικές προκλήσεις.

Το φτερό του 777Χ διπλώνει για να μπορεί το αεροσκάφος να χωράει στις πύλες των στεγάστρων των αεροδρομίων (Eugene Coutee)

Οι αεροπορικές εταιρείες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το 777X σε αεροδρόμια που εξυπηρετούν επί του παρόντος τα μοντέλα 777 ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κάποιες δυσκολίες λόγω της αύξησης του μήκους των φτερών. Για να λύσουν αυτό το πρόβλημα, οι μηχανικοί της Boeing δημιούργησαν ένα μοναδικό μηχανισμό. Στο έδαφος, 3,6 μέτρα (12 πόδια) κάθε φτερού θα αναδιπλώνεται κατακόρυφα, με ειδικό υλικό και λογισμικό κλειδώματος που απλοποιεί τη διαδικασία αναδίπλωσης. Ταυτόχρονα, ειδικοί μηχανισμοί θα διασφαλίζουν ότι οι οι πιλότοι θα ξεκινούν την διαδικασία της απογείωσης με τα φτερά πλήρως εκτεταμένα. Το σύστημα αυτό θα επιτρέπει στο 777Χ να σταθμεύει στις υπάρχουσες πύλες που χειρίζονται τα παλαιότερα 777.

Σε μια κρίσιμη περίοδο για την εταιρεία, μετά την συντριβή δύο ολοκαίνουργιων αεροπλάνων της, το στοίχημα του 777Χ είναι ακόμα μεγαλύτερο. Το αεροσκάφος θα μπει σε εμπορική εκμετάλλευση το 2020, ενώ έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 344 παραγγελίες (συνδυασμός μοντέλων 777-8, 777-9).

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...