574
Μαθητές διαμαρτύροντι γι ατα κενά στα σχολεία. Ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε στη συνέντευξή του μαζικούς διορισμούς σε δημοτικά και γυμνάσια - λύκεια | INTIME NEWS/ΜΕΣΣΙΝΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

Ανοιγμα Φίλη στην πολιτικά ανένταχτη Κεντροαριστερά

Protagon Team Protagon Team 2 Ιανουαρίου 2016, 14:39
Μαθητές διαμαρτύροντι γι ατα κενά στα σχολεία. Ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε στη συνέντευξή του μαζικούς διορισμούς σε δημοτικά και γυμνάσια - λύκεια
|INTIME NEWS/ΜΕΣΣΙΝΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

Ανοιγμα Φίλη στην πολιτικά ανένταχτη Κεντροαριστερά

Protagon Team Protagon Team 2 Ιανουαρίου 2016, 14:39

Εκτενείς αναφορές στον διάλογο για την Παιδεία που άρχισε προ ημερών και στα ανοιχτά μέτωπα της κυβέρνησης, όπως και στο ενδεχόμενο διεύρυνσης του κυβερνητικού σχήματος, κάνει ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης σε συνέντευξη που παραχωρεί στην εφημερίδα Τα Νέα.

Ο υπουργός απευθύνει κάλεσμα σε δυνάμεις του χώρου της σοσιαλδημοκρατίας που δεν εκπροσωπούνται στη Βουλή ενόψει του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, κλείνει όμως την πόρτα σε ενδεχόμενο συνεργασίας με την Ενωση Κεντρώων.

Ο χρόνος είναι ώριμος ώστε «ο χώρος της ριζοσπαστικής Αριστεράς του ΣΥΡΙΖΑ να απευθυνθεί στην αντινεοφιλελεύθερη Κεντροαριστερά και σε σοσιαλδημοκρατικές δυνάμεις που παραμένουν πολιτικά ανένταχτες», λέει ο κ. Φίλης

H λαϊκή εντολή αποτελεί τον ισχυρότερο παράγοντα που διασφαλίζει την κυβερνητική συνοχή και αποτρέπει ευφάνταστα σενάρια άλλων κυβερνητικών συνεργασιών που μπορεί να αποδειχτούν ασταθείς, υπογραμμίζει καταρχάς ο υπουργός, ενώ επισημαίνει ότι «η αριθμητική συσκοτίζει το πολιτικό θέμα».

Θέτει, ωστόσο, ζήτημα μιας ευρύτερης αναδιάταξης του πολιτικού σκηνικού, την οποία συσχετίζει και με τις προωθούμενες ρυθμίσεις στο καθεστώς λειτουργίας των ΜΜΕ. «Η πρωτοβουλία για τη διαμόρφωση νέων πολιτικών συνθέσεων προοδευτικού προσανατολισμού ανήκει στην κυβέρνηση», επισημαίνει και πραγματοποιεί άνοιγμα «στην αντινεοφιλελεύθερη Κεντροαριστερά και σε σοσιαλδημοκρατικές δυνάμεις που παραμένουν πολιτικά ανένταχτες» ενόψει του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ.

Παράλληλα, σε ερώτημα για το ενδεχόμενο κυβερνητικής συγκατοίκισης με την Ενωση Κεντρώων, ο κ. Φίλης εμφανίζεται απορριπτικός. Το κόμμα «είναι βραχύβιο κοινοβουλευτικά και δεν παραπέμπει σε κάποιο συγκροτημένο ιδεολογικοπολιτικό ρεύμα», λέει, αναγνωρίζει όμως στο «φαινόμενο Λεβέντη» διάρκεια και ανθεκτικότητα που αποδίδει στην κρίση της πολιτικής.

Σχετικά με άλλα εκκρεμή πολιτικά ζητήματα, το Ασφαλιστικό, το οποίο η κυβέρνηση θα ανοίξει τον Ιανουάριο, είναι η «μητέρα των μαχών προκειμένου η χώρα να φύγει από την στενωπό της λιτότητας». Τονίζει δε ότι «η ακεραιότητα των κύριων συντάξεων αποτελεί για την κυβέρνηση κόκκινη γραμμή», ενώ προτεραιότητα είναι να και μην καταλήξουν τα στεγαστικά πρώτης κατοικίας σε fund.

Η καταψήφιση, τέλος, από τον κυβερνητικό εταίρο, τους ΑΝΕΛ, του συμφώνου συμβίωσης δεν αποτέλεσε έκπληξη για τον υπουργό. Εκτιμά ακόμη ότι η συζήτηση που προηγήθηκε στη Βουλή έδειξε ότι «η ριζοσπαστική Αριστερά αποτελεί για τη χώρα μας τον πυλώνα του πολιτικού φιλελευθερισμού».

«Εργο μακράς πνοής η μεταρρύθμιση στην Παιδεία»

Ενόψει του διαλόγου για την Παιδεία που άρχισε πριν από λίγες ημέρες, ο υπουργός επισημαίνει καταρχάς ότι ο διάλογος θα αρχίσει με την καταγραφή χρόνιων προβλημάτων στην εκπαίδευση, που επιδεινώθηκαν με την κρίση, και θα λάβει υπόψη και την εμπειρία ξένων χωρών. Είμαστε ανοικτοί στις προτάσεις των άλλων κομμάτων και φορέων, σημειώνει ο υπουργός, γιατί, παρά τις διαφορές, «μπορεί να βρεθεί κοινός τόπος». Σκοπός είναι να καταλήξει σε μεταρρυθμίσεις που «η εφαρμογή τους, βήμα βήμα, δεν μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε έναν χρόνο ή ακόμα και μέσα σε μία τετραετία».

Ο διάλογος θα καλύψει συνολικά όλες τις βαθμίδες, από την προσχολική μέχρι και την τριτοβάθμια, σημειώνει ο κ. Φίλης, και θα αφορά ζητήματα όπως η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Τελικό σκοπός είναι η κατάρτιση ενός προγράμματος μεταρρύθμισης που θα είναι δημοκρατική (όρος στον οποίο επιμένει στη συνέντευξη ο κ. Φίλης) «με έντονα τα οραματικά στοιχεία του συνεργατικού σχολείου που θα μορφώνει ολόπλευρα τη νέα γενιά».

Σε ερωτήσεις για τον τρόπο εισαγωγής και τις μετεγγραφές δεν έδωσε συγκεκριμένες απαντήσεις, ενώ σε ό,τι αφορά τα Θρησκευτικά επισημαίνει ότι «αιτία του προβλήματος είναι η επιμονή εγχώριων συντηρητικών κύκλων να παραμείνει το μάθημα των Θρησκευτικών ως ομολογιακό μάθημα».

Πέραν αυτών, ο υπουργός εξαγγέλλει «μαζικούς διορισμούς στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από φέτος, μέσω της αξιοποίησης μεταδιδακτορούχων στα μεταπτυχιακά και στο ανοικτό πανεπιστήμιο με τη βαθμιαία κατάργηση του αριθμού των εισακτέων και την κατά προτεραιότητα διδασκαλία από νέους επιστήμονες».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...