440
Ο Χρήστος Σταϊκούρας στο πρώτο δρομολόγιο επιβατικής αμαξοστοιχίας από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη. | ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σφύριξε πάλι το τρένο από Αθήνα για Θεσσαλονίκη

Protagon Team Protagon Team 16 Δεκεμβρίου 2023, 11:07
Ο Χρήστος Σταϊκούρας στο πρώτο δρομολόγιο επιβατικής αμαξοστοιχίας από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη.
|ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σφύριξε πάλι το τρένο από Αθήνα για Θεσσαλονίκη

Protagon Team Protagon Team 16 Δεκεμβρίου 2023, 11:07

Με 131 επιβάτες, μεταξύ των οποίων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ξεκίνησε πάλι από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη το πρώτο δρομολόγιο επιβατικού τρένου, σχεδόν 3,5 μήνες από τις καταστροφικές πλημμύρες που προκάλεσε η κακοκαιρία «Daniel».

Από σήμερα, Σάββατο 16 Δεκεμβρίου, επανέρχονται τα επιβατικά τρένα στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, κατόπιν αποκατάστασης γραμμής και εξασφάλισης κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ.

Τα δρομολόγια θα εκτελούνται με μειωμένη ταχύτητα σε ορισμένα σημεία του δικτύου, με συνολικό χρόνο διαδρομής τις 4 ώρες και 53 λεπτά.

Τα τρένα στο τμήμα Λάρισα – Λιανοκλάδι θα κινούνται με ηλεκτροκίνηση, σε μονή γραμμή και με μικρότερες ταχύτητες, καθώς η κακοκαιρία «Daniel» κατέστρεψε τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης.

«Ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπαίνει και πάλι στις ράγες» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος και μετέβη, με την πρώτη αμαξοστοιχία από Αθήνα, στη Λάρισα.

Επανεκκίνηση

«Είναι γεγονός ότι σήμερα έχουμε την επανεκκίνηση των επιβατικών δρομολογίων σε όλο το μήκος της γραμμής από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη, μετά την καταστροφή που έγινε από τον «Daniel» και είναι το δεύτερο ουσιαστικό βήμα για την ανάταξη του ελληνικού σιδηροδρόμου. Υπενθυμίζω ότι προηγήθηκε το πρώτο βήμα πριν από λίγες ημέρες με τις εμπορευματικές διαδρομές και έπονται οι ολικές αποκαταστάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου κόστους 200 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας τους επόμενους μήνες» δήλωσε ο υπουργός Χρ. Σταϊκούρας.

Παράλληλα, προσέθεσε δρομολογούνται οι διαδικασίες για την οργανωτική αναδιάρθρωση των φορέων του ελληνικού σιδηροδρόμου, αλλά και επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπαίνει και πάλι στις ράγες».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο υπουργός δήλωσε «χρειάζεται να κάνουμε ακόμα περισσότερα πράγματα, έτσι ώστε να ενισχύσουμε την ασφάλεια και την αξιοπιστία του ελληνικού σιδηροδρόμου. Προς αυτή τη κατεύθυνση κινούμαστε βήμα – βήμα μεθοδικά και υπεύθυνα».

Υπενθυμίζεται πως μέσα σε λίγες ώρες καταστράφηκαν 180 χιλιόμετρα υπερσύγχρονου δικτύου, εκ των οποίων 50 χλμ διπλής γραμμής στον άξονα Αθήνας- Θεσσαλονίκη, 80 χλμ στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και 50 χλμ στο τμήμα Λάρισα – Βόλος.

Εργα 200 εκατ. ευρώ

Το υπουργείο Μεταφορών και ο ΟΣΕ, από τις αρχές του 2024 θα προχωρήσουν στις μόνιμες αποκαταστάσεις, το κόστος των οποίων εκτιμάται περίπου στα 200 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού άξονα (διπλή γραμμή, με συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης), εφόσον τηρηθούν τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα τέλη του 2025.

Τα δρομολόγια

Τα δρομολόγια που θα εκτελούνται από σήμερα είναι:

Από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη:

Αμαξοστοιχία IC50, με ώρα αναχώρησης στις 07:58

Αμαξοστοιχία IC52, με ώρα αναχώρησης στις 10:58

Αμαξοστοιχία IC54, με ώρα αναχώρησης στις 14:58

Αμαξοστοιχία IC56, με ώρα αναχώρησης στις 17:58

Από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα:

Αμαξοστοιχία IC51, με ώρα αναχώρησης στις 07:04

Αμαξοστοιχία IC53, με ώρα αναχώρησης στις 10:04

Αμαξοστοιχία IC55, με ώρα αναχώρησης στις 14:04

Αμαξοστοιχία IC57, με ώρα αναχώρησης στις 17:10

 

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...