555
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής | ΙΝΤΙΜΕnews

Οριστικά ως ενιαίο έργο η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος

Protagon Team Protagon Team 31 Μαρτίου 2020, 17:46
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής
|ΙΝΤΙΜΕnews

Οριστικά ως ενιαίο έργο η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος

Protagon Team Protagon Team 31 Μαρτίου 2020, 17:46

Ενα ακόμη βήμα προς την επανένωση του -πολύπαθου- έργου κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος και την ανάθεσή του στην Ολυμπία Οδό, έγινε με τη διάλυση των οκτώ εργολαβιών στις οποίες είχε κατατμηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Η σκυτάλη πλέον περνάει σε επίπεδο Κομισιόν, όπου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, έχει ήδη προχωρήσει στις πρώτες επαφές για το θέμα με την αρμόδια Επίτροπο Ανταγωνισμού,Μαγκρέτε Βεστάγκερ, με την οποία αναμένεται να έχει συνάντηση εντός των προσεχών ημερών  στις Βρυξέλλες.

Παράλληλα, ετοιμάζεται και ο φάκελος για την προ-γνωστοποίηση προς τις υπηρεσίες της Επιτροπής για θέματα Ανταγωνισμού (DG-COMP)  και την ενημέρωση των αντίστοιχων υπηρεσιών για θέματα συμβάσεων (DG-GROW).

Στο μεσοδιάστημα από το υπουργείο έχει τεθεί πρόγραμμα στοχευμένων παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας της τάξης των 15 εκατ. ευρώ στον οδικό άξονα, ενώ παράλληλα, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αναμένεται να λάβει χρηματοδότηση ύψους περίπου 10 εκατ. ευρώ, από το ΠΔΕ για τη συντήρηση του άξονα.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, από τις Βρυξέλλες είχε καταστεί σαφές ότι εφόσον το έργο συνεχιζόταν με οκτώ εργολαβίες, θα έπρεπε  να έχει ολοκληρωθεί ως το 2023.

Αντίθετα σε περίπτωση που το έργο ολοκληρωθεί με μία σύμβαση, όπως και πέτυχε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να δεχθεί να χρηματοδοτηθεί και από τους πόρους της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, με την ένταξη του έργου στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού εξασφαλίζεται η ολοκλήρωσή του, η υλοποίησή του δεν θα κοστίσει στο ελληνικό Δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω από όσο προβλεπόταν στις οκτώ εργολαβίες, η επίβλεψή του θα γίνεται από ανεξάρτητο μηχανικό, απελευθερώνοντας προσωπικό του υπουργείου για άλλα έργα, ενώ εξασφαλίζεται η εγγύηση της κατασκευής και απαλλάσσεται το Δημόσιο από το κόστος λειτουργίας και συντήρησης έως το 2040.

Οι αποφάσεις διάλυσης των εργολαβιών, που εκδόθηκαν την Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020, αφορούσαν τα τέσσερα τμήματα:

– «Τμήμα 2 Αμαλιάδα – Δουναίικα», με Ανάδοχο την «INTRAKAT» και εκτελεσμένες εργασίες στο 8,7% του συνόλου (το οποίο, αν και μικρό, ήταν το μακράν μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ των τεσσάρων)

– «Τμήμα 5 Σαγαίικα – Βάρδα», με Ανάδοχο την «Κ/ΞΙΑ ΞΑΝΘΑΚΗΣ ΑΤΕ – ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΤΕΒΕ ΙΝΤΕΡΚΑΤ» και εκτελεσμένες εργασίες στο 0,11% του συνόλου

– «Τμήμα 6 Κ. Αχαΐα – Σαγαίικα», με Ανάδοχο την «GD INFRASTRUTTURE Ε.Π.Ε.» και εκτελεσμένες εργασίες στο 2% του συνόλου

– «Τμήμα 7 ΒΙΠΕ – Κάτω Αχαΐα» με Ανάδοχο την «ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΤΕΒΕ» με διακριτικό τίτλο «ΙΝΤΕΡΚΑΤ» και εκτελεσμένες εργασίες στο 0,50% του συνόλου

Πηγές του υπουργείου σχολίαζαν χαρακτηριστικά ότι με «με βάση την παραπάνω πρόοδο είναι προφανές ότι τα τμήματα αυτά δεν θα ήταν δυνατό να ολοκληρωθούν, όχι τον Οκτώβριο 2022, που ήταν η συμβατική ημερομηνία περαίωσής τους, αλλά ούτε καν το τέλος του 2023 που ήταν η λήξη της συγχρηματοδότησης από την Ε.Ε.».

Όσο για την δεύτερη εργολαβία που είχε αναλάβει η «GD INFRASTRUTTURE SRL», η οποία συνεργάζεται με τη Μηχανική, δηλαδή το 8ο τμήμα του άξονα, η εταιρεία από τις 16/3/2020 έχει κηρυχθεί έκπτωτη (λόγω υπέρβασης κατά δύο μήνες της  εκπλήρωσης τεσσάρων Αποκλειστικών Προθεσμιών του έργου και ενώ είχε εισπράξει προκαταβολή για το έργο ύψους 1.398.645,49 ευρώ, με τις  εργασίες που είχε εκτελέσει να ανέρχονται σε  40.139,38 ευρώ, κάτι που αντιστοιχεί μόλις στο 0,115% του συνόλου της σύμβασης).

Τα υπόλοιπα τρία τμήματα του έργου (Πύργος- Δουναίικα, Αμαλιάδα- Κυλλήνη, Κυλλήνη- Βάρδα) δεν έφθασαν ποτέ στο τελικό σημείο της ανάθεσης, καθώς στις δύο εναπομείνασες εργολαβίες ο ανάδοχος (Όμιλος Καλογρίτσα) κηρύχθηκε οριστικά έκπτωτος, λόγω μη προσκόμισης των απαραίτητων εγγυητικών επιστολών και στην τρίτη υπάρχει δικαστική εκκρεμμότητα.