650
Δεν θα συμβιβαστούμε με τους μηχανισμούς και τις δυνάμεις της αδράνειας, διαμηνύει ο υπουργός Παιδείας | INTIMEnews

Τι έγινε με τις εξετάσεις της ελληνικής PISA: Ο Πιερρακάκης απαντά στις «αναχρονιστικές μειοψηφίες»

Protagon Team Protagon Team 23 Μαΐου 2024, 10:31
Δεν θα συμβιβαστούμε με τους μηχανισμούς και τις δυνάμεις της αδράνειας, διαμηνύει ο υπουργός Παιδείας
|INTIMEnews

Τι έγινε με τις εξετάσεις της ελληνικής PISA: Ο Πιερρακάκης απαντά στις «αναχρονιστικές μειοψηφίες»

Protagon Team Protagon Team 23 Μαΐου 2024, 10:31

Παρά τις… «φοβέρες» (εδώ) των συνδικαλιστών της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, περισσότερα από 630 σχολεία από όλη την Ελλάδα συμμετείχαν σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στις φετινές Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα (γνωστές και ως «Ελληνική PISA») που διενεργήθηκαν την Τετάρτη 22 Μαΐου.

Οι εξετάσεις -σημειώνεται- αφορούν στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών στις τάξεις της ΣΤ’ δημοτικού και Γ’ γυμνασίου, με στόχο την αποτύπωση του επιπέδου των γνώσεων και των δεξιοτήτων των παιδιών.

«Η Ελληνική PISA είναι πολύτιμο εργαλείο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σήμερα και ένας ακόμη βατήρας για τις μεγάλες αλλαγές που χρειάζονται αύριο. Αντίστοιχες εξετάσεις διενεργούνται σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες με στόχο τη βελτίωση των εκπαιδευτικών συστημάτων», ανέφερε σε ανάρτησή τουστα κοινωνικά δίκτυα ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Οπως υπενθύμισε, το  αποτέλεσμα των εξετάσεων δεν μετράει βαθμολογικά, ενώ τα γραπτά είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται στην αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών.

«Η στόχευση είναι διαφορετική: η ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων δίνει πολύτιμες πληροφορίες για τον βαθμό επίτευξης των στόχων των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών σε εθνικό επίπεδο σε αυτή τη φάση και σταδιακά το ίδιο θα συμβεί και σε περιφερειακό επίπεδο και στο επίπεδο της σχολικής μονάδας», εξήγησε για τους δύσπιστους που επιμένουν να  καταγγέλλουν τις εξετάσει της ελληνικής PISA ως «εργαλείο των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων του Ο.Ο.Σ.Α. για τη δημόσια εκπαίδευση».

«Τα θέματα είναι γνώριμα. Οι μαθητές τα έχουν ήδη διδαχθεί και δεν χρειάζονται καμία προετοιμασία. Στόχος είναι να αποτυπωθεί ο βαθμός αφομοίωσης της εκπαιδευτικής ύλης, αλλά και ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους και κυρίως της κριτικής σκέψης τους», σημείωσε ο υπουρός και οι  εκπαιδευτικοί -τόνισε-  είναι αρωγοί και καταλύτες στην τιτάνια προσπάθεια για ένα καλύτερο σχολείο, λειτουργικό, δημιουργικό, ψηφιακό.

Οι μόνοι που αντιστέκονται, παρατήρησε με αφορμή το «μπλόκο» που επιχειρήθηκε σε ορισμένα σχολεία, «είναι  αναχρονιστικές μειοψηφίες, οι οποίες με τη στάση τους στρέφονται εναντίον των μαθητών υπονομεύοντας ουσιαστικά το μέλλον τους».

ΔΟΕ και ΟΛΜΕ -υπενθυμίζεται-  εξέφρασαν τη αντίθεσή τους και φέτος στη διεξαγωγή των εξετάσεων  (για τρίτη διαδοχική χρονιά) προκηρύσσοντας στάση εργασίας κατά τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων. Ωστόσο, το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, μετά από σχετική προσφυγή του υπουργείου, έκρινε παράνομη και καταχρηστική την κηρυχθείσα στάση εργασίας.

Σε κάποιες περιπτώσεις πάντως οι αντιδρώντες συνδικαλιστές φαίνεται ότι πέτυχαν το σκοπό τους (να μην διεξαχθούν δηλ. εξετάσεις στα σχολεία).

Ενδεικτικό παράδειγμα  οι «πανηγυρισμοί» για το γεγονός ότι σε κανένα δημοτικό σχολείο της ΠΕ Κερκύρας δεν έγιναν οι εξετάσεις της ελληνικής PISA, λόγω καθολικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών στη στάση εργασίας την οποία κήρυξε η ΑΔΕΔΥ.

«Η σχολική κοινότητα όταν δρα συντονισμένα και μαζικά, μπορεί να ακυρώσει τις εκπαιδευτικές πολιτικές που οδηγούν στην εμπορευματοποίηση του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης και στην κατηγοριοποίηση σχολείων-μαθητών -εκπαιδευτικών», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση από τον τοπικό Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

«Ακυρώσαμε τις εξετάσεις PISA […]  Δεν θα επιτρέψουμε οι μαθητές και οι μαθήτριες μας να γίνουν τα πειραματόζωα που προστάζουν η ΕΕ-ΟΟΣΑ», τονίζεται υπό τη μορφή συνθήματος στην ανακοίνωση, ανάμεσα σε άλλα «επαναστατικά».

«Οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς», διαμηνύει απο την πλευρά του ο Κυριάκος Πιερρακάκης και αντί απάντησης ξεκαθαρίζει:

«Ο δρόμος για τις μεγάλες αλλαγές που έχει ανάγκη η εκπαίδευση έχει ανοίξει με το ψηφιακό σχολείο που πρόσφατα ανακοινώθηκε, με το πολλαπλό βιβλίο, με τις επερχόμενες αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, με τη μελέτη ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων αντί αποσπασματικών κειμένων, με τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και με όσα ακόμη πρόκειται να ανακοινωθούν και να υλοποιηθούν τους επόμενους μήνες. Με πολλές μικρές και μεγάλες αλλαγές που τόσο έχει ανάγκη το ελληνικό σχολείο. Και σίγουρα χωρίς ιδεοληψίες – όχι απλώς άλλων δεκαετιών, αλλά άλλου αιώνα. Δεν θα συμβιβαστούμε με τους μηχανισμούς και τις δυνάμεις της αδράνειας. Οι πολίτες έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση για να φέρει τη χώρα στο μέλλον. Κι αυτό ακριβώς είμαστε αποφασισμένοι να πράξουμε».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...