839
Ο Σον Κόνερι και η Βάλερι Λίον στο «Τζέιμς Μποντ, Ποτέ Μην Ξαναπείς Ποτέ» | Warner Bros

Το κορίτσι του Μποντ: «Ο Σον Κόνερι προσπάθησε να με αποπλανήσει»

Protagon Team Protagon Team 2 Νοεμβρίου 2020, 18:05
Ο Σον Κόνερι και η Βάλερι Λίον στο «Τζέιμς Μποντ, Ποτέ Μην Ξαναπείς Ποτέ»
|Warner Bros

Το κορίτσι του Μποντ: «Ο Σον Κόνερι προσπάθησε να με αποπλανήσει»

Protagon Team Protagon Team 2 Νοεμβρίου 2020, 18:05

Η Μαρτίν Μπέσγουικ περιγράφει τον ρόλο της ως κορίτσι του Τζέιμς Μποντ σαν «μία από τις πιο ευτυχισμένες στιγμές της ζωής μου». Η 79χρονη αγγλίδα ηθοποιός και σταρ σε μια σειρά από ταινίες της δεκαετίας του 1960, εμφανίστηκε δύο φορές πλάι στον Σον Κόνερι, τον σπουδαίο σκωτσέζο ηθοποιό που απεβίωσε στις 31 Οκτωβρίου. Το 1963 υποδύθηκε τη Ζόρα, τη νεαρή τσιγγάνα στην ταινία «Τζέιμς Μποντ, Πράκτωρ 007: Από τη Ρωσία με Αγάπη» ενώ δύο χρόνια αργότερα στην «Επιχείρηση Κεραυνός» ήταν η Πόλα Κάπλαν, πράκτορας της CIA, που προτιμά να αυτοκτονήσει για να μην υποστεί βασανιστήρια και αναγκαστεί να αποκαλύψει πολύτιμες πληροφορίες.

Παρά λίγο, εξάλλου, να παίξει και στην πρώτη ταινία της σειράς «Τζέιμς Μποντ, πράκτωρ 007, εναντίον Δόκτορος Νο» αλλά αποκλείστηκε γιατί ήταν μόλις 21 ετών. Από εκείνη την εποχή, η Μπέσγουικ θυμάται με μεγάλη τρυφερότητα τα γυρίσματα της «Επιχείρησης Κεραυνός» στο Νασάου, στις Μπαχάμες. Ήταν το «ζενίθ του Μποντ», λέει στην Telegraph. To 1965, όταν γυρίστηκε η τέταρτη ταινία του Τζέιμς Μποντ, ο Σον Κόνερι ήταν ήδη διάσημος διεθνώς: «Ολες οι εφημερίδες και τα περιοδικα ήταν εκεί», θυμάται. «Ήταν αρκετά βαρύ. Οι άνθρωποι μαζεύονταν γύρω του στην παραλία μετά από ολοήμερα γυρίσματα και ο Σον έδειχνε πραγματικά ενοχλημένος. Ελεγε, “αυτό ήταν”, και έφευγε».

Αλλά ιδιωτικά, ήταν «απολύτως κομμάτι της παρέας». Η Μπέσγουικ ήταν μέλος μιας «συμμορίας», στην οποία συμμετείχαν ο σκηνοθέτης Τέρενς Γιανγκ, τα άλλα κορίτσια του Μποντ, η Κλοντίν Οζέ και η Λουτσιάνα Παλούτσι, ο Κόνερι και η τότε σύζυγός του Νταϊάνα Σιλέντο, και έβγαιναν όλοι μαζί για φαγητό, χαλαρά και για πολλές ώρες. Η Μπέσγουικ και ο Κόνερι εν τω μεταξύ φλέρταραν αλλά ήταν «αθώο», επιμένει.

Ο Σοκ Κόνερι – Τζέιμς Μποντ και η Μαρτίν Μπέσγουικ – Πόλα Κάπλαν στην «Επιχείρηση Κεραυνός» (United Artists)

«Υπάρχουν φωτογραφίες μας στις Μπαχάμες ανάμεσα σε σκηνές, εκείνος με το μαγιό του κι εγώ με μπικίνι καθισμένη στην αγκαλιά του, αλλά δεν είχε καμία σχέση με σεξ, απλά κουβεντιάζαμε. Οι άνθρωποι ήταν σίγουροι ότι το κάναμε, αλλά όχι! Καθόλου… Γελάγαμε και λέγαμε ανοησίες, είμαστε φίλοι», περιγράφει στην Telegraph.

Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, ο Κόνερι και η Μπέσγουικ ανταγωνιζόντουσαν ποιος από τους δύο θα είναι πιο «άτακτος»: «Γύριζα μια σκηνή που έπρεπε να είναι μπροστά μου, τότε άρχιζε να μου κάνει γκριμάτσες κι εγώ δεν μπορούσα να κρατηθώ σοβαρή, κάναμε συνεχώς πλάκες» θυμάται.

Η Βάλερι Λίον, πάλι, το κορίτσι του Μποντ τις δεκαετίες του 1970 και του 1980, έχει διαφορετικές αναμνήσεις. Ο Κόνερι ήταν πιο σοβαρός όταν γύριζαν το  «Ποτέ Μην Ξαναπείς Ποτέ», την τελευταία του (έβδομη) ταινία ως Μποντ, που γυρίστηκε επίσης στις Μπαχάμες, καθώς  ουσιαστικά ήταν remake της «Επιχείρησης Κεραυνός», «με αρκετά προβλήματα» όπως θυμάται η 77χρονη, σήμερα, ηθοποιός.

Σε αντίθεση με τις πιο αθώες επαφές της Μπέσγουικ με τον Κόνερι, η Λίον πήγε στο κρεβάτι με τον Μποντ. Υποδύθηκε την «Κυρία στις Μπαχάμες » με το ψευδώνυμο «Sexpot», σε μια εποχή αρκετά διαφορετική από τη δική μας. «Πήγα στο casting φορώντας μια εφαρμοστή ολόσωμη φόρμα και αμάνικο παλτό από χρυσαφί μπροκάρ ύφασμα, και όταν ο παραγωγός με ρώτησε τι νόμιζα ότι φορούσα είπα “ό,τι θα φόραγε ένα κορίτσι του Μποντ”» και πήρα τον ρόλο», θυμάται η Λίον, η οποία χρειάστηκε να κάνει μαθήματα ψαρέματος «για να ψαρέψει» τον Μποντ και να τον σώσει από τους καρχαρίες τραβώντας τον πάνω στη βάρκα.

«Θυμάμαι όλες τις φίλες μου να λένε ότι ο ρόλος θα ήταν μια από τις καλύτερες στιγμές της καριέρας μου, αφού επρόκειτο να κάνω μια σκηνή στο κρεβάτι με τον Σον Κόνερι. Είχε έναν ζωώδη μαγνητισμό. Είχε επίσης ένα πραγματικά υπέροχο τριχωτό στήθος», αποκαλύπτει η αγγλίδα ηθοποιός.

Η Μαρτίν Μπέσγουικ, φιλικά και αθώα, στα πόδια του Σον Κόνερι (United Artists)

Πώς ήταν όταν φιλούσε; «Σέξι», απαντάει γελώντας: «Θυμάμαι ότι πήγα στο δωμάτιό του για ένα ποτό το βράδυ πριν από τη σκηνή του κρεβατιού, προφανώς του άρεσε να χαλαρώνει τις γυναίκες πριν από σκηνές σεξ», λέει και συμπληρώνει: «Φυσικά προσπάθησε να με αποπλανήσει…»

Τα κατάφερε; «Θα το αφήσω στη φαντασία σας», απαντάει η καστανομάλλα αγγλίδα ηθοποιός.

Όπως και η Μπέσγουικ, η Λίον πρωταγωνίστησε επίσης σε δύο ταινίες Μποντ, αλλά η δεύτερη ήταν η «Η κατάσκοπος που μ’ αγάπησε», (1977) με τον Ρότζερ Μουρ: «Ο Ρότζερ ήταν πραγματικά γοητευτικός και ο Σον τελειομανής», λέει, παραδεχόμενη ότι ο Μουρ ήταν ο αγαπημένος της. Εχει επίσης φωτογραφίες με αφιερώσεις τους: «Από τον Σον στη Βάλερι, μέχρι την επόμενη φορά που θα πάμε μαζί στο κρεβάτι», της είχε γράψει ο Κόνερι και ο Μουρ: «Βάλερι, πόσο λεπτός ήμουν τότε και εσύ είσαι ακόμα»…

Και οι δύο γυναίκες συμφωνούν ότι οι σκηνές, που γύρισαν με τον Σον Κόνερι ήταν κορυφαίες στην καριέρα τους, αλλά η Μπέσγουικ είναι εκείνη που εκφράζει τη μεγαλύτερη νοσταλγία: «Η “Επιχείρηση Κεραυνός” ήταν το πιο εκπληκτικό γύρισμα που έκανα ποτέ», λέει. Ωστόσο, έκτοτε δεν είχαν επικοινωνία με τον Κόνερι: «Νομίζω ότι η τελευταία φορά που συναντηθήκαμε με τον Σον ήταν στο αεροδρόμιο του Χίθροου, τυχαία, ίσως πριν από 40 χρόνια, αλλά κάναμε και πάλι ότι παλιά: αρχίσαμε τα χάχανα»…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News