862
Το εξώφυλλο με τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς στο φετινό αφιέρωμα στο Χόλιγουντ του Vanity Fair είναι αισθητικά το πιο επιτυχημένο | Vanity Fair

Ο Κάμπερμπατς, οι κύκνοι και το αφρόλουτρο

Protagon Team Protagon Team 21 Μαρτίου 2022, 15:01
Το εξώφυλλο με τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς στο φετινό αφιέρωμα στο Χόλιγουντ του Vanity Fair είναι αισθητικά το πιο επιτυχημένο
|Vanity Fair

Ο Κάμπερμπατς, οι κύκνοι και το αφρόλουτρο

Protagon Team Protagon Team 21 Μαρτίου 2022, 15:01

Το εξωφύλλο του Hollywood Issue, του τεύχους που αφιερώνει κάθε χρόνο το περιοδικό Vanity Fair στους σταρ της χρονιάς, προκάλεσε για άλλη μια φορά αντιδράσεις με τις φωτογραφίες του, η πιο εντυπωσιακή από τις οποίες απεικονίζει φέτος έναν θυμωμένο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς να ξεπροβάλλει ντυμένος από μια μπανιέρα με ζεστό αφρόλουτρο ανάμεσα σε κύκνους.

Ωστόσο, το αφιέρωμα του Vanity Fair στο Χόλιγουντ μοιάζει πλέον να ανήκει σε μια άλλη εποχή, τότε που τα glossy περιοδικά μόδας και η δύναμη των σταρ ήταν στα ύψη, γράφει ο Κάσπαρ Σάλμον στον Guardian. Και δεν έχει άδικο. Στις μέρες μας, τα έντυπα πλήττονται άσχημα και κινδυνεύουν να πεθάνουν (για παράδειγμα, την περασμένη εβδομάδα το Entertainment Weekly ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει την έντυπη έκδοσή του) και στο Χόλιγουντ κανένας ηθοποιός δεν είναι πιο σπουδαίος από ένα franchise. Και το φετινό 28ο Hollywood Issue, που ενδιαφέρεται για το glamour των σταρ του κινηματογράφου, έχει μια ποιότητα ελεεινή σε σχέση με παλιά, γράφει καυστικά ο Σάλμον.

Τα οκτώ εξώφυλλα του Hollywood Issue Vanity Fair φιλοτεχνημένα από το δίδυμο Maurizio Cattelan & Pierpaolo Ferrari

Σε προηγούμενα τεύχη του, όπως το αφιέρωμα του 2001 «Legends of Hollywood», με τις υπέροχες Νικόλ Κίντμαν, Κάθριν Ντενέβ, Μέριλ Στριπ, Κέιτ Μπλάνσετ, Κέιτ Γουίνσλετ, Βανέσα Ρεντγκρέιβ, Κλοέ Σεβινί, Σοφία Λόρεν, Πενέλοπε Κρουζ και Γκουίνεθ Πάλτροου σε ένα «βελούδινο» σκηνικό, το περιοδικό διακήρυσσε πραγματικά τη γοητεία των σταρ και κατ’ επέκταση, τη δική του τεράστια εξουσία. Εκτοτε η διάσημη φωτογράφος Ανι Λίμποβιτς απαλλάχθηκε από τα καθήκοντά της και τα εξώφυλλα έχουν χάσει κάπως τη λευκότητά τους (για παράδειγμα, οι εξωφρενικά αλαβάστρινοι τόνοι του 2010, σχολιάζει ο Σάλμον στον Guardian, προφανώς δεν θα περνούσαν το 2022). Τις φωτογραφίσεις των φετινών celebrities έχουν αναλάβει οι Maurizio Cattelan & Pierpaolo Ferrari με μια ματιά, μάλιστα, πιο ασυνήθιστη και ίσως συνειδητά πιο ανόητη.

Σε μια σειρά οκτώ διαφορετικών εξωφύλλων για το τεύχος του 2022, ένα για τον καθένα από τους ηθοποιούς Νικόλ Κίντμαν, Αντριου Γκάρφιλντ, Ιντρις Ελμπα, Κρίστεν Στιούαρτ, Σιμού Λιου, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Μικαέλα Λαέ Ροντρίγκεζ και Πενέλοπε Κρουζ, το concept της φωτογράφισης του Κάμπερμπατς ξεχωρίζει. Ο Γκάρφιλντ, με φωσφοριζέ ροζ κοστούμι, κρέμεται με έναν τεράστιο γάντζο πάνω από το Χόλιγουντ, η Κρίστεν Στιούαρτ ονειροπολεί ξαπλωμένη νωχελικά σε έναν βατήρα πάνω από μια φωτισμένη πόλη (από το Χόλιγουντ προφανώς), ενώ η Νικόλ Κίντμαν, ως άλλη παιδούλα, κρατιέται από μια κίτρινη μεταλλική πόρτα κήπου.

Οι Νικόλ Κίντμαν, Κατρίν Ντενέβ, Μέριλ Στριπ και Γκουίνεθ Πάλτροου φωτογραφημένες από την Ανι Λίμποβιτς για το εξώφυλλο του αφιερώματος στο Χόλιγουντ του 2001

Σε μια πιο καλλιτεχνική κατεύθυνση, ο Κάμπερμπατς, βρεγμένος και μέσα στις σαπουνάδες, στέκεται σε ένα ωραίο δωμάτιο, που θα μπορούσε να ανήκει στην έπαυλη του Πέμπερλεϊ (του Φιτζγουίλιαμ Ντάρσι στη νουβέλα της Τζέιν Οστεν «Περηφάνεια και Προκατάληψη», του 1813) και κοιτάζει προκλητικά τον φακό, περιτριγυρισμένος από τέσσερις κύκνους, ένας από τους οποίους απολαμβάνει το αφρόλουτρό του στη χρυσή μπανιέρα. Τι σημαίνει η εικόνα (εκτός ίσως από ένα παιχνίδι με το φθαρμένο τροπάρι του «σταρ του κινηματογράφου ντυμένος και βρεγμένος»); Είναι αξιοσημείωτο ότι, σε αντίθεση με το κλασικό φόντο και τις πινελιές φθοράς στα ξύλινα κουφώματα πίσω του, ο Κάμπερμπατς φοράει σύγχρονα, σπορ ρούχα και αθλητικά παπούτσια.

Ισως το concept της φωτογραφίας να είναι ένα ανατρεπτικό σχόλιο για τις προσπάθειες του Μπένεντικτ Τίμοθι Κάρλτον Κάμπερμπατς να αποστασιοποιηθεί από την εξαιρετικά πλούσια και παλιά οικογένειά του, κάθε γενιά της οποίας έχει τη δική της σελίδα στη Wikipedia, ενώ στους προγόνους του περιλαμβάνεται και ο δουλοκτήτης Εϊμπραχαμ Πάρι Κάμπερμπατς, παρατηρεί ο Σάλμον στον Guardian.

Η νέα φωτογράφιση ταυτίζεται με το πνεύμα της εποχής (Vanity Fair)

Μετά τις σαιξπηρικές παραγωγές με τις οποίες ξεκίνησε η καριέρα του, ο βρετανός ηθοποιός εμφανίστηκε σε τηλεοπτικές σειρές, υποδύθηκε τον Σέρλοκ Χολμς στη σειρά «Sherlock», αλλά και τον Στίβεν Χόκινγκ στην τηλεταινία «Hawking», ενώ δάνεισε τη φωνή του και στη σειρά κινουμένων σχεδίων «Οικογένεια Σίμσονς». Μετά το κινηματογραφικό ντεμπούτο του το 2003 στο «Ο βασιλιάς πρέπει να πεθάνει» («To Kill a King»), εμφανίστηκε σε μια σειρά από ταινίες –μεταξύ άλλων και στο σύμπαν της Marvel– πριν πρωταγωνιστήσει στην «Εξουσία του σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον, που του χάρισε φέτος μια υποψηφιότητα για το Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου.

Αυτή η τελευταία, στιβαρή και κυνική εμφάνισή του στον ρόλο του Φιλ Μπέρμπανκ, ενός στρυφνού γκέι κτηνοτρόφου που προκαλεί στους γύρω του φόβο και θαυμασμό, ταυτόχρονα παρουσιάζει έναν νέο Κάμπερμπατς, έτσι όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί ποτέ: η εξυπνάδα και η γοητεία έχουν δώσει τη θέση τους σε ένα πιο σωματικό χάρισμα, διώχνοντας κάθε αγγλικότητα από την προσωπικότητά του.

Αν και με την πάροδο του χρόνου το Hollywood Issue του Vanity Fair έχει χάσει ένα μέρος της ενέργειας και του εντυπωσιακού στυλ του, είναι ενδιαφέρον, πάντως, το γεγονός ότι τουλάχιστον στην απεικόνιση του Κάμπερμπατς, το περιοδικό έχει καταφύγει σε ένα είδος γοητείας παλιάς σχολής, παίζοντας με τις έννοιες του χρήματος, της τάξης, ίσως ακόμη και της φυλής μέσα σε ένα άδειο δωμάτιο με σημάδια παρακμής, για να δημιουργήσει το όραμα ενός διφορούμενου σταρ για το 2022.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...