455
| CreativeProtagon

Γαλλία: Νόμος για τον περιορισμό της «φθηνής και γρήγορης» μόδας

Protagon Team Protagon Team 19 Μαρτίου 2024, 12:55
|CreativeProtagon

Γαλλία: Νόμος για τον περιορισμό της «φθηνής και γρήγορης» μόδας

Protagon Team Protagon Team 19 Μαρτίου 2024, 12:55

Η γαλλική Εθνοσυνέλευση, το ένα από τα δύο τμήματα του Κοινοβουλίου, νομοθέτησε υπέρ μιας σειράς μέτρων που στοχεύουν να περιορίσουν την κατανάλωση «γρήγορης μόδας», φθηνών αντικειμένων ρουχισμού δηλαδή, που προέρχονται από τις μεγάλες αλυσίδες και κυρίως από κινέζους μαζικούς κατασκευαστές.

Η ψηφοφορία, που έλαβε χώρα την Πέμπτη 14 Μαρτίου, καθιστά τη Γαλλία την πρώτη χώρα στον κόσμο που «νομοθετεί για να περιορίσει τις υπερβολές της γρήγορης μόδας», όπως δήλωσε ο Κριστόφ Μπεσί, υπουργός Οικολογίας, Βιώσιμης Ανάπτυξης και Ενέργειας. Τα μέτρα θα πρέπει να εγκριθούν από ανάλογη ψηφοφορία στο άλλο νομοθετικό σώμα, τη Γερουσία.

Σε αυτά περιλαμβάνονται η απαγόρευση της διαφήμισης για φθηνότερα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και η περιβαλλοντική φορολογική επιβάρυνση για είδη χαμηλού κόστους, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Guardian.

Η γαλλική αγορά έχει πλημμυρίσει από φθηνά εισαγόμενα ρούχα, ενώ αρκετές εγχώριες φίρμες έχουν κηρύξει πτώχευση. Το ίδιο, φυσικά, συμβαίνει σε όλον τον κόσμο.

Τα κύρια επιχειρήματα που προβλήθηκαν από το Horizons –το κόμμα που μετέχει στον συνασπισμό του Εμανουέλ Μακρόν, το οποίο και υπέβαλε το σχέδιο νόμου– ήταν περιβαλλοντικά: «Η κλωστοϋφαντουργία είναι η πιο ρυπογόνος βιομηχανία» είπε η αναπληρώτρια πρόεδρος του Horizons Αν-Σεσίλ Βιολάντ, προσθέτοντας ότι ο τομέας αντιπροσωπεύει το 10% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και ρυπαίνει τρομερά τον υδροφόρο ορίζοντα.

Σύμφωνα με τους νέους νόμους, η Γαλλία θα εφαρμόσει κριτήρια όπως ο όγκος των ρούχων που παράγονται και η ταχύτητα με την οποία οι νέες συλλογές εμφανίζονται στα ράφια, για να καθορίσει τι συνιστά «γρήγορη μόδα». Μόλις τεθεί σε ισχύ ο νόμος, θα δημοσιευθούν σε διάταγμα τα ακριβή κριτήρια.

Η Βιολάντ είπε ότι η κινεζική εταιρεία Shein και τα «7.200 νέα είδη ένδυσης την ημέρα» που εμφανίζει στους καταλόγους της είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα εντατικής παραγωγής μόδας.

Οι παραγωγοί γρήγορης μόδας θα αναγκαστούν, επίσης, να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της παραγωγής τους.

Η Γαλλία σχεδιάζει να επιβάλει και μια επιπλέον χρέωση που συνδέεται με το οικολογικό αποτύπωμα της γρήγορης μόδας, ύψους 5 ευρώ ανά είδος. Η χρέωση θα ισχύσει από το επόμενο έτος και θα αυξηθεί στα 10 ευρώ έως το 2030. Ωστόσο, η χρέωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της τιμής ενός προϊόντος. Η Βιολάντ εξήγησε ότι τα έσοδα από τη συγκεκριμένη χρέωση θα χρησιμοποιηθούν για την επιδότηση παραγωγών βιώσιμων ρούχων, επιτρέποντάς τους να είναι πιο ανταγωνιστικοί.

Εγκρίθηκε επίσης ένα μέτρο για τον περιορισμό της διαφήμισης για τη γρήγορη μόδα, αν και υπήρξαν αντιρρήσεις: «Η απαγόρευση της διαφήμισης για τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, ειδικά τη μόδα, σημαίνει το τέλος της μόδας» είπε ο συντηρητικός βουλευτής Αντουάν Βερμορέλ-Μαρκές.

Η μόδα υψηλού επιπέδου αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της γαλλικής οικονομίας χάρη σε κορυφαίους οίκους πολυτελείας, όπως οι Louis Vuitton, Chanel, Hermès, Dior και Cartier. Ωστόσο, η γαλλική «οικονομική» μόδα έχει χάσει έδαφος από τους ευρωπαίους ανταγωνιστές Zara και H&M και, πιο πρόσφατα, από τα κινεζικά μεγαθήρια Shein και Temu.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...