558
|

Αλέκα Κανελλίδου: η τέχνη είναι ένα μονοπάτι αυτογνωσίας

Γιώργος Μυζάλης Γιώργος Μυζάλης 4 Σεπτεμβρίου 2014, 00:30

Αλέκα Κανελλίδου: η τέχνη είναι ένα μονοπάτι αυτογνωσίας

Γιώργος Μυζάλης Γιώργος Μυζάλης 4 Σεπτεμβρίου 2014, 00:30

Ποτέ δεν εμφανιζόταν συχνά. Από επιλογή, όπως μου αποκάλυψε στη συνέντευξή μας. Ο λόγος για την Αλέκα Κανελλίδου, μία από τις αξιολογότερες Ελληνίδες ερμηνεύτριες που επέλεξε τη λιγοστή επαφή με το κοινό. Με τη στάση της αυτή, αλλά και την λακωνικότητα που την συνοδεύει -κάτι που θα διαπιστώσετε και στην παρούσα συνέντευξη- κατάφερε να μη φθαρεί η ίδια, να μη φθείρει τη φωνή της, αλλά και να κερδίσει την εκτίμηση του ακροατηρίου, που, ανεξάρτητα από τα αντιθέτως θρυλούμενα, ξέρει να αναγνωρίζει τη σεμνότητα και τη συνέπεια. Ο Σεπτέμβριος του 2014, όμως, είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους fans της Αλέκας Κανελλίδου, προκειμένου να συναντηθούν μαζί της, όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις φορές. Πιο συγκεκριμένα, οι τυχεροί, εντός του λεκανοπεδίου Αττικής, έχουν την ευκαιρία να ακούσουν ζωντανά την σπουδαία ερμηνεύτρια την Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου στο Δημοτικό θέατρο Ηλιούπολης, την Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου στο θέατρο Δώρα Στράτου στου Φιλοπάππου και την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου στο Κηποθέατρο του Παπάγου. Όσοι παραβρεθούν θα ακούσουν όλες τις παλιές επιτυχίες της Αλέκας Κανελλίδου, διανθισμένες με αγαπημένα τραγούδια, ελληνικά και ξένα, της ίδιας. Ο λόγος σε εκείνη.

Τι πρόκειται να ακούσουμε στις μουσικές βραδιές που ετοιμάζετε τον Σεπτέμβριο; Τι θα περιλαμβάνει το πρόγραμμα;

Κυρίως τα παλιά μου τραγούδια μαζί και με άλλα τραγούδια που αγαπώ. Από φυσικά όργανα, το σχήμα θα έχει: ακορντεόν, μπάσο, βιολί, τύμπανα. Ενορχήστρωση και επιμέλεια έχει κάνει ο Θόδωρος Κοτεπάνος.

Η τραγουδοποιία στη χώρα μας, για κάποιο(υς) λόγο(υς), εκπροσωπείται περισσότερο από άνδρες δημιουργούς. Λίγες είναι οι γυναίκες δημιουργοί. Αντίθετα, οι τραγουδίστριες είναι όσες και οι τραγουδιστές. Εσείς έχετε κάποια εξήγηση για αυτό το γεγονός;

Είναι αλήθεια, δεν μπορώ όμως να το εξηγήσω, πιθανότητα οι άντρες να είναι οι κυνηγοί του επαγγέλματος.

Θυμόσαστε πότε ακούσατε για πρώτη φορά ένα τραγούδι σας στο ραδιόφωνο; Ποιο ήταν αυτό και σε ποια συγκυρία; Ακούτε ραδιόφωνο σήμερα;

Δεν μπορώ να πω ότι θυμάμαι… Το ραδιόφωνο το αγαπώ και όταν δεν είναι μουσικά κατευθυνόμενο διατηρεί πάντα τη μαγεία του. Αυτό βέβαια οφείλεται κυρίως σε αυτούς που το αγαπούν και το προστατεύουν.

Παλαιότερα, οι δημιουργοί σχηματίζαν ντουέτα και κάνανε έναν ολοκληρωμένο δίσκο με έναν ερμηνευτή ή και περισσότερους. Πλέον, αυτό έχει αντιστραφεί. Ο ερμηνευτής είναι ένας και οι δημιουργοί περισσότεροι. Πού οφείλεται αυτό κατά την άποψή σας; Εσείς, έχετε προτίμηση σε ένα από τα δύο αυτά σχήματα;

Δεν νομίζω ότι έχει αλλάξει ιδιαίτερα αυτό στην εποχή μας, πάντα υπήρχαν ολοκληρωμένοι δίσκοι με έναν μόνο ερμηνευτή και δημιουργό ή με πολλούς δημιουργούς. Προτιμώ την δεύτερη εκδοχή.

Ποιος είναι ο ρόλος της τέχνης, και του τραγουδιού ειδικότερα, σε εποχές κρίσης;

Η τέχνη πάντα ήταν και είναι το μονοπάτι της ψυχαγωγίας, της συγκίνησης, της χαλάρωσης και γιατί όχι, και της αυτογνωσίας.

Οι εμφανίσεις σας δεν ήταν, σχεδόν ποτέ, συχνές ή επαναλαμβανόμενες. Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος για αυτή την επιλογή;

Ποτέ δεν θέλησα να κουράσω το κοινό αλλά και να κουραστώ και εγώ, όσο και αν το τραγούδι ήταν επιλεγμένος επαγγελματικός δρόμος για μένα.

Με ποιο τραγούδι -ελληνικό ή ξένο- έχετε «κολλήσει» αυτό τον καιρό; Θα το συμπεριλάβετε στο playlist των συναυλιών σας; Τι σας έχει «κεντρίσει» το ενδιαφέρον από καινούργια τραγούδια ή νεότερους ερμηνευτές;

Αγαπώ πολύ τη φωνή και την ερμηνεία της Adele, δεν ξέρω ακόμα αν θα συμπεριλάβω κάποιο τραγούδι της, αλλά έχω κολλήσει με το «Someone Like You».

Τραγουδάτε στον προσωπικό χρόνο, στο σπίτι, στο αυτοκίνητο κ.λπ; Αν ναι, σε ποιες περιστάσεις; Αν, πάλι, όχι, γιατί;

Δεν τραγουδώ εύκολα εκτός σκηνής και η αλήθεια είναι ότι δεν έχω κάποια εξήγηση να σας δώσω.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News