904
| Shutterstock

Ο Κέβιν Κόστνερ χρηματοδοτεί τη διάσωση του γουέστερν

Protagon Team Protagon Team 21 Μαρτίου 2024, 11:45
|Shutterstock

Ο Κέβιν Κόστνερ χρηματοδοτεί τη διάσωση του γουέστερν

Protagon Team Protagon Team 21 Μαρτίου 2024, 11:45

Ο Κέβιν Κόστνερ έχει συχνά υποδυθεί τον καουμπόη με τα περίστροφα στην Αγρια Δύση. Εχοντας συνδέσει το όνομά του με τα γουέστερν περισσότερο από κάθε ηθοποιό από τη δεκαετία του ’60 και μετά –με εξαίρεση τον Κλιντ Ιστγουντ–, ο 69χρονος ερμηνευτής αναζωογόνησε το είδος το 1990, με τη βραβευμένη επική ταινία «Χορεύοντας με τους Λύκους», την οποία και σκηνοθέτησε.

Το επανέλαβε την τελευταία πενταετία, ως πρωταγωνιστής της εξαιρετικής τηλεοπτικής σειράς της Paramount «Yellowstone» – ενός σύγχρονου γουέστερν που διαδραματίζεται στη σημερινή Πολιτεία της Μοντάνα και έγινε μια από τις πιο επιτυχημένες σειρές των τελευταίων ετών.

Με τα μεγάλου προϋπολογισμού γουέστερν να αντιμετωπίζουν ένα αβέβαιο μέλλον, ο Κόστνερ αναδεικνύεται και πάλι σε σωτήρα τους, μέσα από μια σειρά φιλόδοξων ταινιών. Το «Horizon: An American Saga» θα κυκλοφορήσει σε δύο μέρη, με το πρώτο να βγαίνει στις αίθουσες τον προσεχή Ιούνιο. Αν εξασφαλίσει περαιτέρω χρηματοδότηση, ο ηθοποιός ελπίζει να κυκλοφορήσει άλλες δύο ταινίες, ως συνέχεια των δύο πρώτων.

Τα δύο μέρη του νέου αυτού γουέστερν κόστισαν 100 εκατ. δολάρια (92 εκατ. ευρώ) και χρηματοδοτήθηκαν σε μεγάλο ποσοστό από τον ίδιο τον Κόστνερ. Θα χρειαστούν πολλά παραπάνω από… μια χούφτα δολάρια για να εμφυσήσουν νέα πνοή στο πάλαι ποτέ αγαπημένο κινηματογραφικό είδος. Ο κίνδυνος, όπως επισημαίνουν οι Times του Λονδίνου, είναι ότι αν αποτύχει εμπορικά η πρώτη ταινία, το γουέστερν θα παραμεριστεί από τα στούντιο για τουλάχιστον μια δεκαετία.

Οχι ότι δεν θα γυρίζονται πια ταινίες γουέστερν, αλλά οι μεγάλου προϋπολογισμού και ευρείας κυκλοφορίας ταινίες που γνώρισαν αναβίωση στα μέσα της δεκαετίας του 1980 –και ιδίως οι υπερπαραγωγές όπως το βραβευμένο με Οσκαρ και τεράστιας εμπορικής επιτυχίας «Χορεύοντας με τους Λύκους»– μάλλον θα τεθούν στο περιθώριο.

Μια χρυσή εποχή τριών δεκαετιών, από τα τέλη της δεκαετίας του 1930, παρήγαγε κλασικά αριστουργήματα, όπως «Η Ταχυδρομική Αμαξα» (1939), «My Darling Clementine» (1946), «Η Αιχμάλωτος της Ερήμου» (1956), «Gunfight at the OK Corral» (1957), «Ρίο Μπράβο» (1959), «Και οι 7 Ηταν Υπέροχοι» (1960), «The Man Who Shot Liberty Valance» (1962), «Για Μια Χούφτα Δολάρια» (1964), «Κάποτε στη Δύση» (1968) και «Οι Δύο Ληστές» (1969).

Ο Τζον Γουέιν ήταν ο βασικός… καουμπόης πριν πάρει τα ηνία ο Ιστγουντ, αλλά γνωρίζοντας την κορύφωσή τους στις αρχές της δεκαετίας του 1970, τα γουέστερν μεγάλου προϋπολογισμού σχεδόν εξαφανίστηκαν, καθώς σταμάτησαν να φέρνουν τεράστιες εισπράξεις. Το επικό «Χορεύοντας με τους Λύκους» δεν αρκούσε για να τα επαναφέρει στο προσκήνιο.

Το στοίχημα του «Horizon» είναι υψηλό για το κινηματογραφικό είδος του γουέστερν, αλλά είναι πολύ υψηλότερο για τον ίδιο τον Κόστνερ. Για τη χρηματοδότηση των ταινιών που έχει στο μυαλό του, ο σκηνοθέτης / ηθοποιός παραβίασε τον σημαντικότερο κανόνα της βιομηχανίας του θεάματος: «ποτέ μη χρησιμοποιείς τα χρήματά σου». Ο Κόστνερ δανείστηκε, βάζοντας σε υποθήκη το έκτασης δέκα στρεμμάτων ράντσο του στη Σάντα Μπάρμπαρα της Καλιφόρνιας.

«Υποθήκευσα δέκα στρέμματα πάνω στο νερό ενός ποταμού, όπου σκόπευα να χτίσω το νέο σπίτι μου» είπε ο σταρ στον ιστότοπο του κινηματογραφικού περιοδικού Deadline. «Το έκανα χωρίς δεύτερη σκέψη, αν και ο λογιστής μου πήγε να πάθει εγκεφαλικό – αλλά δική μου είναι η ζωή και εγώ πιστεύω στην ιδέα του σεναρίου» συμπλήρωσε.

Ο Κόστνερ επεξεργάζεται την ιδέα του «Horizon» από το 1988, αλλά δεν κατάφερε να εξασφαλίσει ποτέ τη χρηματοδότησή του. «Τελικά, ως αφηγητής κινηματογραφικών ιστοριών, αποφάσισα να βάλω τα δικά μου χρήματα» εξήγησε. «Ξέρω ότι δεν είμαι πολύ καλός επιχειρηματίας και πολλοί με θεωρούν παλαβό, αλλά για κάποιο λόγο δεν κατάφερα ποτέ να παρατήσω την ιδέα της συγκεκριμένης ταινίας».

Πέρα από την υποθήκη του ακινήτου του, ο Κόστνερ έχει αποποιηθεί και της αμοιβής του για τις δύο πρώτες ταινίες, σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα που κατατέθηκαν πέρυσι, κατά τη διαδικασία του πολυσυζητημένου διαζυγίου του με την Κριστίν Μπαουμγκάρτνερ. Θα πληρωνόταν 12 εκατ. δολάρια (11 εκατ. ευρώ) για τις ταινίες, αλλά επέλεξε να «στοιχηματίσει» σε έναν «καταρράκτη» εισπράξεων από την εμπορική επιτυχία τους.

Ο Κόστνερ σε σκηνή από το νέο, αυτοχρηματοδοτούμενο γουέστερν «Horizon: An American Saga», που αποτελεί το μεγαλύτερο οικονομικό ρίσκο της καριέρας του (Warner Bros)

Τα κέρδη του θα εξαρτηθούν από την ποιότητα της πρώτης ταινίας, που διαδραματίζεται κατά τον αμερικανικό εμφύλιο και το καστ περιλαμβάνει τη Σιένα Μίλερ, τον Σαμ Γουόρθινγκτον και τον Λουκ Γουίλσον. Ελάχιστες λεπτομέρειες για το σενάριο έχουν διαρρεύσει, ενώ τα μόνα στοιχεία που αποκαλύπτει το τρέιλερ είναι μαγευτικές εικόνες της Δύσης, τον Κόστνερ με ένα εξάσφαιρο περίστροφο και συγκρούσεις μεταξύ ανδρών του ιππικού και ινδιάνους.

Ο Κόστνερ γνωρίζει τα γουέστερν καλύτερα από τον καθένα (με εξαίρεση, πάντα, τον Ιστγουντ). Εκτός του «Yellowstone», της σειράς από την οποία αποχώρησε πέρυσι, λίγο πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα της τελευταίας σεζόν (αφού συνέπεσαν με εκείνα των ταινιών του), η φιλμογραφία του περιλαμβάνει το «Σιλβεράντο», το «Open Range», το «Γουάιατ Ερπ» και, φυσικά, το άκρως οικολογικό για την εποχή του, «Χορεύοντας με τους Λύκους».

Η ταινία των επτά βραβείων Οσκαρ –ανάμεσά τους Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας, για τον Κόστνερ– αναβίωσε προσωρινά το είδος και κέρδισε επαίνους για την προοδευτική απεικόνιση των ιθαγενών Αμερικανών. Από τότε, όμως, τα μεγάλα στούντιο αποφεύγουν να επενδύουν σε επικά γουέστερν. Η πρώτη ταινία του ηθοποιού υπολογίζεται ότι θα κοστίσει μόλις 50 εκατ. δολάρια (46 εκατ. ευρώ)

Αν και τα βλέμματα των ειδικών αναλυτών θα είναι στραμμένα στις εισπράξεις του πρώτου Σαββατοκύριακου που θα κάνει πρεμιέρα το «Horizon» στις αίθουσες, ο ίδιος ο Κόστνερ δεν συνδέει την επιτυχία της ταινίας αποκλειστικά με αυτά τα νούμερα. «Οι ταινίες, παρά τη διαδεδομένη λογική των αρχικών εισπράξεων, έχουν ζωή και μετά το άνοιγμά τους» αναφέρει χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι οι επενδυτικές αποφάσεις του για την ταινία έχουν βάθος χρόνου.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...