1473
Η Ναόμι Κάμπελ παρουσιάζει ορισμένα από τα εκθέματα κατά τη συνέντευξη Τύπου που έδωσε για την έκθεση | Dave Benett/Getty Images for the Victoria & Albert Museum

Ναόμι Κάμπελ: Μια ντίβα της μόδας ξεγυμνώνεται

Κική Τριανταφύλλη Κική Τριανταφύλλη 18 Μαρτίου 2024, 10:30
Η Ναόμι Κάμπελ παρουσιάζει ορισμένα από τα εκθέματα κατά τη συνέντευξη Τύπου που έδωσε για την έκθεση
|Dave Benett/Getty Images for the Victoria & Albert Museum

Ναόμι Κάμπελ: Μια ντίβα της μόδας ξεγυμνώνεται

Κική Τριανταφύλλη Κική Τριανταφύλλη 18 Μαρτίου 2024, 10:30

Το Σάββατο 22 Ιουνίου, το μουσείο Victoria & Albert στο Κένσινγκτον του Λονδίνου, θα εγκαινιάσει την  έκθεση «Naomi in Fashion» και η προπώληση των εισιτηρίων έχει ήδη αρχίσει. Είναι η πρώτη έκθεση του είδους της που εξερευνά την εξαιρετική καριέρα του σούπερ μόντελ Ναόμι Κάμπελ, αναφέρει η ανακοίνωση του μουσείου, προσθέτοντας ότι μέσα από τη δουλειά κορυφαίων διεθνών σχεδιαστών μόδας και φωτογράφων τιμά τις δημιουργικές της συνεργασίες, τον ακτιβισμό και την εκτεταμένη πολιτιστική της επίδραση.

Ωστόσο, εκτός από την 40χρονη καριέρα της στον χώρο της μόδας, η 53χρονη Ναόμι είναι εξίσου διάσημη και για τις εκρήξεις της, πράγμα το οποίο δεν θα αποκρύψει η επερχόμενη έκθεση στο V&A, επισημαίνει στην Telegraph η Κάρολαϊν Λίπερ, επικεφαλής της σύνταξης μόδας της βρετανικής εφημερίδας.

Το 2007, η Ναόμι Κάμπελ καταδικάστηκε από δικαστήριο του Μανχάταν (και δεν ήταν η μοναδική φορά που είχε δικαστικές περιπέτειες) σε πέντε ημέρες κοινωνικής εργασίας, παρακολούθηση διήμερου σεμιναρίου διαχείρισης θυμού και καταβολή των ιατρικών εξόδων ύψους 363 δολαρίων για ράμματα στο κεφάλι της οικιακής βοηθού της επειδή είχε εκτοξεύσει  εναντίον της το κινητό της τηλέφωνο.

Το διάσημο μοντέλο σε νεαρή ηλικία (© Martin Brading)

Η ασημένια τουαλέτα του οίκου Dolce & Gabbana που φόρεσε το μοντέλο την τελευταία ημέρα της κοινωνικής της εργασίας εκείνη τη χρονιά θα εκτεθεί επίσης στην έκθεση «Naomi: In Fashion», πλάι σε περίπου 100 άλλα φορέματα και αξεσουάρ που είχε φορέσει σε σημαντικές στιγμές της σχεδόν 40χρονης καριέρας της στις πασαρέλες, και εξώφυλλα της Vogue. Η Κάμπελ παραδέχτηκε στο δικαστήριο ότι ήταν ένοχη και φόρεσε εκείνο το εντυπωσιακό φόρεμα, που αξίζει πλέον να εκτίθεται στο μουσείο «επειδή οι παπαράτσι απαθανάτιζαν την άφιξη και την αναχώρησή της κάθε μέρα», σύμφωνα με την ανακοίνωση του V&A.

Η Κάμπελ εμφανίστηκε με καθυστέρηση 90 λεπτών στη συνέντευξη Τύπου και ήταν φανερά συγκινημένη όταν παρουσίασε τις λεπτομέρειες για την έκθεση.  Δήλωσε ότι ένιωσε πως το V&A την «τιμά» επιλέγοντας να διοργανώσει μια έκθεση αποκλειστικά για την ίδια, και ξέσπασε μάλιστα δύο φορές σε κλάματα.

H Nαόμι με την τουαλέτα Dolce & Gabbana που φόρεσετην τελευταία ημέρα της κοινωνικής της εργασίας, το 2007 (Marcel Thomas/FilmMagic/Getty Images)

«Συγγνώμη, δεν ήθελα να κλάψω», είπε καθώς η Σάρα Μπάρτον, πρώην σχεδιάστρια του οίκου Alexander McQueen της έδωσε ένα χαρτομάντιλο. «Δεν θέλεις να ξεχάσεις κανέναν. Εχουν περάσει 40 χρόνια και [δεν μπορώ να ξεχάσω] όλους τους απίστευτους δημιουργικούς [διευθυντές] με τους οποίους έχω συνεργαστεί, πολλοί από τους οποίους δεν είναι πια εδώ. Θέλω να θυμάμαι τις ιστορίες», πρόσθεσε, θυμίζοντας φίλους της, όπως ο designer Αλεξάντερ ΜακΚουίν, ο οποίος αυτοκτόνησε το 2010 σε ηλικία 40 ετών, και ο 63χρονος Τζον Γκαλιάνο, ο οποίος εξοστρακίστηκε από τον κόσμο της μόδας μετά το αντισημιτικό του ξέσπασμα το 2011, αναφέρει ο Ντέιβιντ Σάντερσον στους Times του Λονδίνου.

Η Κάμπελ είπε ακόμη ότι ήταν «πάρα πολύ φορτωμένη και αγχωμένη. Το να προσπαθώ να φροντίζω τα δύο μωρά μου και ταυτόχρονα να κάνω αυτό ήταν πολύ». Το κορυφαίο μοντέλο έχει μια κόρη δύο ετών και έναν γιο εννιά μηνών, αλλά σπάνια μιλάει για τα παιδιά της. Δεν έχει αποκαλύψει τα ονόματά τους αλλά ούτε και τον πατέρα τους, είχε μάλιστα προκαλέσει τεράστια έκπληξη, ακόμα και στους πιο στενούς της φίλους της, όταν αποκάλυψε τη γέννηση της βιολογικής κόρης της το 2021.

Η έκθεση θα περιλαμβάνει «πολλά προσωπικά αντικείμενα που δεν έχω δείξει ποτέ σε κανέναν» είπε η Κάμπελ (© Steven Meisel)
Τα εμβληματικά παπούτσια πλατφόρμες της Βίβιαν Γουέστγουντ, με τα οποία η Κάμπελ είχε σκοντάψει πάνω στην πασαρέλα (© Courtesy Vivienne Westwood/Victoria and Albert Museum)

Η Κάμπελ συνεργάστηκε στενά με την ομάδα των επιμελητών του μουσείου για τη δημιουργία της έκθεσης η οποία θα περιλαμβάνει επίσης «πολλά προσωπικά αντικείμενα που δεν έχω δείξει ποτέ σε κανέναν», όπως είπε. Και δήλωσε ότι «Υπάρχει μια πολύ προσωπική πλευρά μου, που πολλοί άνθρωποι δεν την ξέρουν και δεν την έχουν δει ποτέ και δεν γνωρίζουν τις ιστορίες πίσω από τα πράγματα, που πρόκειται να παρουσιάσω. Ανοιξε το κουτί της Πανδώρας μου», είπε.

Πρόσθεσε ακόμη τα υπάρχοντά της ήταν διασκορπισμένα σε σπίτια στη Ρωσία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ισπανία, πράγμα που δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο την προσπάθειά της να τα βρει. Αλλά, όπως είπε, υπήρχε ένα πλεονέκτημα στο να ψάχνει στο αρχείο της τόσο εντατικά. «Υποθέτω ότι το φύλαγα για τα παιδιά μου, οπότε τώρα θα είναι πιο οργανωμένο για αυτά. Πριν ήταν ένα χάος, με κουτιά και κιβώτια παντού», είπε.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by British Vogue (@britishvogue)

Η Ναόμι με το μωρό της στο εξώφυλλο της βρετανικής Vogue στο τεύχος Μαρτίου 2022. Στη συνέντευξή της επιβεβαίωσε ότι το παιδί είναι βιολογική της κόρη

Η Κάμπελ, η οποία έγραψε ιστορία ως το πρώτο μαύρο μοντέλο στα εξώφυλλα της Vogue σε διάφορες χώρες, είπε ότι πέρασε μεγάλο μέρος της σχεδόν 40χρονης καριέρας της παλεύοντας, ώστε τόσο η ίδια όσο και άλλες γυναίκες, «έγχρωμα μοντέλα», να έχουν ίση μεταχείριση στη βιομηχανία της μόδας. Απέτινε επίσης φόρο τιμής στον Εντουαρντ Ενινφουλ, τον πρώτο μαύρο αρχισυντάκτη της βρετανικής Vogue, αλλά παρατήρησε ότι το μέλλον της προκαλεί «εκνευρισμό» βλέποντας τις τελευταίες κολεξιόν μόδας.

Χαιρέτισε τα επιτεύγματα του Ενινφουλ, ο οποίος, όταν ανέλαβε τη θέση του αρχισυντάκτη της βρετανικής Vogue το 2017 είχε δηλώσει ότι η αποστολή του ήταν «να δημιουργήσει ένα περιοδικό για τη συμπερίληψη», επιτεύγματα που πίστευε ότι η ίδια «δεν θα τα έβλεπε ποτέ»,  αλλά τόνισε ότι οι γνωστοί αγώνες παραμένουν.

H Nαόμι Κάμπελ ανάμεσα σε μερικά από τα εκθέματα στο Μουσείο Victoria & Albert (© Marco Bahler/Victoria and Albert Museum)

«Θα παραμείνει [η ποικιλομορφία και η διαφορετικότητα]; Είναι μια ερώτηση που δεν θέλω πραγματικά να σκέφτομαι, αλλά είναι κάτι που σκέφτομαι καθώς κοιτάζω ξανά τις κολεξιόν και αρχίζω να εκνευρίζομαι επειδή γλιστράμε προς πίσω», είπε στη συνέντευξη Τύπου για την επικείμενη έκθεση. «Γιατί συνεχίζω να κάνω αυτό που κάνω; Γιατί η δουλειά μου δεν έγινε. Νιώθω ότι πρέπει να συνεχίσω να χρησιμοποιήσω τη φωνή και την πλατφόρμα μου επιμένοντας σε αυτό».

Η Σόνετ Στάνφιλ, επικεφαλής της ομάδας επιμελητών του μουσείου, τόνισε τέλος ότι η συνεργασία της με την Κάμπελ ήταν υπέροχη και πρόσθεσε ότι «η εκπληκτική της καριέρα διασταυρώνεται με τις καλύτερες πτυχές της υψηλής μόδας. Αναγνωρίζεται παγκοσμίως ως σούπερ μόντελ, ακτιβίστρια, φιλάνθρωπος και δημιουργική συνεργάτις, στοιχεία που την καθιστούν μια από τις πιο παραγωγικές και επιδραστικές προσωπικότητες στη σύγχρονη κουλτούρα».

Η έκθεση χρηματοδοτείται από τον οίκο Hugo Boss -με τον οποίο η Κάμπελ κυκλοφόρησε πρόσφατα μια σειρά ρούχων- και θα εξερευνήσει επίσης την παιδική ηλικία της Ναόμι Κάμπελ στο νότιο Λονδίνο και τις πρώιμες χορευτικές παραστάσεις της. Οι επισκέπτες του  V&A θα ξεναγηθούν στο προσωπικό της ταξίδι, ξεκινώντας από την εμφάνισή της στο μουσικό βίντεο για το τραγούδι του Μπομπ Μάρλεϊ «Is This Love?», σε ηλικία επτά ετών, πριν την ανακαλύψει το 1985 στα 15 της, ενώ ψώνιζε, ένας ατζέντης μοντέλων, και επικεντρωθεί έκτοτε στην καριέρα του μόντελινγκ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...