541
Το 1994 η χήρα του Λένον, Γιόκο Ονο, έδωσε στο Πολ ΜακΚάρτνεϊ μια κασέτα που, πέρα από το «Now and Then», εμπεριείχε δοκιμαστικές ηχογραφήσεις δύο ακόμη τραγουδιών που είχε γράψει ο Λένον («Free As a Bird και «Real Love»), τα οποία και κυκλoφόρησαν ως singles των Beatles | CreativeProtagon

Με τη βοήθεια Τεχνητής Νοημοσύνης το «νέο» τραγούδι των Beatles

Protagon Team Protagon Team 31 Οκτωβρίου 2023, 14:20
Το 1994 η χήρα του Λένον, Γιόκο Ονο, έδωσε στο Πολ ΜακΚάρτνεϊ μια κασέτα που, πέρα από το «Now and Then», εμπεριείχε δοκιμαστικές ηχογραφήσεις δύο ακόμη τραγουδιών που είχε γράψει ο Λένον («Free As a Bird και «Real Love»), τα οποία και κυκλoφόρησαν ως singles των Beatles
|CreativeProtagon

Με τη βοήθεια Τεχνητής Νοημοσύνης το «νέο» τραγούδι των Beatles

Protagon Team Protagon Team 31 Οκτωβρίου 2023, 14:20

«Ηταν εκεί. Η φωνή του Τζον, κρυστάλλινη. Είναι αρκετά συγκινητικό. Και παίζουμε όλοι, είναι μια αυθεντική ηχογράφηση των Beatles. To να δουλεύουμε ακόμα πάνω στη μουσική των Beatles το 2023 και να κυκλοφορεί ένα νέο τραγούδι που δεν έχει ακούσει το κοινό, νομίζω ότι είναι κάτι το συναρπαστικό» είπε ο Πολ Μακάρτνεϊ μιλώντας για το «Now and Then», το πολυαναμενόμενο τελευταίο –με την έννοια του «last», και όχι του «latest»– τραγούδι των θρυλικών «Σκαθαριών», που πρόκειται να κυκλοφορήσει την επόμενη εβδομάδα, περισσότερα από 50 χρόνια μετά τη διάλυσή τους.

Το κομμάτι ηχογραφήθηκε αρχικά από τον Τζον Λένον ως demo, με τον ίδιο να παίζει πιάνο και να τραγουδάει, στο σπίτι του στο κτίριο Dakota του Μανχάταν, στα τέλη της δεκαετίας του 1970, λίγο πριν δολοφονηθεί, το 1980. Επειτα από χρόνια, το 1994, η Γιόκο Ονο, χήρα του Λένον, έδωσε στο ΜακΚάρτνεϊ μια κασέτα (με την ετικέτα «For Paul») η οποία πέρα από το «Now and Then» εμπεριείχε δοκιμαστικές ηχογραφήσεις δύο ακόμη τραγουδιών που είχε γράψει ο Λένον, των «Free As a Bird και «Real Love».

Ενώ, όμως, τα δύο τελευταία τραγούδια ολοκληρώθηκαν από τους εναπομείναντες Πολ ΜακΚάρτνεϊ, Ρίνγκο Σταρ και Τζορτζ Χάρισον και κυκλοφόρησαν ως singles στα μέσα της δεκαετίας του 1990, το «Now and Then» έμεινε στο συρτάρι, επειδή η τότε διαθέσιμη τεχνολογία δεν τους επέτρεπε να απομονώσουν το πιάνο και τα φωνητικά του Λένον, ούτως ώστε στη συνέχεια να τα μιξάρουν με νέα μέρη που είχαν ηχογραφήσει εκείνοι.

Τελικά, αυτό κατέστη δυνατό μόλις πέρυσι, χάρη στην Τεχνητή Νοημοσύνη, η οποία την προηγούμενη χρονιά είχε συμβάλει στη δημιουργία ενός άλλου σημαντικού έργου με πρωταγωνιστές και πάλι τους Beatles. Οπως εξηγεί ο Guardian, το 2021 ο πολυβραβευμένος νεοζηλανδός σκηνοθέτης Πίτερ Τζάκσον («Αρχοντας των Δαχτυλιδιών», «Χόμπιτ» κ.ά.) χρησιμοποίησε ένα ειδικό λογισμικό για να επεξεργαστεί τον ήχο του «Let It Be», ενός ντοκιμαντέρ που γύρισε ο Μάικλ Λίντσεϊ-Χογκ το 1969, κινηματογραφώντας τους Beatles καθώς ηχογραφούσαν το «Let It Be, το δωδέκατο και τελευταίο άλμπουμ τους.

Αφού απομόνωσε οργανικά μέρη, φωνητικά και συζητήσεις, ο Τζάκσον γύρισε στη συνέχεια το εξαιρετικό «The Beatles: Get Back», που ουσιαστικά αποτελεί μια επανεπεξεργασία (σε τρία επεισόδια) του αρχικού ντοκιμαντέρ, «ένα ντοκιμαντέρ για ένα ντοκιμαντέρ» σύμφωνα με τον ίδιο τον σκηνοθέτη. To 2022 η ίδια τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε για το remastering του «Revolver», του έβδομου άλμπουμ του συγκροτήματος, που κυκλοφόρησε το 1966, ενώ σειρά είχε το «Now and Then», με την Τεχνητή Νοημοσύνη στην προκειμένη περίπτωση να απομονώνει τα φωνητικά του Τζον Λένον από τη μελωδία που έπαιζε στο πιάνο.

Τον περασμένο Ιούνιο, μιλώντας στο BBC Radio 4, o ΜακΚάρτνεϊ είπε ότι είχαν χρησιμοποιήσει Τεχνητή Νοημοσύνη για να ολοκληρώσουν ένα τελευταίο κομμάτι του Λένον. «Καταφέραμε να πάρουμε τη φωνή του Τζον και να την καθαρίσουμε, έτσι ώστε να μπορέσουμε να μιξάρουμε την ηχογράφηση, όπως θα κάναμε συνήθως» ανέφερε σχετικά.

Κάποιοι, όμως, λάτρεις του θρυλικού συγκροτήματος άρχισαν να ανησυχούν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είχε χρησιμοποιηθεί για την τεχνητή επεξεργασία πτυχών της απόδοσης του Λένον. Θέλοντας, λοιπόν, να βάλει τέλος «στη σύγχυση και στις εικασίες», o ΜακΚάρτνεϊ σημείωσε: «Δεν μπορώ να πω πάρα πολλά σε αυτό το στάδιο, αλλά για να είμαι σαφής, τίποτα δεν έχει δημιουργηθεί τεχνητά. Είναι όλα αληθινά και παίζουμε όλοι στο κομμάτι. Καθαρίσαμε κάποιες υπάρχουσες ηχογραφήσεις – μια διαδικασία που εφαρμόζεται εδώ και χρόνια. Ελπίζουμε να το αγαπήσετε όσο και εμείς».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...