682
Μια έκθεση με τετράτροχα έργα τέχνης για τους εραστές του Cavallino Rampante | designmuseum.org

Το άσβεστο πάθος της Ferrari μπαίνει σε (λονδρέζικο) μουσείο

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 1 Δεκεμβρίου 2017, 19:19
Μια έκθεση με τετράτροχα έργα τέχνης για τους εραστές του Cavallino Rampante
|designmuseum.org

Το άσβεστο πάθος της Ferrari μπαίνει σε (λονδρέζικο) μουσείο

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 1 Δεκεμβρίου 2017, 19:19

Εβδομήντα χρόνια ιστορίας, με αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν για δρόμους και για πίστες, εγκαταστάθηκαν στο Λονδίνο -μέχρι τις 15 Απριλίου 2018- σε μια εξαιρετική και ξεχωριστή έκθεση για το -κόκκινο σαν αίμα- πάθος του σχεδιασμού των Ferrari.

Ετσι, σπορ υπεραυτοκίνητα και αναμνηστικά παρουσιάζονται -για πρώτη φορά εκτός της έδρας της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, της πόλης Μαρανέλο- στο Μουσείο Ντιζάιν (London’s Design Museum), εκεί που χτυπά η καρδιά της δημιουργίας και του αξεπέραστου σχεδιασμού.

O «πατριάρχης» της αυτοκίνησης, Εντσο Φεράρι (designmuseum.org)
O «πατριάρχης» της αυτοκίνησης, Εντσο Φεράρι (designmuseum.org)

Με την εταιρεία να γιορτάζει την 70ή επέτειό της, η θεματική έκθεση «Ferrari: Under the Skin» αποτελεί μια μεγάλη συλλογή 70 κλασικών και σύγχρονων αυτοκινήτων Ferrari, μεταξύ των οποίων και μία ρέπλικα του μοντέλου του 1947, 125 S – της πρώτης Ferrari που κατασκευάστηκε.

Πέφτοντας η καρό σημαία έφερε το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, το 1951 (designmuseum.org)
Πέφτοντας η καρό σημαία έφερε το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, το 1951 (designmuseum.org)

Η αξία των supercars που παρουσιάζονται εκεί αγγίζει τα 140 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας.

«Η Ferrari χρησιμοποιεί λεπτές και συχνά αόρατες τεχνικές σχεδιασμού αυτοκινήτων, αλλά με τη μέγιστη προσοχή και ακρίβεια. Η έκθεση αυτή παρέχει μια εικόνα για την ιστορία και τον σχεδιασμό αυτοκινήτων», σύμφωνα με τον επιμελητή της έκθεσης, Αντριου Νάχαμ.

Η Ferrari 125. Aπόεδώ ξεκίνησαν όλα... (designmuseum.org)
Η Ferrari 125. Aπό εδώ ξεκίνησαν όλα… (designmuseum.org)

Μεταξύ των μοντέλων που παρουσιάζονται είναι η 166 MM Barchetta (1950), η Ferrari 250 GTO (1962), 250 GT Berlinetta passo corto (SWB) (1960), η Testarossa Spider (1986) και η Ferrari F1-2000 (2000), με την οποία ο Μίχαελ Σουμάχερ χάρισε στη Ferrari τον πρώτο της τίτλο Οδηγών, έπειτα από 21 χρόνια.

Στα εκθέματα περιλαμβάνονται πρωτότυπα σχέδια, χειρόγραφες επιστολές από τον ίδιο τον Εντσο Φεράρι, καθώς και τρόπαια από πρωτιές σε πολυάριθμους αγώνες.

Ο Εντσο, το 1920, μέσα σε μια Alfa Romeo (designmuseum.org)
Ο Εντσο, το 1920, μέσα σε μια Alfa Romeo (designmuseum.org)

 «Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα δεν είναι ούτε όμορφα ούτε άσχημα. Γίνονται όμορφα όταν κερδίζουν», είχε πει ο Εντσο.

Σε μια Ιταλία κατεστραμμένη από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο ίδιος και μια μικρή ομάδα αποφάσισαν να δημιουργήσουν το τέλειο αυτοκίνητο αγώνων. Ο ιταλός οδηγός αγώνων αυτοκινήτου -και μετέπειτα επιχειρηματίας- ήταν ο ιδρυτής της Scuderia Ferrari (αρχικά, ως ομάδα αγώνων αυτοκινήτου) η οποία εξελίχθηκε στην ομώνυμη εταιρεία κατασκευής των πολυτελών και ονειρικών σπορ τετράτροχων.

Ο Κλιντ Ιστγουντ και η Ferrari του (designmuseum.org)
Ο Κλιντ Ιστγουντ και η Ferrari του (designmuseum.org)

Οι επισκέπτες του Μουσείου έχουν επίσης τη δυνατότητα να δουν φωτογραφίες διάσημων καλλιτεχνών, θαυμαστών των Ferrari, των Μάιλς Ντέιβις, Κλιντ Ιστγουντ, Πίτερ Σέλερς, Σάμι Ντέιβις Τζ., Μικ Τζάγκερ και Μπριζίτ Μπαρντό.

Ο Μικ τζάγκερ παραλαμβάνει την GTO του (designmuseum.org)
Ο Μικ Τζάγκερ παραλαμβάνει την GTO του (designmuseum.org)

«Η Ferrari κατάφερε να γίνει ένα παγκόσμιο σύμβολο σχεδιαστικής επιτυχίας, είτε πρόκειται για τα μοντέλα δρόμου, είτε για τα Grand Prix αυτοκίνητα», τόνισε ο Σερ Τέρενς Κόνραν, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Μουσείου.

(designmuseum.org)
Η F40 θεωρήθηκε δίκαια αριστούργημα της μηχανικής και του στυλ, που αντιπροσωπεύει ένα είδος «γάμου» μεταξύ της GTB 308 και του concept GTO Evoluzione 288 (designmuseum.org)

Η έκθεση «Ferrari: Under the Skin» εξερευνά την ισχυρή προσωπικότητα της Ferrari, την κατασκευαστική διαδικασία, αλλά και το μέλλον της μάρκας πολυτελών αυτοκινήτων.

Ο Φεράρι, δεύτερος από δεξιά, επιβλέπει την κατασκευή ενός μοτέρ (
Ο Φεράρι, δεύτερος από δεξιά, επιβλέπει την κατασκευή ενός μοτέρ (designmuseum.org)

Ταυτόχρονα, είναι μία απόπειρα να γίνει αντιληπτό τι είναι αυτό που κάνει τη Ferrari ξεχωριστή, από άποψη σχεδιασμού. Προφανώς και αυτό δεν είναι κάτι εύκολο.
Πώς μπορείς να περιγράψεις ότι κάτι φθαρτό κουβαλά μέσα του υλικό ονείρων; Αυτό, δεν εξηγείται. Είτε το νιώθεις είτε όχι.

Ισως γι’ αυτό και η έκθεση να φέρει τον τίτλο «Under the Skin».
Την τρέλα και την αγάπη για τη Ferrari την κουβαλάς κάτω από το δέρμα σου, υποδόρια.