804
Η Κάλλας πέρα από το ότι υπήρξε η πρώτη σοπράνο διεθνής σούπερ σταρ, θεωρείται και ισχυρό σύμβολο μόδας του 20ού αιώνα | Callas Archive/Fondazione Progetto Marzotto/Fondazione Βonotto

Ολο το στιλ της Μαρίας Κάλλας σε μία έκθεση

Κιάρα Σουγκανίδου Κιάρα Σουγκανίδου 26 Φεβρουαρίου 2017, 07:00
Η Κάλλας πέρα από το ότι υπήρξε η πρώτη σοπράνο διεθνής σούπερ σταρ, θεωρείται και ισχυρό σύμβολο μόδας του 20ού αιώνα
|Callas Archive/Fondazione Progetto Marzotto/Fondazione Βonotto

Ολο το στιλ της Μαρίας Κάλλας σε μία έκθεση

Κιάρα Σουγκανίδου Κιάρα Σουγκανίδου 26 Φεβρουαρίου 2017, 07:00

Ενα γερό ψαχούλεμα στο μπουντουάρ της Μαρίας Κάλλας, είναι η έκθεση που παρουσιάζεται αυτόν τον μήνα στο Μιλάνο, με τίτλο «Private Callas: Dresses and Memorabilia», στον εκθεσιακό χώρο Agenzia del Contemporaneo. Αφορμή τα σαράντα χρόνια από τον θάνατό της, τον Σεπτέμβριο του 1977.

Η έκθεση περιλαμβάνει πολλά ρούχα: ανσάμπλ της Νο1 ιταλίδας σχεδιάστριας της εποχής, Biki, μαύρα φορέματα Dior, χρωματιστά και σικ Yves Saint Laurent κ.α. Επίσης περιλαμβάνει κοσμήματα – πέρλες, δαχτυλίδια, σκουλαρίκια, μενταγιόν. Εκτίθενται και αρκετά κοστούμια από μεγάλες παραστάσεις της.

Μαζί με αυτά ο επισκέπτης της έκθεσης έχει την ευκαιρία να ρίξει μια καλή ματιά και μέσα στα προσωπικά συρτάρια της σούπερ ντίβας. Πόστερ, σημειώσεις, παρτιτούρες, προσωπικές φωτογραφίες, μικροαντικείμενα ‒ κομματάκια ενός παζλ που συνθέτει ένα μέρος του κόσμου της Κάλλας. Ενός κόσμου που πάντα μαγεύει. Επειδή ξέρουμε ότι απείχε από το να είναι ρόδινος. Και επειδή ήταν ένας κόσμος χτισμένος, εξ ολοκλήρου, πάνω στην υπέρμετρη προσπάθεια, όχι μόνο τη φωνητική

ischia_56_pic-07
(Maria Callas: The Life of a Diva in Unseen Pictures/Roads Publishing)

«Είναι αδύνατο να ξεχωρίσεις τα πόδια της Κάλλας από τα πόδια του ελέφαντα» είχε σχολιάσει ένας κριτικός στα πρώτα βήματα της καριέρας της στη Βερόνα, μετά από μια παράσταση της Αΐντα. Η σοπράνο πήγε στη Βερόνα μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν στην Αθήνα το κλίμα έγινε γι’ αυτήν βαρύ, εξαιτίας των φημολογούμενων σχέσεών της με ιταλούς και γερμανούς αξιωματούχους… Στη Βερόνα γνώρισε αμέσως τον ισχυρό βιομήχανο Τζιοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι, τον οποίο παντρεύτηκε το 1949. Ο γάμος διήρκεσε ως το 1959 και ο Μενεγκίνι ήταν ουσιαστικά ο άνθρωπος που βοήθησε τη Μαρία καθιερωθεί στη Βερόνα.

16422324_1271051446317982_5171781423745980333_o

Η νεαρή και φιλόδοξη Κάλλας πληγώθηκε όπως ήταν φυσικό, με την κριτική για το πάχος της, και έκλαψε με μαύρο δάκρυ. Αυτή η φράση την έσπρωξε να πάρει μια πολύ σημαντική απόφαση: έπρεπε να χάσει όλα τα παραπανήσια κιλά, κι αυτά ήταν πολλά. Η σοπράνο άρχισε αυστηρή δίαιτα και γυμναστική. Μέσα σε έναν χρόνο έχασε 36 κιλά. Τα πόδια λέπτυναν, όπως λέπτυναν και τα χέρια, ακόμα και τα δάχτυλα. Στα διάφορα ντοκιμαντέρ για τη ζωή της αναφέρεται πάντοτε, πόσο θεαματική ήταν η απώλεια των κιλών και πόσο αποφασισμένη πρέπει να ήταν η Κάλλας για να πετύχει έναν τέτοιο άθλο.

16300438_1268759086547218_6511211491403769020_o

Ενώ λοιπόν έκανε δίαιτα η Κάλλας, ο σύζυγος και μέντοράς της, Μενεγκίνι, έκρινε πως είχε έρθει η ώρα να αναβαθμίσει και το ενδυματολογικό στιλ της – το οποίο ομολογουμένως ήταν άθλιο. Ετσι, επικοινώνησε με τη μεγαλύτερη σχεδιάστρια της Ιταλίας, την Biki, η οποία ήταν η πρωτοπόρος του λεγόμενου Made in Italy και της ζήτησε να σουλουπώσει τη Μαρία.

16487010_1271051276317999_9046914960526642166_o

Η Biki έφριξε: «Πάνω στη σκηνή, όταν την είχα δει, ήταν μαγική. Στη δεξίωση όμως που ακολούθησε, στη Βερόνα, η εικόνα της σοπράνο ήταν τραγική! Φορούσε κάτι πλαστικά σκουλαρίκια κι ένα τεράστιο μαύρο βελούδινο καπέλο που δεν το έβγαλε από το κεφάλι της καμία στιγμή. Φορούσε επίσης μια ζακέτα που δεν έκλεινε στο στήθος της… Για το πουκάμισο καλύτερα να μη μιλήσω. Η δε φούστα δεν έφτανε να καλύψει τα πόδια της, που ήταν παχουλά. Πολύ παχουλά. Δράμα. Και τα παπούτσια, εντελώς άκομψα, έκαναν όλο το σύνολο ακόμα χειρότερο». Με αυτά τα λόγια περιέγραψε την πρώτη εντύπωση από τη Μαρία Κάλλας η Biki. «Αν εκείνη τη βραδιά μου έλεγαν να ντύσω αυτή τη γυναίκα, θα πάθαινα παράκρουση».

ischia_56_pic-10
(Maria Callas: The Life of a Diva in Unseen Pictures/Roads Publishing)

Στο τηλεφώνημα του Μενεγκίνι, που την τάραξε, η Biki απάντησε πως δεν είχε κανένα νόημα να ντύσει την Κάλλας, αν η ίδια η σοπράνο δεν έχανε αρκετά κιλά. «Κάνει ήδη προσπάθεια και έχει χάσει κάποια κιλά», απάντησε ο Μενεγκίνι.

Τελικά η Biki ανέλαβε τη Μαρία και δημιούργησε το στιλ της, αυτό που την καθιέρωσε και ως είδωλο μόδας εκείνης της εποχής. Η ιταλίδα σχεδιάστρια, αποφάσισε πως στη σοπράνο ταίριαζαν τα λεοπάρ, οι γούνες, οι πλούσιες φούστες και τα τουρμπάνια. Όλα αυτά σε συνδυασμό έκαναν το σώμα της Μαρίας να δείχνει πιο στενόμακρο, πιο ωραίο.

16422277_1271051249651335_5778065483903550189_o

Σύντομα η ανερχόμενη, τότε, ντίβα, έπρεπε να ταξιδέψει για παραστάσεις στις ΗΠΑ. Πανικός! Πώς θα ντυνόταν εκεί; Πώς θα συνδύαζε το καθετί; Πώς θα γλίτωνε το ρεζιλίκι εξαιτίας της έλλειψης κομψότητας;

Η Biki έδωσε μια απλή λύση: καρφίτσωσε σε όλα τα ρούχα από ένα νούμερο που έδειχνε τους σωστούς συνδυασμούς. «Η Μαρία ανακουφίστηκε», δήλωσε αργότερα η σχεδιάστρια. «Δύο μόνο άνθρωποι ντύνονταν τότε με αυτόν τον τρόπο ‒ η Κάλλας και ο καρδινάλιος του Μιλάνου, Μοντίνι, ο οποίος έμελλε να γίνει ο Πάπας Παύλος Στ’».

palmbeach_74_pausa-tournee-di-stefano_pic-05

Η έκθεση
«Private Callas: Dresses and Memorabilia»
Agenzia del Contemporaneo: via Durini 24, Μιλάνο, Ιταλία
Διαρκεί: ως 3 Μαρτίου

Το λεύκωμα
«Maria Callas: The life of a Diva in Unseen Pictures»
Εκδόσεις: Roads Publishing
Σελίδες: 352
Γλώσσα: Αγγλικά
Τιμή: $ 90, hardcover

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...