836
Η Κρις Τζενερ (αριστερά) και οι πέντε κόρες της με το ριάλιτι Keeping Up With Kardashians δημιούργησαν ένα εμπορικό σήμα που τους αποφέρει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο | Gettyimages

10 χρόνια Καρντάσιανς: Πώς μια πορνοταινία οδήγησε σε ένα brand ενός δισ. δολαρίων

Protagon Team Protagon Team 19 Αυγούστου 2017, 11:13
Η Κρις Τζενερ (αριστερά) και οι πέντε κόρες της με το ριάλιτι Keeping Up With Kardashians δημιούργησαν ένα εμπορικό σήμα που τους αποφέρει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο
|Gettyimages

10 χρόνια Καρντάσιανς: Πώς μια πορνοταινία οδήγησε σε ένα brand ενός δισ. δολαρίων

Protagon Team Protagon Team 19 Αυγούστου 2017, 11:13

Φορώντας αθλητικό μαύρο κολάν και ένα λευκό τοπ, η Κιμ Καρντάσιαν κάθεται οκλαδόν σε έναν καναπέ στο χώρο των συνεντεύξεων του Bel Air, όπως λέγεται η πρόσφατα ανακαινισμένη βίλα της στο Λος Άντζελες.  Η 36χρονη αμακιγιάριστη γυναίκα ρουφάει με καλαμάκι το Pedialyte της (ρόφημα κατά της αφυδάτωσης) και μοιάζει σχεδόν «φυσιολογική».

Το σίγουρο είναι ότι δεν θυμίζει μεγιστάνα που, σύμφωνα με το Forbes, κέρδισε μόνο πέρσι 45,5 εκατ. δολάρια από ένα εμπορικό σήμα, το οποίο χτίστηκε εντελώς ξεδιάντροπα: με την ανάδειξη του τίποτα σε μεγαλείο, με προμήθειες από πωλήσεις απίθανων προϊόντων και με γυμνές σέλφι.

Στο επίκεντρο αυτής της άνευ προηγουμένου επιτυχημένης πορείας παραμένει το ριάλιτι του E! Keeping Up With The Kardashians, η ζωντανή καταγραφή της καθημερινότητας μιας ανυπόληπτα χαρούμενης οικογένειας  που περιλαμβάνει τα αδέλφια της Κιμ, την 38χρονη Κόρτνεϊ, την 33χρονη Κλόε, τον 30χρονο Ρομπ, την 21χρονη Κένταλ και την 20χρονη Κάιλι, την μητέρα τους Κρις, 61 ετών, και τον 67χρονο πρώην της, που από Μπρους Τζένερ, το 2015 χειρουργήθηκε και έγινε Κέιτλιν Τζένερ, αλλά εντωμεταξύ το μετάνιωσε και θέλει να ξαναγίνει άντρας.

Στις 24 Σεπτεμβρίου, η «αμετανόητη» σειρά, γράφει το περιοδικό Hollywoodreporter, θα γιορτάσει τα δέκα χρόνια της με ένα 90λεπτο ειδικό αφιέρωμα. Είναι το ορόσημο για μια εκπομπή που με τη σύλληψή της πρόσφερε στους θεατές κάτι περισσότερο από μια ηδονοβλεπτική ματιά στην καθημερινότητα των μελών μιας οικογένειας σελέμπριτι-της-διπλανής-πόρτας, αλλά γρήγορα έγινε ο φορέας για την διαφήμιση των προϊόντων τους και η πλατφόρμα μέσω της οποίας η Κρις και οι πέντε κόρες της εγκαινίασαν την εποχή του σελέμπριτι των ριάλιτι ως εμπορικό σήμα.

the-KARDASHIANS decade-1
Οι Καρντάσιανς στο εξώφυλλο του περιοδικού The Hollywood Reporter [Kim Kardashian West / Facebook]

Το Keeping Up With Kardashians προβάλλεται τώρα σε 167 χώρες, μπορεί να υπερηφανεύεται για εννέα διαφορετικά spinoffs (νέα τηλεοπτική σειρά που περιέχει είτε χαρακτήρες είτε θεματικά στοιχεία από παλαιότερη σειρά) και από το 2010 μέχρι σήμερα βρίσκεται ανελλιπώς στην κορυφή των ψυχαγωγικών σειρών του E! Entertainment. Το 2011 για δύο νύχτες, έφτασε  στην κορυφή της τηλεθέασης  με 10,5 εκατ. τηλεθεατές, όταν προβλήθηκε ο παραμυθένιος γάμος της Κιμ με τον Κρις Χάμφρις (χώρισαν μετά από 72 ημέρες), στην 13η σεζόν του, όμως, το ριάλιτι εξακολουθεί να φτάνει τα 2,1 εκατ. κάθε Κυριακή.

Το 2015, μετά από διαπραγμάτευση, το Ε! συμφώνησε να δώσει στην οικογένεια 80 εκατ. δολάρια για την 14η σεζόν του ριάλιτι. Αλλά αυτό δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με την αυτοκρατορία της μόδας και του λάιφ στάιλ, που έχουν δημιουργήσει οι Καρντάσιανς ξεκινώντας από μια μπουτίκ στο Λος Άντζελες.  Με συντονισμένες εμφανίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (έχουν 700 εκατ. φόλοουερς) και πέντε εξωφρενικά επικερδείς διαδικτυακές εφαρμογές, η οικογένεια εισπράττει εκατομμύρια δολάρια από ένα συνονθύλευμα συμφωνιών, εμφανίσεις επ’ αμοιβή και προϊόντα-που-δεν μπορούν-να-μείνουν-σε-στοκ.

Όλα αυτά δημιουργήθηκαν μετά την προβολή ενός πιλοτικού σόου που άρχισε με τα προφητικά λόγια της Κιμ: «Σας μισώ όλους». Η Κίμ Καρντάσιαν ήταν ήδη γνωστή από ένα sex tape, που γύρισε το 2003 με τον πρώην της, Ray J, δημοσιοποιήθηκε το 2007 -λίγο πριν από την έναρξη του ριάλιτι- και έκτοτε είναι το καλύτερο σε πωλήσεις όλων των εποχών.

Παρόλα όσα η οικογένεια αποκαλύπτει στα επεισόδια του ριάλιτι, στα κόκκινα χαλιά και στο Instagram, η τεράστια επιτυχία της παραμένει ένα μυστήριο. Πώς συνέβη όλο αυτό; Και τι έκαναν πριν αρχίζουν να εκθέτουν την καθημερινότητά τους σε ζωντανή αναμετάδοση;

Η μητέρα Κρις Τζένερ, πρωταγωνίστρια και εκτελεστική παραγωγός του σόου, ήταν η μάνατζερ (των ομιλιών και των προσωπικών εμφανίσεων) του πρώην της και πρώην Ολυμπιονίκη Μπρους Τζένερ. Ένα βράδυ κάλεσε για φαγητό την Ντίνα Κατζ, διάσημη παραγωγό τηλεοπτικών προγραμμάτων, μεταξύ άλλων και του Dancing With the Stars. Στο σπίτι γινόταν «χαμός» και η Κατζ της είπε «Αυτό εδώ είναι ριάλιτι, νομίζω ότι πρέπει να μιλήσεις με τον [παραγωγό] Ράιαν Σίκρεστ». Η Κρις ακολούθησε την συμβουλή της, ο Σίκρεστ ενθουσιάστηκε με την ιδέα και έβαλε μπροστά την παραγωγή του ριάλιτι.

the-KARDASHIANS-Kris Jenner
Love you Greece!!! έγραψε στο Facebook η Κρις Τζενερ (στο μέσον) που φέτος το καλοκαίρι έκανε διακοπές σε ελληνικά νερά [Kris Jenner/Facebook]

Εκείνο τον καιρό η 27χρονη Κιμ Καρντάσιαν πήγαινε στο Pierce College και σχεδίαζε να δουλέψει στο Dash, την  οικογενειακή μπουτίκ. Η Κένταλ Τζένερ δεν ήταν καν 17 ετών: «Ήμουν του τύπου “ότι να’ ναι. Τι θα φάω αύριο;” Και δεν φαινόταν ότι [το ριάλιτι] θα κρατήσει τόσο πολύ», έχει πει. Το ίδιο πίστευε και η Κιμ αλλά και όλες οι υπόλοιπες. Η Κόρτνεϊ Καρντάσιαν, πάλι, στην πρώτη σεζόν συνήθιζε να λέει «Πρέπει να πάω στην τουαλέτα».

Κλεινόταν και έκλαιγε όσο πιο ήσυχα μπορούσε γιατί ακόμη κι εκεί μέσα την μαγνητοφωνούσαν. Δεν ήθελε να κλαίει δημόσια. Αντίθετα η Κάιλι Τζένερ δήλωσε: «Αισθάνομαι ότι ήταν σαν να έκρυβα τον εαυτό μου και την προσωπική μου ζωή για πολύ καιρό, έτσι σκέφτηκα ότι ήρθε η ώρα να κάνουμε αυτό το σόου με την ελπίδα να γίνουμε λίγο πιο κατανοητοί»

«Δεν νομίζω ότι ξέραμε καν σε τι είχαμε πει ναι. Η Κιμ και η μαμά μου τα κανόνιζαν όλα. Εμείς είμαστε του τύπου “πείτε μας που να είμαστε και θα είμαστε εκεί”», έχει πει η Κλόε Καρντάσιαν.