1273
Ο στόλος της BYD στο Περιστύλιο του Ζαππείου | 4Drivers

Κινεζική απόβαση στο Ζάππειο: Τι είδαμε και ακούσαμε στην παρουσίαση της BYD στην Ελλάδα

Ο στόλος της BYD στο Περιστύλιο του Ζαππείου
|4Drivers

Κινεζική απόβαση στο Ζάππειο: Τι είδαμε και ακούσαμε στην παρουσίαση της BYD στην Ελλάδα

Τι σημαίνει «BYD»; Μπορεί να ακούγεται κάπως, μπορεί και αστείο, αλλά σημαίνει «Build Your Dreams». Αλήθεια, πόσοι θα ξεκινούσαν μια εταιρεία με ένα τέτοιο ακρωνύμιο; Πες το, αντίστοιχα, στα ελληνικά και ηχεί ακόμα πιο περίεργα: «ΥΤΟ» (Υλοποίησε Το Όνειρο) και τα τοιαύτα. Όμως, μόνο γλαφυρό ή αστείο δεν είναι ό,τι σηματοδότησε η παρουσίαση αυτής της κινεζικής εταιρείας το βράδυ της Τετάρτης στο Ζάππειο.

Η πρόσκληση ήταν για τις 7:30 και μπαίνοντας στο περιστύλιο του Μεγάρου ήδη φαίνονταν από μακριά το φωταγωγημένο κτίριο, μεγάλα λευκά μπαλόνια και μια αρμάδα από καλογυαλισμένα αυτοκίνητα ακριβώς έξω από το Ζάππειο. Παρκαδόροι ανέλαβαν με συνοπτικές διαδικασίες τα δικά μας, καμεραμάν επί το έργον, όλος ο δημοσιογραφικός κόσμος, επώνυμοι, η γνωστή παρουσιάστρια Εύη Φραγκάκη που ανέλαβε τον συντονισμό των στελεχών κατά τη βραδιά, γενναιόδωρο και εκλεπτυσμένο κέτερινγκ διά το μετά, πολλοί Κινέζοι και μία αίσθηση μεγαλεπήβολου πρότζεκτ εν εξελίξει.

Η συντονίστρια της βραδιάς, Εύη Φραγκάκη, μοίρασε έμπειρα τη σκυτάλη στους καλεσμένους επί σκηνής. Εν προκειμένω με τον ισχυρό άνδρα του Ομίλου, Σταύρο Τάκη

Λίγο αργότερα πληροφορηθήκαμε ότι την ίδια μέρα, χθες, άνοιξε τις πόρτες της και η πρώτη έκθεση της BYD στην Ελλάδα, στη Λεωφ. Κηφισίας, στο ύψος Αμαρουσίου, η οποία ανακαινίστηκε μέσα σε μόλις τρεις μήνες και ήδη πουλήθηκαν τα πρώτα τρία αυτοκίνητά της. Σε δύο εβδομάδες θα προστεθεί και άλλη μία, στη Λεωφ. Αθηνών 173, στον Κηφισό, που θα εξυπηρετεί την άλλη πλευρά της πόλης ενώ προγραμματίζεται και μία σούπερ γουάου στο Ελληνικό με κάποια 3.000 τ.μ. κάλυψης.

Επιστροφή όμως στο Ζάππειο. Να σας πω την αλήθεια, δεν περίμενα το τέλος της παρουσίασης για να μπω στα BYD που ήταν παραταγμένα στον προαύλιο χώρο. Οι πόρτες ήταν ανοιχτές. Μπήκα. Και χωρίς να χρειάζεται να γραφτούν για την ώρα περισσότερα, θα ομολογήσω ότι, για να το πω λαϊκά και ως έχει, θα ψαρώσει πολύς κόσμος μπαίνοντας μέσα στο κόκπιτ. Εντυπωσιακά; Σαφώς. Υφή υλικών; Τουλάχιστον σε αυτήν την πρώτη επαφή, ξεκάθαρα αυτό που λέμε «πρίμιουμ» με μαλακά δέρματα και στιβαρούς διακόπτες. Σχεδίαση; Κατευθείαν στο δόξα πατρί του ευφάνταστου ευρωπαϊκού ανταγωνισμού. Ντιζαϊνάτο και ευφάνταστο. Για παράδειγμα, δεν έχω ξαναδεί εσωτερικό πόμολο που να περικλείει ταυτόχρονα και καλαίσθητο στρογγυλό ηχείο. Οσο για το άλλο, την περιστρεφόμενη τεράστια κεντρική οθόνη, όπως δηλαδή ακριβώς περιστρέφεις το κινητό σου, είναι άλλο ένα αβανταδόρικο στοιχείο. Κοντολογίς, αν άλλαζες το σήμα στο καπό, αβάδιστα θα το εκλάμβανες ως ένα πολύ σύγχρονο, hi-tech ευρωπαϊκό. Για να μην πω ότι κάποια ευρωπαϊκά έχουν μείνει πίσω.

Η Πένι Πενγκ, επικεφαλής εταιρικής επικοινωνίας της BYD, παρουσίασε τους σημαντικότερους «σταθμούς» στην ιστορία της εταιρείας

Η βραδιά συνεχίστηκε εντός των πυλών του Μεγάρου. Εκεί όπου τα στελέχη του Ομίλου Σφακιανάκη, ο Σταύρος Τάκη, παρουσίασε την κεντρική φιλοδοξία της BYD. Ακολούθησαν εναλλαγές κινέζων στελεχών της εταιρείας που, μέσω του τεράστιο video wall, εμφάνισαν την καταιγιστική πορεία της.

Για παράδειγμα, μέσα στο 2023, ο νέος διεθνής παίκτης των αυτοκινητικών εξελίξεων έγινε η πρώτη κινεζική εταιρεία που μπήκε στο Top 10 των αυτοκινητοβιομηχανιών με τις περισσότερες πωλήσεις. Συγκεκριμένα, στην 9η θέση με μερίδιο 3,6%. Δεν λέμε για τα ηλεκτρικά, λέμε με όλους ανεξαιρέτως τους παίκτες μέσα στο ταμπλό.

Αντίστοιχα, μιλώντας για EVs, πρόκειται για την εταιρεία που ξεπέρασε ακόμα και την Τesla από την 1η θέση των σχετικών κατασκευαστών κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Όπως λένε, οι αριθμοί λένε την αλήθεια και ένας τελευταίος είναι ότι η BYD έγινε η πρώτη εταιρεία σε πωλήσεις plug-in hybrid και BEV (Battery Electric Vehicles) στον κόσμο, με 3,02 εκατομμύρια πωλήσεις. Το νούμερο είναι τεράστιο.

Μάλλον είναι αντιληπτό ότι το τσουνάμι έρχεται καλά υπολογισμένα και με μεγάλη φόρα. Ήδη τις προάλλες έβλεπα το βίντεο της Deutsche Welle για το θέμα που πλέον προβληματίζει και τους Κεντροευρωπαίους, με πρόχειρα μεταφρασμένο τίτλο «Γιατί το μέλλον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα κριθεί στην Κίνα». Η BYD, η εταιρεία που ξεκίνησε κατασκευάζοντας μπαταρίες, που μπήκε στα χωράφια της αυτοκινητοβιομηχανίας πριν μόλις είκοσι χρόνια και που αρχικά αντιμετωπίστηκε ως «κινεζιά», έπαψε να κοπιάρει τις δυτικές τεχνολογίες (όπως έκανε αρχικά) και δημιούργησε τα δικά της στοιχεία. Δομικά, τεχνολογικά, προϊοντικά. Πιθανόν και οδηγικά. Γιατί το να περνάς με 83 χλμ/ώ. το κλασικό τεστ «αποφυγής ταράνδου» είναι σημαντική υπόθεση. Αλλωστε, όπως έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να το γράφω, τα ηλεκτρικά έχοντας το μεγαλύτερο βάρος τους, αυτό των μπαταριών, στο κέντρο του αμαξώματος και χωρίς κάτι να κρέμεται μπροστά ή πίσω, στρίβουν. Το θέμα είναι αν το κάνουν ψυχρά και σχεδόν πανομοιότυπα.

Ομως, κυρίες και κύριοι, την παραπάνω τελευταία πρόταση το μεγάλο αγοραστικό κοινό τη βρίσκει εξίσου κατανοητή με Γραμμική Β. Το μεγάλο παιχνίδι κρίνεται στο πακέτο, στη συνολική εντύπωση, στην κοινωνική αποδοχή ότι είναι πολύ ΟΚ το να οδηγείς κινέζικο, μη σου πω και «προχώ». Το μεγάλο deal της αποδοχής στο μαζικό κοινό -δεν λέω στο αθεράπευτα βενζινοαίματο- βασίζεται στο πώς δείχνει ένα αυτοκίνητο, στο πόσο πρίμιουμ σου κλικάρει μέσα στους διαδρόμους του εγκεφάλου σου, στο πόσο εύκολα επιταχύνει (σταθερό ατού των EV), στο πόσο σε προσηλυτίζει στη νέα μορφή της αυτοκίνησης, στο πόση υποστήριξη θα έχεις αφού έχεις ακουμπήσει τα ωραία σου λεφτά.

Αναφορικά, πάντως, με το τελευταίο, η BYD δίνει βασική εγγύηση 6 χρόνια ή 150.000 χιλιόμετρα, εγγύηση μπαταρίας 8 χρόνια ή 200.000 χλμ. και εγγύηση ηλεκτροκινητήρα 8 χρόνια ή 150.000 χιλιόμετρα. Πολύ πράμα και καλό είναι μερικοί όχι και τόσο γενναιόδωροι εισαγωγής να ανοίξουν τη βεντάλια γιατί το κοινό αλλάζει.

Μερικές λεπτομέρειες από τα αυτοκίνητα της γκάμας. Το λεγόμενο «touch and feel» είναι όντως εντυπωσιακό

Όπως, άλλωστε, ορθώς δήλωσε και ο κ. Τάκη, συντελείται μια τομή με όλο αυτό που επιχειρείται σε έναν κόσμο ανατροπών. Όροι τύπου «πράσινη ανάπτυξη», «βιωσιμότητα» και λοιποί έχουν μπει στο κάδρο των εξελίξεων και η επένδυση έχει πολλά μηδενικά από πίσω. Το ότι η BYD θα είναι ο μεγάλος χορηγός στο Euro 2024 μάλλον είναι ένα ελάχιστο μέρος της επικοινωνίας που προγραμματίζουν οι κινέζοι για τη Νο 1 εταιρεία τους.

Το ζήτημα, λοιπόν, είναι το όλον. Τα 6 εκατομμύρια συνολικών πωλήσεων, οι περισσότερες από 70 χώρες, η άλωση της Δύσης στο ίδιο της το γήπεδο. Με επιχειρηματικά κριτήρια, ο Όμιλος Σφακιανάκη έκανε την κίνηση ρουά-ματ. «Απέναντι» από άλλους παίκτες της ελληνικής αγοράς, με ένα, εκ πρώτης όψεως, εντυπωσιακό προϊόν, γκάμα με 4 μοντέλα και εν αναμονή του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» που θα φέρει και την επιδότηση των €8.000 στην τσέπη του καταναλωτή.

Εντός και εκτός Ζαππείου Μεγάρου. Σε πρώτο πλάνο η χορηγία στο Euro2024

Στο τέλος της βραδιάς, ανακοινώθηκαν και οι τιμές. Όχι, δεν είναι και τόσο φτηνά, όπως ίσως θα περιμένατε. Για παράδειγμα, το BYD Atto 3, ένα μαζεμένων διαστάεων SUV, στην έκδοση Comfort κοστίζει €37.990 και δύο χιλιάδες ευρώ επιπλέον στην έκδοση Design.

Το εντυπωσιακό BYD Seal, ένα κουπέ που κάπου στο βάθος των συνειρμών σου μπορεί να σε παραπέμπει και σε επιρροές Porsche Panamera, κοστίζει €45.900 στην έκδοση Design με τον μονό ηλεκτροκινητήρα των 313 ίππων και τα 0-100 σε 5,9 δ/λ ενώ στην έκδοση Excellence AWD των 530 ίππων και των 0-100 σε 3,8 δ/λ ανεβαίνει στα €48.990. Ίσως είναι και αυτή, από στρατηγική άποψη εννοώ, μία κίνηση απουσίας κόμπλεξ. «Σας κοιτάμε in your face». Κοινώς, «στα ίσα», θα μπορούσε να είναι η κρυφή λεζάντα της τιμολογιακής πολιτικής.

Το ακρωνύμιο σε πλήρη διάταξη. Φήμες λένε ότι το «BYD» θα μπορούσε να σημαίνει και «Bring Your Dollars». Φήμες…

Οσο για τα υπόλοιπα που διημείφθησαν στα δημοσιογραφικά πηγαδάκια, έχουν πολύ «ψωμί». Σκοπίμως το αποσιωπώ μεταξύ τυρού, σολομού και αψόγου μπουφέ. Η απόβαση ξεκίνησε. Αναμένονται διαφόρου διαμετρήματος σκαλπ επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Μείνετε συντονισμένοι. Απευθείας μετάδοση από το Ζάππειο Μέγαρο, για το Protagon.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...