402
(φωτ. αρχείου) | Intimenews/ΜΩΥΣΙΑΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Τι αλλάζει στον νέο ΚΟΚ για τα πρόστιμα, τις πινακίδες και τα ταξί

Protagon Team Protagon Team 9 Μαρτίου 2018, 11:12
(φωτ. αρχείου)
|Intimenews/ΜΩΥΣΙΑΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Τι αλλάζει στον νέο ΚΟΚ για τα πρόστιμα, τις πινακίδες και τα ταξί

Protagon Team Protagon Team 9 Μαρτίου 2018, 11:12

Αλλαγές στα πρόστιμα με μειώσεις από την μία πλευρά, αλλά και προσαυξήσεις με εισοδηματικά κριτήρια, όπως και διατάξεις για τα οχήματα αλλά και τις υπηρεσίες τύπου Uber περιλαμβάνονται στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που κατατέθηκε αργά την Πέμπτη στη Βουλή.

Ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, αλλά τριπλάσια προσαύξησή τους με εισοδηματικά κριτήρια.

Αυστηρό θα είναι το πρόστιμο για τους οδηγούς που θα συλλαμβάνονται να κάνουν χρήση κινητού, να μην φορούν κράνος και ζώνη ασφαλείας, να σταθμεύουν σε ράμπες ατόμων με αναπηρία ή να κάνουν χρήση της λωρίδας έκτακτης ανάγκης στους αυτοκινητοδρόμους.

Με τον νέο ΚΟΚ οι παραβιάσεις θα διαχωρίζονται σε τρεις κατηγορίες -χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας- με αντίστοιχο πρόστιμο. Προβλέπονται επίσης και δύο πρόσθετες κατηγορίες: της πολύ υψηλής συχνότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς από τις οποίες θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.

Στις παραπάνω παραβάσεις (εκτός από τις προσπεράσεις φορτηγών όπου η ποινή ορίζεται σε 30 μέρες χωρίς αφαίρεση πινακίδων την πρώτη φορά) προβλέπονται μηδενικά πρόστιμα, αλλά διοικητικά μέτρα, που είναι η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες.

Εξαιρούνται πάντως σοβαρές παραβάσεις, όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και οι διατάξεις για τον τρόπο προσπέρασης οχημάτων.

Για τα ταξί και τις υπηρεσίες τύπου Uber, το νομοσχέδιο ευθυγραμμίζεται με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, ότι δηλαδή συνιστούν μεταφορικό έργο. Οι εταιρείες διαμεσολάβησης (Mytaxi, Taxiplon, Uber κ.λπ.) καλούνται πλέον να αποκτήσουν ειδική άδεια και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπό τους στην Ελλάδα

Σε ό,τι αφορά τις πινακίδες κυκλοφορίας, κάθε μία που θα αφαιρείται θα καταχωρίζεται μηχανογραφικά στο αρχείο, στο οποίο θα τηρούνται τα στοιχεία όλων των οχημάτων της οικείας οργανικής μονάδας του υπουργείου Μεταφορών.

Για τα οχήματα σε ακινησία, μετά την πάροδο δύο ετών η αρμόδια ΔΟΥ θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας τους, ενώ θα χορηγείται βεβαίωση καταστροφής των πινακίδων, κατόπιν αίτησης του ιδιοκτήτη-κατόχου του οχήματος.

Αλλαγές προβλέπονται ακόμη στην εισαγωγή οχημάτων στην Ελλάδα με νέους μηχανισμούς ελέγχου και ψηφιακό μητρώο όπου θα καταγράφονται ψηφιακά, ανά επιχείρηση, τα οχήματα, οι οδηγοί κ.λπ.

Τέλος, σε ό,τι αφορά ένα άλλο ζήτημα που προκάλεσε αντιδράσεις, εκτός ασφλατοστρωμένων οδών μένουν οι τετράτροχες μοτοσικλέτες με κινητήρες έως 125 κ.εκ., οι γνωστές «γουρούνες». Δεν θα επιτρέπεται πλέον να κυκλοφορούν σε αυτές, ωστόσο επιτρέπεται να τις διασχίζουν κάθετα.

Η εκμίσθωση «γουρούνας» σε πρόσωπο που δεν έχει απαιτούμενη άδεια οδήγησης επιφέρει στον εκμισθωτή, στον μισθωτή και στον οδηγό, αν ο τελευταίος δεν έχει άδεια οδήγησης, πρόστιμο 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και κατάσχεση της «γουρούνας».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...