518
|

Τι να κάνουμε με την Πάτρα;

Avatar Δημήτρης Κυριακόπουλος 11 Σεπτεμβρίου 2013, 00:19

Τι να κάνουμε με την Πάτρα;

Avatar Δημήτρης Κυριακόπουλος 11 Σεπτεμβρίου 2013, 00:19

Από το Δημοτικό μας ζαλίζουν με τη σπουδαία γεωγραφική θέση της Ελλάδας, είναι πια κατανοητό από όλους, μπορεί να μην έχουμε μαντήλι να κλάψουμε αλλά έχουμε σπουδαία γεωγραφική θέση. Τέλεια, τώρα πόσο σπουδαία είναι αν τη συγκρίνεις με της Τουρκίας που ελέγχει πραγματικά το πέρασμα δύο Ηπείρων, της Ισπανίας που συνδέεται με την Αφρική, ή της Γαλλίας που μόνο η θέση της στον χάρτη σου προκαλεί δέος, είναι άλλο θέμα αλλά, τέλος πάντων, αφού έχουμε και εμείς τη σπουδαία μας θέση στον χάρτη ας σταματήσω να ζηλεύω τους άλλους και ας ασχοληθώ με τα δικά μας προτερήματα.

Η Πάτρα, λοιπόν, η τρίτη μεγαλύτερη ελληνική πόλη, βρίσκεται 210 χιλιόμετρα μακριά από την Αθήνα και τον Πειραιά, είναι η μεγαλύτερη πόλη της Πελοποννήσου, διαθέτει λιμάνι, αεροδρόμιο, γέφυρα που τη συνδέει με τη Στερεά και Βιομηχανική Ζώνη. Αυτά είναι τα καλά, τα κακά είναι ότι οι υποδομές της είναι αστείες, (Αεροδρόμιο Αράξου, Λιμάνι) δεν συνδέεται οδικώς με την Αθήνα, δεν έχει σιδηρόδρομο και δεν έχει προχωρήσει η τόσο σημαντική Ιονία Οδός.

Η Πάτρα δεν είναι τίποτα άλλο από την καρδιά της Δυτικής μας πλευράς, η πόλη που θα μπορούσε να ενώσει την Ελλάδα με τη Δύση, Πώς, όμως;

1.    Η Ελλάδα δεν έχει κανέναν λόγο να μην αναπτύξει ένα χαμηλού κόστος αεροδρόμιο για να προσελκύσει τους τουρίστες-πελάτες των οικονομικών πτήσεων που ούτε κατά διάνοια δεν σκέφτονται να προσγειωθούν στο ακριβό Ελ. Βενιζέλος. Δύο ώρες από την Αθήνα και δίπλα στους αρχαιολογικούς θησαυρούς της Πελοποννήσου και τα νησιά του Ιονίου ο Άραξος αποτελεί εθνική προτεραιότητα.

2.    Στην ίδια ακριβώς λογική απαιτείται άμεσα η δημιουργία εγκατάστασης υδροπλάνων στο λιμάνι της Πάτρας.

3.    Η ολοκλήρωση του σύγχρονου γεφυριού της Άρτας (εθνική οδός Πάτρα – Κόρινθος) είναι, πια, ένα κακόγουστο αστείο. Το ίδιο και η Ιονία οδός, δρόμοι που θα κάνουν την Πάτρα εύκολα προσβάσιμη για ανθρώπους και εμπορεύματα.

4.    Αύριο το πρωί πρέπει να προκηρυχτεί διαγωνισμός για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με το Λιμάνι του Πειραιά, αν αποφάσιζα εγώ δεν θα ζητούσα κανένα αντάλλαγμα από τους υποψηφίους επενδυτές.

5.    Το λιμάνι είναι κάτι παραπάνω από επείγον, η Cosco σπάει κάθε χρόνο το ένα ρεκόρ μετά το άλλο στον Πειραιά, τι είναι αυτό που δεν μας έχει πείσει ότι η Πάτρα θα τα πάει το ίδιο καλά; Γιατί δεν προσπαθούμε να φτιάξουμε ένα υπερσύγχρονο λιμάνι που θα συνδέσει την Ελλάδα με την Ιταλία και από εκεί με την Ευρώπη;

6.    Για το τέλος άφησα το πιο θεαματικό και το πιο οικονομικό. Πρέπει άμεσα να επιτραπεί η ανέγερση υψηλών κτιρίων στην Πάτρα, όποιος μπορεί και θέλει να χτίζει όσο ψηλά και όσο μεγάλα κτίρια επιθυμεί, καταλαβαίνω την εθνική απόφαση να μην υπάρχουν ψηλά κτίρια στην Αθήνα για ιστορικούς λόγους, στην Πάτρα όμως;

Έξι απλά πράγματα που θα μπορέσουν να δημιουργήσουν μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη, μια πύλη εισόδου κεφαλαίων, που θα μειώσει την απόστασή μας από τη Δύση και θα αξιοποιήσει αυτή τη ρημαδιασμένη σπουδαία γεωγραφική μας θέση, που τόσα χρόνια μας ζαλίζουν και αποτέλεσμα δεν είδαμε ποτέ…

Υ.Γ.1: Η Δυτική Ελλάδα είναι από τις πιο φτωχές περιοχές της Ευρώπης.
Υ.Γ.2: Καμία σχέση δεν έχω με την περιοχή.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News