565
|

Τα 3.956 παράπονα σας

Τα 3.956 παράπονα σας

Από την αρχή του έτους μέχρι και το τέλος Απριλίου, 3.956 υπερχρεωμένοι σε τράπεζες, καταναλωτές που παρατήρησαν παράλογες τιμές στα σούπερ μάρκετ, και αγανακτισμένοι από τα χαράτσια και τους λογαριασμούς της ΔΕΗ δεν «κρατήθηκαν» και ζήτησαν τη βοήθεια του ΚΕ.Π.ΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών).

Αν συγκρίνουμε τις καταγγελίες-παράπονα του πρώτου αυτού τετραμήνου του 2012 με τις αντίστοιχες του περσινού τότε θα παρατηρήσουμε αύξηση έως και 28,70%! Έχει πάντως μεγάλη σημασία ότι από τους 3.956 καταγγέλλοντες πάνω τους μισούς ζητούσαν βοήθεια μόνο στη ρύθμιση των χρεών τους, ακόμα και τηλεφωνικά. Περισσότεροι ήταν αυτοί που βρήκαν πληροφορίες στην ιστοσελίδα ή στους λογαριασμούς στο facebook και στο twitter. 227 καταναλωτές γράφτηκαν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. και παρέλαβαν ενημερωτικό υλικό και αιτήσεις, για τις τράπεζες, ώστε να ξεκινήσουν τη διαδικασία. Συνολικά οι άνθρωποι του ΚΕ.Π.ΚΑ απέστειλαν στις αρμόδιες τράπεζες 577 σχέδια ρύθμισης οφειλών ενώ, αφού μελέτησαν φακέλους δανειοληπτών, απέτρεψαν περίπου το 20% αυτών να χρησιμοποιήσει το Ν.3869/2010, δίνοντας εναλλακτικούς τρόπους αποπληρωμής των δανείων τους.

Στη δεύτερη «θέση» παραπόνων σε ποσοστό 10,62% είναι αυτά που αφορούσαν κοινωνικές παροχές, δηλαδή καταγγελίες για παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, για τη ΔΕΗ, για το φυσικό αέριο, για τις αστικές συγκοινωνίες, τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τις σιδηροδρομικές μεταφορές, ακόμα και την Εταιρία Ύδρευσης & Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης(Ε.Υ.Α.Θ.).

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι καταγγελίες για δημόσιες υπηρεσίες και ΟΤΑ ήταν μόνο 192, δηλαδή η 1 στις 20. Αυτές αφορούσαν τη νομιμότητα της επιβολής του Ειδικού Τέλους Ακινήτων αλλά και τις ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας)μέσω του λογαριασμού της Δ.Ε.Η., μέσω του λογαριασμού της Δ.Ε.Η.

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. όπως ισχυρίζεται είναι, ίσως η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Το δικό μου παράπονο για το ΚΕΠΚΑ αφορά το ίδιο το ΚΕΠΚΑ… η τηλεφωνική εξυπηρέτηση μπορεί να είναι πιο σύντομη καθώς είναι κουραστική η πολύωρη αναμονή στο ακουστικό.. Ωστόσο, δεν πρέπει κανείς να διστάζει να καλεί για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες στο 2310-233333 και ώρες 09:00 – 14:30.

Α/Α Κατηγορία Αριθμός Ποσοστό
1 Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών 2.010 50,81
2 Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος 420 10,62
  Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών 206  
  ΔΕΗ 48  
  Λοιποί πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας 88  
  Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος 22  
  Φυσικό Αέριο 48  
  ΕΥΑΘ 8  
3 Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις 306 7,74
4 Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες 206 5,21
5 Δημόσιες υπηρεσίες – Υπηρεσίες ΟΤΑ 192 4,85
6 Τουριστικές υπηρεσίες 90 2,28
7 Λοιπές καταγγελίες 90 2,28
8 Φόρος Β' κατοικίας 70 1,77
9 Ενοίκια – Κοινόχρηστα 68 1,72
10 Παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές 60 1,52
11 Ασφαλιστικές υπηρεσίες 54 1,37
12 Ινστιτούτα – Γυμναστήρια 46 1,16
13 Ακατάλληλα τρόφιμα 46 1,16
14 Πωλήσεις από απόσταση 42 1,06
15 Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών 42 1,06
16 Εκπτώσεις 32 0,81
17 Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες 38 0,96
18 Αυξήσεις τιμών 26 0,66
19 Σούπερμάρκετ 24 0,61
20 Εισπρακτικές εταιρίες 24 0,61
21 Προκαταβολές 20 0,51
22 Νοθεία – Κλοπή καυσίμων 18 0,46
23 Φάρμακα- υγεία 16 0,40
24 Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος 12 0,30
25 Παραβίαση Προσωπικών Δεδομένων & Ιδιωτικής Ζωής 4 0,10
  ΣΥΝΟΛΟ 3.956 100

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News