Η μόδα στο Μιλάνο έχει τολμηρή άποψη. Κυριαρχεί στο επιχειρηματικό τοπίο, κυριαρχεί όμως και στο πραγματικό τοπίο, με τα εμπορικά σήματα να διαθέτουν ένα ξενοδοχείο εδώ, και ένα μπαρ παραπέρα, φυσικά με τα ονόματά τους. Η μόδα βεβαίως κυριαρχεί και στους δρόμους της πόλης. Το Μιλάνο είναι η πρωτεύουσα της ιταλικής μόδας αλλά και η κατ’ εξοχήν πόλη όπου οι άνθρωποι κυκλοφορούν παντού και πάντοτε άψογα ντυμένοι από την κορυφή μέχρι τα νύχια, όπως ακριβώς προστάζουν οι μετρ της υψηλής ραπτικής.
Η ειρωνεία είναι ότι κατά τη διάρκεια της φετινής Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου αποδείχτηκε ότι άλλαξαν πολλά στον τρόπο με τον οποίο ντύνονται οι Μιλανέζοι. Αν εξαιρέσουμε τον διάσημο οίκο των αξεσουάρ Bottega Veneta, πολύ λίγες ήταν οι αναγνωρίσιμες μάρκες: μικρές εταιρίες ειδών πολυτελείας, όπως οι βρετανικές Catherine Prevost, Anna Mason και Three Graces, αλλά και η βελγική Essentiel Antwerp και η Ganni από τη Δανία. Ξεχάστε, λοιπόν, τα τρανταχτά ονόματα της υψηλής ραπτικής, δείτε (παρακάτω) τις νέες τάσεις της μόδας και ανανεώστε την ντουλάπα σας αγοράζοντας κομμάτια από οπουδήποτε. Γιατί πλέον σημασία έχει τι σας κάνει κέφι και όχι το brand name στις ετικέτες. Τέλειο;
Απαλά και θηλυκά
Μέσα σε μόλις έναν χρόνο, από τη στιγμή δηλαδή που ο νεαρός -30 κάτι- βρετανός Ντάνιελ Λι, πρώην δημιουργικός διευθυντής του τμήματος ready-to-wear design του οίκου Céline, ανέλαβε τον ιστορικό ιταλικό οίκο μόδας Bottega Veneta, κατάφερε να εκτινάξει την δημοτικότητά του –και τις πωλήσεις του φυσικά, ειδικά των αξεσουάρ- στα ύψη. Αποδείχτηκε ότι είναι η μάρκα με τα πιο cult -κομψά, μίνιμαλ και ανατρεπτικά ταυτόχρονα- κομμάτια για το 2019. Πώς; Μα χάρη στην pough bag, ένα ευρύχωρο oversized δερμάτινο clutch και τα chic πέδιλα και mules από καπιτονέ με τις τετράγωνες μύτες. Και τώρα στο Μιλάνο εντυπωσίασε για ακόμα μια φορά με τις τεράστιες εξαιρετικά μαλακές τσάντες και τα εμβληματικά του square-toe-shoes με πλεχτό δέρμα. Καπιτονέ γιλέκα παρουσίασε και ο Fendi ενώ καλό θα ήταν να μην λεχθεί τίποτα για τα εφαρμοστά σακάκια του Gucci.
Φουλάρια και κασκόλ
Οι μεγαλύτερες (-οι) θα θυμόσαστε ίσως την Τζένιφερ Ανιστον να κυκλοφορεί συστηματικά με ένα φουλάρι τυλιγμένο στο λαιμό της. Η νέα εκδοχή τους όμως διαφέρει στον τρόπο που φοριούνται. Οι τετράγωνες μεταξωτές μαντίλες της Bottega Veneta διπλώνονται διαγώνια, δένονται στον αυχένα (με το τρίγωνο μπροστά), στη συνέχεια οι άκρες τους πέφτουν χαλαρά πάνω από τους ώμους και φοριούνται με κομψά δερμάτινα σορτς. Ο Dolce & Gabbana ρίχνει μεταξωτά φουλάρια με εντυπωσιακά floral σχέδια και εκτυφλωτικά χρώματα στον ένα ώμο ή χαλαρά γύρω από τον λαιμό και τα τυλίγει στο κεφάλι. Παρουσίασε επίσης ένα φόρεμα φτιαγμένο από πολλά φουλάρια τυλιγμένα και δεμένα γύρω από το σώμα. Αλλά δεν χρειάζεται να περιμένετε μέχρι να έρθει η άνοιξη. Ρίξτε πάνω από το χειμωνιάτικο πουλόβερ σας ένα πολύχρωμο φουλάρι, δεμένο αλά Etro και θα είστε μέσα στη μόδα.
Σαφάρι-look και στην πόλη
Τα μοτίβα της «ζούγκλας» κυριάρχησαν στο Μιλάνο κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας. Μάλιστα η 50χρονη Τζένιφερ Λόπεζ, πιο σέξι από ποτέ, έκανε τους fan της να παραληρούν στα social media όταν έκλεισε την επίδειξη της Ντονατέλα Βερσάτσε φορώντας το εξωτικό πράσινο φόρεμα με τους φοίνικες του Gianni Versace με το οποίο είχε εμφανιστεί το 2000 στην τελετή απονομής των βραβείων Grammy. Στο σόου τους με θέμα «Σικελική Ζούγκλα» οι Dolce & Gabbana παρουσίασαν κομψά κοστούμια σαφάρι αλλά και μια σειρά από λαμπερά φορέματα με παπαγάλους στα φλογερά χρώματα του ηλιοβασιλέματος στη σαβάνα. Οπότε βγάλτε το χακί μπουφάν από την ντουλάπα ή αγοράστε ένα επειγόντως, είναι από τα must της χρονιάς.
Καλοκαιρινά αδιάβροχα
Φαίνεται ότι η υψηλή μόδα δεν κλείνει τα αυτιά της στις πρόσφατες διαμαρτυρίες για την κλιματική αλλαγή και το απέδειξε με μια σειρά από καλοκαιρινά αδιάβροχα, μια παραδοχή ότι οι ανάγκες της γκαρνταρόμπας μας αλλάζουν ανάλογα με τον καιρό. Ετσι ο οίκος Versace παρουσίασε εκτυφλωτικά ροζ και λεμονί άνορακ με βάτες στους ώμους που παρέπεμπαν κατευθείαν στη μόδα της δεκαετίας του 1980, αλλά και ένα γυαλιστερό πορτοκαλί αδιάβροχο, η Bottega Veneta ένα κομψό μαντό από λεπτό δέρμα στο χρώμα της ντομάτας, και ο Giorgio Armani ένα αδιάβροχο στο λαμπερό μπλε του κοβαλτίου, ενώ και τα σπορ τζάκετ του Loro Piana ήταν φτιαγμένα από αδιαβροχοποιημένο μεταξωτό ύφασμα.
Τα πουκάμισα
Πιστεύατε ότι δεν θα τα ξαναδείτε σε επίδειξη της Ντονατέλα; Κι όμως στο σόου του οίκου Versace, εκτός από μια συλλογή με «μικρά μαύρα» φορέματα παρουσιάστηκαν επίσης πουκάμισα για εργαζόμενα κορίτσια, λευκά με λεπτές μπλε ρίγες, γαλάζια με φουσκωτά μανίκια βικτοριανού στυλ και κολαρισμένους γιακάδες, άλλα και με φρίλια και δαντέλες. Πουκάμισα όμως –αναμενόμενο μάλλον- εμφάνισαν στις πασαρέλες τους τόσο ο Salvatore Ferragamo όσο και ο Tod’s. Οπότε φορέστε τα πουκάμισά σας όπως σας αρέσει, εφαρμοστά, φαρδιά, τεράστια, μονόχρωμα, με ή χωρίς ρίγες. Το πουκάμισο είναι μόδα.
Χειροτεχνίες
Στις πασαρέλες του Μιλάνου -πραγματική βιτρίνα για τους παραδοσιακούς ιταλούς τεχνίτες που εξακολουθούν να συμπληρώνουν με τα χειροτεχνήματά τους την υψηλή ιταλική μόδα- παρουσιάστηκαν φέτος από ψάθινα καλάθια της Σικελίας μέχρι γιαγιαδίστικα πλεκτά κροσέ με βελονάκι. Οι Dolce & Gabbana συνδύασαν την χειροτεχνία με την τεχνολογία, με δερμάτινες και βελούδινες λεπτομέρειες πάνω σε λινά υφάσματα. Ο οίκος Bottega Veneta παρουσίασε πλεκτά φορέματα και τουνίκ κεντημένα με μικροσκοπικές χάντρες, ενώ τα loafers του Missoni, ζωγραφισμένα με floral σχέδια ήταν πραγματικά έργα τέχνης. Οι μακριές τουαλέτες του Gucci, εξάλλου, ήταν ένα κλείσιμο του ματιού στη ρετρό μόδα: ο οίκος γιορτάζει φέτος την επιτυχημένη του προσπάθεια για ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα των προϊόντων του, και ήταν η απόδειξη ότι το να κοιτάζει κανείς το παρελθόν είναι εξίσου σημαντικό με τη ματιά στο μέλλον
Καλό «κακό» γούστο
Εδώ και χρόνια ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια της χαρακτηριστικής αισθητικής του Μιλάνου είναι ρούχα και αξεσουάρ τα οποία στο ανεκπαίδευτο μάτι φαίνονται άσχημα, αλλά για τους ειδήμονες ανήκουν στη λατρεμένη κατηγορία των «fugly» (fucking+ugly). Σίγουρα είναι ένας τρόπος για να προσθέσει κανείς ενδιαφέρον στην μάλλον βαρετή κλασική ιταλική κομψότητα. Και κανείς δεν τα καταφέρνει καλύτερα από τη Μιούτσια Πράντα, ειδικά στην προσωπική της γκαρνταρόμπα. Αυτή τη φορά έκανε ακόμα ένα ισχυρό statement φέρνοντας ένα ταπεινό ύφασμα στις πασαρέλες της υψηλής μόδας: Ο οίκος Prada παρουσίασε στο Μιλάνο φαρδιά grungy φορέματα από γάζα τσαντίλας (το χρησιμοποιούν οι αγρότες για να σουρώνουν το τυρί). Ο Gucci από την άλλη μεριά ανέβασε τα πράγματα σε άλλο επίπεδο με ένα αλλόκοτο σύνολο αποτελούμενο από μια καρό καφέ σκωτσέζικη φούστα συνδυασμένη με ένα τοπ χρυσό και φούξια.
Τροπικάλια
Αν σας αρέσει η εξωτική διακόσμηση τώρα ήρθε ο καιρός και για ένα εξωτικό touch στην γκαρνταρόμπα σας. Τα σόου έφεραν στις πασαρέλες εικόνες ζούγκλας με κορυφαίες τις επιδείξεις των Dolce & Gabbana με αναφορές στη μυθική βραζιλιάνα χορεύτρια της σάμπα (αλλά και ηθοποιό και τραγουδίστρια) Κάρμεν Μιράντα -μάλιστα ένα μοντέλο είχε κολλημένο στο μέτωπό της και ένα φύλλο του φυλλόδενδρου μονστέρα-, και του Versace με την Τζένιφερ Λόπεζ (δείτε το βίντεο κάτω) ενώ και το σόου του Marni ήταν εμπνευσμένο από τα τροπικά δάση με έντονα σχέδια φύλλων σε φαρδιά φορέματα και μπλούζες.
Τσάντες τεράστιες αλλά και μικροσκοπικές
Η λατρεία της μόδας για τις ακρότητες είναι γνωστή και αναμφισβήτητη αλλά αν θέλετε ακόμη μια απόδειξη, δεν έχετε παρά να προσέξετε τι κρατούν στο χέρι τους τα μοντέλα. Οι φετινές τσάντες είναι είτε τεράστιες -και μάλιστα τόσο ώστε να θυμίζουν νεροχύτη- είτε τόσο μικροσκοπικές ώστε δεν χωράνε τίποτα περισσότερο από ένα ζευγάρι κλειδιά και ένα πορτοφολάκι. Η μαλακιά τσάντα του οίκου Bottega Veneta είναι τριπλάσια σε μέγεθος από μια συνηθισμένη τσάντα και το λουρί της περνιέται στον έναν ώμο. Αντίθετα τα πορτοφόλια Versace είχαν τις διαστάσεις ενός πακέτου τσιγάρων ενώ τα τσαντάκια Dolce & Gabbana ήταν φορεμένα στους καρπούς των μοντέλων σαν μανσέτες και χωρούσαν μόνο ένα ζευγάρι ακουστικά iPhone….
Η δύναμη του μπλε
Ενώ στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου τα πάντα ήταν ροζ, στην πρωτεύουσα της ιταλικής μόδας το κυρίαρχο χρώμα ήταν το μπλε σε κάθε πιθανή απόχρωση και μάλιστα φορεμένο από την κορυφή ως τα νύχια. Οι οίκοι Gucci και Hugo Boss χρησιμοποίησαν το μπλε χρώμα στις ανδρικές συλλογές τους, το Emporio Armani παρουσίασε γυαλιστερά γαλάζια κοστούμια και ο Giorgio Armani εντυπωσιακά βραδινά γαλάζια φορέματα, ενώ και ο ίδιος εμφανίστηκε ανάμεσα στα μοντέλα του με σκούρο μπλε παντελόνι και μακρυμάνικη σπορ μπλούζα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News