304
Στο υποβρύχιο επέβαιναν 44 μέλη πληρώματος, εκ των οποίων και μία γυναίκα | REUTERS/Marcos Brindicci

Σκοτώθηκαν σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου – πώς διαλύθηκε το υποβρύχιο στην Αργεντινή

Protagon Team Protagon Team 11 Δεκεμβρίου 2017, 11:14
Στο υποβρύχιο επέβαιναν 44 μέλη πληρώματος, εκ των οποίων και μία γυναίκα
|REUTERS/Marcos Brindicci

Σκοτώθηκαν σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου – πώς διαλύθηκε το υποβρύχιο στην Αργεντινή

Protagon Team Protagon Team 11 Δεκεμβρίου 2017, 11:14

Η συντριβή του αργεντίνικου υποβρυχίου San Juan στον πυθμένα προκάλεσε έκρηξη που το διέλυσε και σκότωσε ακαριαία και τα 44 μέλη του πληρώματος, υποστηρίζει σε έκθεσή του αμερικανός ειδικός.

Σύμφωνα με τον αναλυτή ακουστικής Μπρους Ρουλ το κύτος του υποβρυχίου καταστράφηκε ολοσχερώς μέσα σε 40 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Είναι χρόνος μικρότερος από αυτόν που χρειάζεται για να ανοιγοκλείσουν τα μάτια.

Η ενέργεια που εκλύθηκε από τη συντριβή του υποβρυχίου της Αργεντινής ήταν ίση με την έκρηξη 5,6 κιλών ΤΝΤ σε βάθος περίπου 380 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, εκτίμησε.

Στην έκθεση ο Ρουλ γράφει ότι το υποβρύχιο μετά την έκρηξη βυθίστηκε κάθετα με μια ταχύτητα 10-13 κόμβων.

Ο πρώην ειδικός του αμερικανικού ναυτικού εκτιμά ότι τα 44 μέλη του πληρώματος του υποβρυχίου πέθαναν χωρίς να υποφέρουν. «Μολονότι το πλήρωμα γνώριζε ότι η συντριβή ερχόταν, δεν κατάλαβαν ποτέ ότι συνέβη. Δεν ένιωσαν ότι πνίγονται ή ότι πονάνε. Ο θάνατός τους ήταν ακαριαίος» ήταν το συμπέρασμα του ειδικού σε έκθεση που δημοσίευσε η εφημερίδα La Nacion.

Τα ίχνη του San Juan εξαφανίστηκαν στις 15 Νοεμβρίου στο νότιο Ατλαντικό. Η αναζήτηση μέσα στον ανοιχτό ωκεανό, εκατοντάδες χιλιόμετρα από τις ακτές ήταν πολύ δύσκολη. Δεν υπήρχαν σαφείς ενδείξεις αν το υποβρύχιο κατάφερε να δώσει ένα σήμα κινδυνού και πότε.

Το ακριβές σημείο του ναυαγίου ακόμη δεν έχει εντοπιστεί.

Εν τω μεταξύ, ρεπορτάζ της δημόσιας βαυαρικής ραδιοφωνίας, αφήνει υπόνοιες ότι δύο γερμανικές εταιρείες, η Ferrostaal και η EnerSys-Hawker, δωροδόκησαν και δεν έκαναν σωστά τη δουλειά τους για τη συντήρηση του υποβρυχίου.

Οι εταιρείες φέρονται να έχουν δωροδοκήσει για να κλείσουν το συμβόλαιο της αλλαγής μπαταριών του υποβρυχίου. Ακόμη,κατά τις εργασίες οι οποίες έλαβαν χώρα μεταξύ 2007 και 2011 πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν ανταλλακτικά κακής ποιότητας. Πρόκειται για αυτά που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την καταστροφή, διότι ο καπετάνιος του υποβρυχίου σε μια από τις τελευταίες επικοινωνίες ανέφερε ότι υπήρχε πυρκαγιά στον χώρο των μπαταριών της πλώρης.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...