1070
|

Ελληνικές επιχειρήσεις σε event στις Βρυξέλλες

Αίαντας Αρτεμάκης Αίαντας Αρτεμάκης 28 Φεβρουαρίου 2015, 00:30

Ελληνικές επιχειρήσεις σε event στις Βρυξέλλες

Αίαντας Αρτεμάκης Αίαντας Αρτεμάκης 28 Φεβρουαρίου 2015, 00:30

Πώς πετυχαίνει η επιχείρησή σας στην Ελλάδα; Με ποιους τρόπους θα την κάνετε γνωστή στο ευρύ κοινό αλλά και θα προωθήσετε σωστά το προϊόν που προσφέρετε; Είτε είστε αγρότης, ανθοπώλης, ωρολογοποιός, κατασκευαστής υποδημάτων, σχεδιαστής ρούχων, λογιστής, καλλιτέχνης, φωτογράφος, είτε ακόμα και προγραμματιστής, το διαδίκτυο τροφοδοτεί την ανάπτυξη μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Στην Ελλάδα της κρίσης και της μηδενικής ανάπτυξης, το να βρεις πελάτες για την επιχείρησή σου είναι σα να κυνηγάς αγριογούρουνα με καλάμι ψαρέματος. Το διαδίκτυο βρίσκεται εδώ για να σας βοηθήσει. Σας γνωρίζει στον υπόλοιπο κόσμο, σας φέρνει κοντά σε νέους πελάτες και υπηρεσίες. Έτσι, μπορείτε να προσθέσετε νέες εγχώριες αγορές όσο και πελάτες από την άλλη άκρη της γης στο πελατολόγιό σας. Οι επιχειρηματίες που χρησιμοποιούν εντατικά το διαδίκτυο, βλέπουν τις επιχειρήσεις τους να μεγαλώνουν με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς. Και όσο είναι νέες που αναπτύσσονται, τόσο δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.

Στις 26 Φεβρουαρίου η Google σε συνεργασία με την Digital Europe και το Lisbon Council πραγματοποίησε εκδήλωση στις Βρυξέλλες για να γιορτάσει την επιτυχία μικρών ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Έτσι, κάλεσε επιχειρηματίες από όλη την Ευρώπη που πέτυχαν ραγδαία ανάπτυξη των επιχειρήσεων τους μέσω του διαδικτύου και των εργαλείων που προσφέρονται. Μιλήσαμε με τους εκπροσώπους τριών ελληνικών επιχειρήσεων, που βρίσκονται στην εκδήλωση και ασχολούνται με τον αγροτουρισμό, τα ξενοδοχειακά και την αρχιτεκτονική. Δείτε τι μας είπαν.

Με ποιον τρόπο καταφέρατε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα αλλά και τις κρατήσεις στη μονάδα αγροτουρισμού που έχετε;

Φραγκίσκος Καρέλας: Χρησιμοποιήσαμε πολλά εργαλεία, κυρίως τα social media, για να αναδείξουμε την προσπάθειά μας, ενώ υπήρξε υποστήριξη από διάφορα ΜΜΕ που ενδιαφέρθηκαν για την ιδέα μας. Η Εuμέλια δεν είναι ένα απλό ξενοδοχείο, έχει πολλά στοιχεία βιωσιμότητας και τεχνολογίας περιβάλλοντος. Χρησιμοποιούμε το newsletter μας, για τους ανθρώπους που έχουν επισκεφθεί ήδη την Euμέλια για να ξαναθυμούνται και να μοιράζονται με τους φίλους την εμπειρία τους. Η σελίδα μας, απ' την άλλη, ενημερώνεται συνεχώς με φωτογραφίες και υλικό, οπότε όποιος ψάχνει για βιολογικό αγρόκτημα, οικοτουρισμό μας βγάζει αρκετά ψηλά. Άλλα εργαλεία όπως τα Google Adwords, μας επέτρεψαν να διαφημιστούμε σε συγκεκριμένες αγορές, όπως η Αγγλία, Αμερική και Καναδάς, σε χώρες δηλαδή με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εναλλακτικό τουρισμό.

Η στρατηγική σας, τι περιελάμβανε;

Φ.Κ.: Η στρατηγική αποβλέπει στο να γνωρίσει ο κόσμος την προσπάθειά μας με την ανάδειξη και τη γνωριμία με τις δραστηριότητές μας. Θέλαμε να έρθει ο κόσμος σε επαφή με τη φύση και να τη γνωρίσει μέσα από τη Εuμέλια. Το περιεχόμενο έχει σημασία καθώς δείχνει μία συνέχεια. Χωρίς προσποίηση και με αυθορμητισμό, η δημιουργία φωτογραφιών και βίντεο στο YouTube που παρουσιάζουν τις διάφορες αγροτικές δραστηριότητες και το αγρόκτημα, καθώς και η διάδραση με επισκέπτες από το εξωτερικό μέσω των social media, όπως Google+, Facebook, Twitter, δείχνει να αρέσει στον κόσμο. Μάλιστα έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα καθώς γνωρίζει το ευρύ κοινό και άλλοι επιχειρηματίες που μας παρακολουθούν όλη την επιχειρηματική μας προσέγγιση, τις νέες προσπάθειες που γίνονται στον χώρο αυτό.

Πώς αξιοποιήσατε τα εργαλεία που χρησιμοποιήσατε;

Φ.Κ.: Σίγουρα το περιεχόμενο παίζει ρόλο. Αυτά τα εργαλεία δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν με αυθεντικότητα, μόνο με φωτογραφίες και βίντεο από τις εκδηλώσεις μας, γι' αυτό και εμείς γράφουμε κείμενα, μοιραζόμαστε όλη μας τη δράση και όχι μόνο την επισκεψιμότητα και τα προϊόντα μας. Χρειάζεται το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε να βλέπει τη συνολική προσπάθεια στα social media και όχι μεμονωμένες δράσεις. Στόχος μας είναι η εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες, τις καινοτομίες ώστε να έρθει και η αύξηση στις πωλήσεις των προϊόντων.

Με ποιους τρόπους αξιοποιήσατε την τεχνολογία και το διαδίκτυο για να κάνετε γνωστό το ξενοδοχείο σας στο ευρύ κοινό;

Ηρώ Χατζηλιά: Το πρώτο βήμα είναι η δημιουργία μας σύγχρονης ιστοσελίδας (http://www.herahotel.gr) που να παρουσιάζει με εύκολο και διαδραστικό τρόπο όλες τις εμπειρίες και υπηρεσίες του ξενοδοχείου. Η σελίδα του κάθε ξενοδοχείου είναι η βιτρίνα του στον ψηφιακό κόσμο, γι’ αυτό και το επόμενο βήμα είναι κάποιος να παρουσιάσει με διαφήμιση τη σελίδα της επιχείρησής του. Με σωστές συνεργασίες και στοχευμένες ενέργειες απευθυνόμαστε και διαφημιζόμαστε στην υπάρχουσα αγορά μας καθώς και σε νέες, για την προσέλκυση νέων πελατών. Φυσικά, επιβάλλεται παράλληλα η ενεργή παρουσία στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Για έναν ταξιδιώτη, η απόφαση και η τελική επιλογή του θα κριθεί κατά ένα μεγάλο ποσοστό, από τις εντυπώσεις που θα σχηματίσει από τη παρουσία του ξενοδοχείου ή υπηρεσίας στο διαδίκτυο. Άρα εμείς, πρέπει να είμαστε παρόντες σε όλα τα μέσα στα οποία θα κινηθεί ο πελάτης για να καταφέρουμε τελικά να τον κερδίσουμε. π.χ. ο πελάτης εκτός από την ιστοσελίδα μας, θα κοιτάξει την παρουσία μας στο Facebook, το Twitter, το Instagram και το YouTube, τα σχόλια άλλων τουριστών σε σελίδες κριτικής όπως το Tripadvisor. Εμείς έχουμε οργανώσει όλα τα μέσα έτσι ώστε ο ταξιδιώτης να μπορεί να πάρει μια σωστή και ολοκληρωμένη εικόνα της φιλοξενίας μας και των υπηρεσιών μας.

Ποιος ήταν ο στόχος σας και πιστεύετε ότι ήταν επαρκή τα εργαλεία που χρησιμοποιήσατε;

Η.Χ.: O στόχος μας είναι η αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων και συγκεκριμένα των απευθείας κρατήσεων μέσω της δική μας ιστοσελίδας. Επίσης, η αναγνωρισιμότητα brand awareness και άλλων υπηρεσιών του ξενοδοχείου, όπως το εστιατόριο, με τελικό σκοπό την αύξηση των πωλήσεών μας και εκεί. Εκτός όμως από την αύξηση των πωλήσεων, στόχος μας είναι και η δημιουργία εμπειριών και ευχάριστων αναμνήσεων και αυτό επιτυγχάνεται μέσα από τη σωστή παρουσία και προβολή του ξενοδοχείου από τα κοινωνικά δίκτυα.

Το αποτέλεσμα;

Η.Χ.: Με την έως τώρα διαφημιστική στρατηγική μας, καταφέραμε μέσα σε ένα χρόνο να αυξήσουμε τις διαδικτυακές απευθείας κρατήσεις του Hera Hotel κατά 60% και τις πωλήσεις του εστιατορίου μας κατά 50%.

Πόσο δύσκολο είναι να βρεις πελάτες μέσω διαδικτύου;

Ζωή Αντωνιάδη: Το 90% των πελατών του γραφείου προέρχονται από το διαδίκτυο. Συνεπώς δεν είναι δύσκολο. Η δυσκολία έγκειται στο να κερδίσεις τον πελάτη, διότι δεν έρχεται «συστημένος» στο Archzone. Η ποιότητα της δουλειάς μας και η ειλικρίνεια απέναντι στον πελάτη είναι το σημαντικότερο στοιχείο.

Ποια εργαλεία επιλέξατε και γιατί;

Ζ.Α.: Μέσω των adwords στοχεύσαμε στην προώθηση συγκεκριμένων υπηρεσιών και απευθυνθήκαμε στους τομείς που μας ενδιέφεραν περισσότερο, συστηματοποιώντας τη σελίδα μας ώστε να είναι περισσότερο αποτελεσματική και διαδραστική.

Είστε ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα;

Ζ.Α.: Το αποτέλεσμα είναι αρκετά ενθαρρυντικό. Συγχρόνως λόγω της μεγάλης προσέλευσης εν δυνάμει πελατών, εκτιμάς καλύτερα την αγορά και είσαι σε εγρήγορση. Επίσης η δουλειά συστηματοποιείται και εξελίσσεται.

*Ο Αίαντας Αρτεμάκης γεννήθηκε το 1982 και είναι δημοσιογράφος και «κομπιουτεράς». Πουλάει κομπιουτεράκια στην Ομόνοια, με προτίμηση στα γιαπωνέζικα. Του αρέσει να διαβάζει και να ονειρεύεται μια γερή δημοκρατία. Παντρεύτηκε το 1989 τον καλό του φίλο, Amstramd 1512. Δυστυχώς από τότε, έχει αλλάξει πολλούς αγαπημένους. Τώρα συζεί με έναν Z800 HP.

Προηγούμενα άρθρα του Αίαντα Αρτεμάκη