608
| CreativeProtagon

Ο social Αλέξης και οι υπόλοιποι

Protagon Team Protagon Team 15 Μαρτίου 2016, 14:56

Ο social Αλέξης και οι υπόλοιποι

Protagon Team Protagon Team 15 Μαρτίου 2016, 14:56

Η Ανγκελα είναι αχτύπητη στο Facebook, ο Ματέο ο πιο δημοφιλής στο Twitter, ο Μαριάνο ο πιο δραστήριος, ο Αλέξης έχει φαν και στο εξωτερικό, ενώ ο Φρανσουά και ο Ντέιβιντ είναι μάλλον οι πιο αμήχανοι. Αυτά είναι τα συμπεράσματα της έρευνας «Prime social Ministers, A social media analysis of 6 European Leaders».

Κι όπως προκύπτει και από τον τίτλο, δεν αφορά έξι τυχαία πρόσωπα και τη σχέση τους με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά έξι ευρωπαίους ηγέτες: την Ανγκελα Μέρκελ, τον Ματέο Ρέντσι, τον Μαριάνο Ραχόι, τον Αλέξη Τσίπρα, τον Φρανσουά Ολάντ και τον Ντέιβιντ Κάμερον.

«Η κατάκτηση και η διατήρηση της εξουσίας έχουν όλο και μεγαλύτερη σχέση με την ψηφιακή πραγματικότητα» εξηγούσε στη Repubblica ο Μάρκο Μασαρότο, ιδρυτής του ινστιτούτου Doing που πραγματοποίησε την έρευνα. «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – σημείωνε ο ίδιος – είναι ένα πολύτιμο εργαλείο πολιτικής αντικατασκοπίας. Επιτρέπει στον πολιτικό να καταλάβει πού κινείται το εκλογικό σώμα και να σχεδιάσει τη στρατηγική του».

Τα στοιχεία της έρευνας μπορεί να τα δει κανείς στη διεύθυνση http://research.doing.com/, ενώ προέκυψαν από την επεξεργασία των προφίλ που διατηρούν οι έξι ηγέτες στο Facebook, τοTwitter και το YouTube. Φαίνεται λοιπόν ότι ο Ρέντσι είναι ο ηγέτης με τους περισσότερους followers στο Twitter (2.177.652 στις 31 Δεκεμβρίου του 2015), ενώ είναι και αυτός που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αύξηση (+659.818 και ακολουθούν ο Ολάντ με + 587.247, ο Ραχόι με +409.439, ο Κάμερον με +353.394 και ο Τσίπρας με +234.986).

infosocial
Ο τρόπος που χρησιμοποιούν οι ηγέτες το Facebook. Ο Τσίπρας χαρακτηρίζεται ως «Glocal», διεθνής και εγχώριος, αφού είναι ο μόνος που διαθέτει λογαριασμούς στο Twitter και στο Facebook στα αγγλικά

Ο λογαριασμός ανεβαίνει συνήθως έπειτα από κάποιο γεγονός – και όχι πάντα ευχάριστο. Ο Ολάντ, για παράδειγμα, απέκτησε 100.000 followers τον μήνα που ακολούθησε τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι, ενώ μόνο στις 13 Νοεμβρίου, ημέρα των επιθέσεων, έκανε 41.300 περισσότερους φίλους στο Twitter και 51.5400 στο Facebook. Ο Μασαρότο επισημαίνει πάντως για τον γάλλο πρόεδρο ότι το στυλ του στα σόσιαλ μίντια είναι πολύ προεδρικό, φροντισμένο, ελάχιστα αυτοαναφορικό. Η σούμα; Δεν είναι και πολύ αποτελεσματικό.Ο πρόεδρος ανεβάζει λίγες φωτογραφίες και βίντεο, ο αντίκτυπος των οποίων είναι μάλλον αμελητέος.

Και ο Τσίπρας; Από τους έξι είναι ο μόνος που διαθέτει λογαριασμούς στο Twitter και στο Facebook και στα αγγλικά – κάτι που εξηγεί γιατί χαρακτηρίζεται από το ινστιτούτο «glocal» – από το global, που είναι παγκόσμιος και το local, που σημαίνει τοπικός. Από την άλλη πλευρά, ο Ολάντ και ο Κάμερον χαρακτηρίζονται «παλιομοδίτες». Οι φίλοι του στο Facebook είναι 1,7 εκατομμύρια (5 εκατ. η Μέρκελ), έχει ωστόσο μια αξιοσημείωτη δραστηριότητα στο ποστάρισμα.  Στα tweets βρίσκεται στον μέσο όρο, ενώ εκείνος που ξεφεύγει είναι ο Μαριάνο Ραχόι.

prime-social-ministers-alexis-tsipras-analysis-8-1024
Η δημοτικότητα του Αλέξη Τσίπρα κορυφώθηκε πριν και μετά το δημοψήφισμα του Ιουλίου και άρχισε να σταθεροποιείται στις εκλογές του Σεπτεμβρίου

Ο Ραχόι είναι και αυτός που συγκεντρώνει τα περισσότερα αρνητικά σχόλια από τους followers στο Twitter, ενώ για τον Τσίπρα τα σχόλια είναι μοιρασμένα (5% θετικά, 5% αρνητικά, τα υπόλοιπα ουδέτερα). Να σημειωθεί, πάντως, ότι τα σχόλια που αξιολογήθηκαν είναι μόνο αυτά που έχουν γραφτεί στα αγγλικά και στα ιταλικά.

Τι άλλο; Από τους followers του «glocal Alexis» το 64% είναι άνδρες και το 36% γυναίκες. Οι περισσότεροι ζουν στην Ευρώπη, αλλά υπάρχει κόσμος και από άλλες ηπείρους που τον ακολουθεί, ενώ στο Facebook ανεβάζει κατά μέσο όρο εννέα ποστ την εβδομάδα, από τα οποία τα περισσότερα είναι φωτογραφίες. Κι ένα εύκολο κουίζ: Πότε ήταν το πικ της δραστηριότητας του Πρωθυπουργού; Τον περασμένο Ιούλιο, τις ημέρες του δημοψηφίσματος.  Οπως φαίνεται, το «όχι» του δημοψηφίσματος γράφτηκε στα social media.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...