Η συγκυρία είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα καθώς, στις ΗΠΑ, η καλύτερη ιστορία της χρονιάς περί φύλου προέρχεται από τον Λευκό Οίκο. Και δεν είναι άλλη από την ιστορία του Κόναν, του σκύλου που αλλάζει συνεχώς φύλο. Η Washington Post έκανε πρόσφατα μια χρήσιμη αναδρομή: τη Δευτέρα, ο πρόεδρος Τραμπ εμφανίστηκε στο Ρόουζ Γκάρντεν του Λευκού Οίκου, μαζί με τον Κόναν, έναν βελγικό ποιμενικό (Μαλινουά) που είχε συμμετάσχει πολύ αποτελεσματικά στην επιχείρηση κατά την οποία σκοτώθηκε ο αρχηγός του Ισλαμικού Κράτους Αμπού Μπακρ αλ Μπαγκντάντι και αναφέρθηκε στον σκύλο σαν να ήταν αγόρι, πράγμα κατανοητό, δεδομένου ότι λέγεται Κόναν.
Την επόμενη ημέρα, ωστόσο, το ABC News ανέφερε ότι ο Κόναν είναι κορίτσι. Το Πεντάγωνο, επικαλούμενο την Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων, αντέδρασε περιγράφοντάς τον ως «αρσενικό σκυλί». Και η εκπρόσωπος του γραφείου Τύπου του Λευκού Οίκου, Στέφανι Γκισάμ, επέμεινε, επίσης, ότι ο Κόναν είναι αγόρι, άλλες αναφορές, όμως, από τον Λευκό Οίκο έδωσαν μικτά αποτελέσματα.
Ο Ντόναλντ Τραμπ παρασημοφόρησε τον Κόναν σε ειδική τελετή στον Λευκό Οίκο
Η Κέλιαν Κόνγουεϊ, σύμβουλος του προέδρου, πάντως, αρνήθηκε να δεσμευτεί για το φύλο του Κόναν. Όταν πιέστηκε από δημοσιογράφους την περασμένη Τρίτη δήλωσε: «Δεν θα το κάνω αυτό, γιατί μετά θα πείτε ότι μιλούσα για το βιολογικό ή κοινωνικό φύλο κάποιου, οπότε δεν το κάνω».
Γιατί άλλο το βιολογικό φύλο (sex) και άλλο το κοινωνικό/ψυχικό φύλο (gender) των ανθρώπων: το πρώτο (αρσενικό, θηλυκό, ίντερσεξ) προσδιορίζεται από τη βιολογική ταυτότητα των ατόμων ενώ το δεύτερο έχει σχέση με κοινωνικές κατασκευές και συμπεριφορές.
Μπορεί, λοιπόν, να πει κανείς ότι ισχύει η έννοια του κοινωνικού φύλου στα σκυλιά; «Θα έλεγα ότι μπορεί», γράφει η Μάσα Γκέσεν στον New Yorker. Το κοινωνικό φύλο είναι μια κοινωνική κατασκευή. Το κοινωνικό φύλο είναι εικόνα. Αλλά επίσης είναι αυτό που αντιλαμβάνονται οι άλλοι. Στους ανθρώπους, είναι η αλληλεπίδραση όλων αυτών. «Για παράδειγμα, όταν με ρωτούν για τις σωστές αντωνυμίες μου, λέω συχνά στους ανθρώπους ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε αντωνυμία θεωρούν κατάλληλη για μένα», γράφει η Μάσα Γκέσεν, «εν μέρει επειδή γενικά δεν θα τους ακούσω να αναφέρονται σε μένα στο τρίτο πρόσωπο, αλλά και επειδή το (κοινωνικό) φύλο δεν είναι μόνο αυτό που λέω ότι είμαι αλλά και το πώς με βλέπουν οι άλλοι».
Τα σκυλιά μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα. Μπορούν να κάνουν έναν θλιμμένο άνθρωπο να νιώσει καλύτερα, να σώσουν κάποιον από πνιγμό, να βρουν κρυμμένα ναρκωτικά και εκρηκτικά, να κυνηγήσουν άλλα ζώα, να γίνουν πουλόσκυλα, να βοηθήσουν στη σύλληψη τρομοκρατών. «Αλλά, υποψιάζομαι, ότι δεν μπορούν να σχηματίσουν μια ταυτότητα κοινωνικού φύλου. Δεν μπορούν να ενεργούν εσκεμμένα σύμφωνα με τα στερεότυπα φύλου. Και σίγουρα δεν μπορούν να μας πουν τις αντωνυμίες τους. Με αυτή την έννοια, τα σκυλιά έχουν μόνο ένα είδος φύλου: το φύλο τους όπως το αντιλαμβάνονται οι άλλοι», λέει η Γκέσεν.
ÎÏ ÏÏÏ ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ ο ÏÏÏÏÎ¿Ï Î¼Îµ Ïον οÏοίο κÏÎ¯Î½Î¿Ï Î¼Îµ, ÏαÏαÏηÏÏνÏÎ±Ï Ïα ÏÏάγμαÏα ÏÎ¿Ï ÏÏ Î½Î´ÎÎ¿Ï Î¼Îµ ÎνÏονα με Ïο Îνα ÏÏλο ή Ïο άλλο. Îνα κοÏÏεμα, ÏεÏÏαγÏνιÏμÎνο ÏÏον Î±Ï ÏÎνα ÏÎ¬Î½Ï Î±ÏÏ Îναν Î¾Ï ÏιÏμÎνο ÏβÎÏκο, ανήκει Ïε άνÏÏα, Îνα ÏολÏÏÏÏμο μανικιοÏÏ Ïημαίνει Î³Ï Î½Î±Î¯ÎºÎ±. ÎÏειδή η κÏίÏη Î¼Î±Ï Ïείνει να είναι ÏÏιγμιαία και η Ï ÏÏθεÏή Î¼Î±Ï ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ ÏÏι Ïο ÏÏλο είναι ÏÏαθεÏÏ ÎºÎ±Î¹ ÏαÏαÏηÏήÏιμο, οι οÏαÏÎÏ ÎµÎ½Î´ÎµÎ¯Î¾ÎµÎ¹Ï, ÏÎ¿Ï Î±Î½ÏιÏάÏÎºÎ¿Ï Î½ με Ïην αÏÏική Î¼Î±Ï Î±Î½ÏίληÏη, δεν διειÏδÏÎ¿Ï Î½ ÏÏÎ¹Ï Â«ÏÏ ÏαλίδεÏ» ÏÎ·Ï Î´Î¹ÎºÎ®Ï Î¼Î±Ï ÏÏαγμαÏικÏÏηÏαÏ. ÎÏ ÏÏ ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ Îνα γεγονÏÏ Î³Î½ÏÏÏÏ ÎºÎ±Î¹ ÏÏηÏιμοÏοιείÏαι αÏÏ ÏολλοÏÏ Î±Î½Î¸ÏÏÏÎ¿Ï Ï ÏÎ¿Ï Î±Î»Î»Î¬Î¶Î¿Ï Î½ ÏÏλο Ïε διάÏοÏÎµÏ Î·Î»Î¹ÎºÎ¯ÎµÏ.
Îίναι αÏολÏÏÏÏ ÎºÎ±ÏανοηÏÏ ÏÏι ο ΤÏÎ±Î¼Ï Ï ÏÎθεÏε ÏÏÏ Î¿ ÎÏναν ήÏαν αÏÏενικÏÏ ÏκÏλοÏ. ÎÏÏÏ Î¿Î¹ ÏεÏιÏÏÏÏεÏοι άνθÏÏÏοι, ÏιÏÏεÏει ÏÏι Ïλα Ïα ÏÎºÏ Î»Î¹Î¬ – ειδικά Ïα μεγαλÏÏÏμα ÏÎ¿Ï ÏαίνονÏαι αÏκεÏά άγÏια ââÏÏÏε να αÏειλοÏν ÏÎ¿Ï Ï Î¼Î¹ÏηÏοÏÏ Ïε Î±Ï ÏÏν δημοÏιογÏάÏÎ¿Ï Ï- είναι αÏÏενικά. ÎÏίÏÎ·Ï ÏÏÏÏ Î¿Î¹ ÏεÏιÏÏÏÏεÏοι, Ï ÏοθÎÏει ÏÏι Ïλοι οι ήÏÏÎµÏ ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ γÎÎ½Î¿Ï Ï Î±ÏÏενικοÏ. Îγνοεί ενδείξειÏ, οÏÏικÎÏ Î® λεκÏικÎÏ, ÏÎ¿Ï Î»Îνε ÏÏι η αÏÏική ÏÎ¿Ï ÏαÏαδοÏή για Ïο ÏÏλο είναι λανθαÏμÎνη. ΩÏÏÏÏο, ανÏίθεÏα αÏÏ ÏÎ¿Ï Ï ÏεÏιÏÏÏÏεÏÎ¿Ï Ï Î±Î½Î¸ÏÏÏÎ¿Ï Ï, ÎÏει εÏίÏÎ·Ï Ïην ικανÏÏηÏα να εÏιβάλλει Ïην «ÏÏ Ïαλίδα»ÏÎ·Ï Î´Î¹ÎºÎ®Ï ÏÎ¿Ï ÏÏαγμαÏικÏÏηÏÎ±Ï Ïε Ïλη Ïην Î±Î»Ï Ïίδα ÏÎ·Ï Î´Î¹Î¿Î¯ÎºÎ·ÏηÏ.
