Νέες αναταράξεις στον κορυφαίο ευρωπαϊκό κατασκευαστή αεροσκαφών προκαλεί η αποκάλυψη ενός νέου βιομηχανικού προβλήματος στην παραγωγή των Airbus A320, λίγες μόλις ώρες μετά την ανάκληση χιλιάδων αεροσκαφών για αναβάθμιση λογισμικού.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μια περίοδο έντονης πίεσης για την εταιρεία, η οποία προσπαθεί να διατηρήσει τους ρυθμούς παραγωγής σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, ώστε να επιτύχει τους φιλόδοξους ετήσιους στόχους της.
Η Airbus ανακοίνωσε ότι εντόπισε ζήτημα ποιότητας στα μεταλλικά πάνελ περιορισμένου αριθμού αεροσκαφών της οικογένειας A320, επιβεβαιώνοντας σχετικό δημοσίευμα του Reuters.
Η είδηση προκάλεσε ισχυρές αναταράξεις στο χρηματιστήριο, με τη μετοχή της εταιρείας να βυθίζεται έως και 10%, καθώς οι επενδυτές ανησυχούν ότι το νέο πρόβλημα θα καθυστερήσει περαιτέρω τις παραδόσεις.
Σύμφωνα με την εταιρεία, πραγματοποιούνται πλέον έλεγχοι σε όλα τα ενδεχόμενα επηρεασμένα αεροσκάφη, ενώ μέρος αυτών αναμένεται να χρειαστεί πρόσθετες διορθωτικές ενέργειες.
Η Airbus διαβεβαιώνει ότι η πηγή του σφάλματος έχει εντοπιστεί και απομονωθεί, ενώ τα πάνελ που παράγονται πλέον συμμορφώνονται με όλες τις τεχνικές προδιαγραφές. Το πρόβλημα αποδίδεται σε προμηθευτή, τον οποίο η εταιρεία δεν κατονομάζει.
Το νέο αυτό πλήγμα έρχεται τη στιγμή που η Airbus προσπαθεί να ανακτήσει το έδαφος μετά την ανάκληση αεροσκαφών για σφάλμα λογισμικού και ενώ αγωνίζεται να φτάσει τον στόχο των περίπου 820 παραδόσεων για το 2023.
Με μόλις 72 παραδόσεις τον Νοέμβριο και συνολικά 657 μέχρι στιγμής, η εταιρεία θα χρειαστεί ένα ρεκόρ άνω των 160 παραδόσεων μέσα στον Δεκέμβριο, κάτι που οι αναλυτές θεωρούν εξαιρετικά φιλόδοξο.
Οι αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν κυρίως Airbus -μεταξύ των οποίων Lufthansa και easyJet -είδαν επίσης τις μετοχές τους να πιέζονται, καθώς η αγορά προσπαθεί να αποτιμήσει τον πιθανό αντίκτυπο στις προγραμματισμένες παραλαβές.
Παρότι ορισμένοι αναλυτές θεωρούν ότι το ετήσιο όριο παραδόσεων μπορεί ακόμη να επιτευχθεί, άλλοι προειδοποιούν ότι το τελικό αποτέλεσμα θα εξαρτηθεί από το εύρος του προβλήματος και το κατά πόσο θα επιβραδύνει την παραγωγή τις επόμενες εβδομάδες. Για την Airbus, το ζήτημα δεν είναι μόνο τεχνικό είναι πλέον και αγώνας δρόμου για την αξιοπιστία της.
Στο μεταξύ, λιγότερα από 100 Airbus A320 παραμένουν καθηλωμένα εξαιτίας ευάλωτου στην ηλιακή ακτινοβολία λογισμικού από τα 6.000 αεροσκάφη τα οποία αφορούσε η σχετική εντολή, ανακοίνωσε τη Δευτέρα, η κατασκευάστρια εταιρεία.
Η αναγκαία επέμβαση έγινε στη «συντριπτική πλειονότητα» αυτών των αεροσκαφών από τη γνωστοποίηση του προβλήματος την Παρασκευή, διευκρίνισε σε ανακοίνωσή της η Airbus εξηγώντας ότι συνεργάζεται με τις αεροπορικές εταιρείες για την τροποποίηση των λογισμικών των υπολοίπων 100 αεροσκαφών ώστε να διασφαλισθεί ότι μπορούν να επανέλθουν στις πτήσεις.
