Ο ελεύθερος λόγος δεν είναι το ίδιο πράγμα με τον πληρωμένο λόγο, αναφέρουν οι εργαζόμενοι στην επιστολή τους | CreativeProtagon
Επικαιρότητα

Αλλαγές στην πολιτική διαφήμιση ζητούν οι εργαζόμενοι του Facebook

Με μία επιστολή προς τη διοίκηση, οι εργαζόμενοι στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο ζητούν να μπουν όρια στην πολιτική προβολή ενόψει της εκλογικής διαδικασίας στις ΗΠΑ
Protagon Team

Fake news και διαφήμιση. Συνδεδεμένα ή μπλεγμένα; Από δόλο ή τυχαία. Ο,τι και αν ισχύει, έχει αποδειχθεί ότι οι δημοσιεύσεις του Facebook μπορούν να περάσουν μηνύματα στο κοινό που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Οι αντιδράσεις για τις πολιτικές καμπάνιες δεν έρχονται μόνο από τον πολιτικό κόσμο και τους χρήστες του δικτύου, αλλά και από τους ίδιους του υπαλλήλους του Facebook.

Σε επιστολή τους, που δημοσιεύουν οι New York Times, οι εργαζόμενοι στο Facebook, εκφράζουν την έντονη αντίθεσή τους για τη γραμμή της εταιρείας τους. «Ο ελεύθερος λόγος δεν είναι το ίδιο πράγμα με τον πληρωμένο λόγο» αναφέρουν.

Παράλληλα, οι εργαζόμενοι εκφράζουν τη διαφωνία τους με την ισχύουσα πολιτική, «που επιτρέπει στους πολιτικούς να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μας, στοχεύοντας το κοινό που θεωρεί ότι το περιεχόμενο που προέρχεται από πολιτικά πρόσωπα είναι αξιόπιστο».

Την επιστολή υπέγραψαν περισσότεροι από 250 εργαζόμενοι, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλούνται οι New York Times. Αρκετοί βρέθηκαν και στο τραπέζι του διαλόγου με τον ίδιο τον Ζάκερμπεργκ, συζητώντας την απόφασή του να επιτρέψει σε πολιτικούς να ποστάρουν οτιδήποτε θέλουν στις διαφημίσεις του Facebook. Ο κίνδυνος που επεσήμαναν ήταν ότι οι πολιτικές διαφημίσεις μπορεί να γίνουν viral και προωθήσουν παραπληροφόρηση στο κοινό.

Σχολιάζοντας την κίνηση των εργαζομένων η εκπρόσωπος του Facebook Μπέρτι Τόμσον, εξήγησε ότι «η κουλτούρα του Facebook έχει δομηθεί πάνω σε ανοιχτές σχέσεις, γι’ αυτό και είναι σημαντικό να ακούμε τη φωνή των υπαλλήλων μας σε σημαντικά ζητήματα. Παραμένουμε πιστοί στη δέσμευσή μας να μην λογοκρίνουμε τον πολιτικό λόγο και θα συνεχίσουμε να διερευνάμε τρόπους ώστε να αυξήσουμε τη διαφάνεια στην πολιτική διαφήμιση».

Η επιστολή χαιρετίστηκε τόσο από τη βουλευτή Αλεξάνδρια Οκάζιο-Κόρτεζ αλλά και την γερουσιαστή Ελίζαμπεθ Γουόρεν και οι δύο εκπρόσωποι των Δημοκρατικών. Η πρώτη, που θεωρείται το νέο αστέρι του κόμματος, την προηγούμενη εβδομάδα είχε κερδίσει τις εντυπώσεις με τις στοχευμένες ερωτήσεις της κατά της διαδικασία ακρόασης του Μαρκ Ζάκερμπεργκ ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της αμερικανικής κυβέρνησης, σχετικά με το ρόλο που διαδραματίζει στην ανάπτυξη του κρυπτονομίσματος libra. Η δεύτερη έχει επίσης καταφερθεί αρκετές φορές εναντίον του Facebook σε ζητήματα που αφορούν τη διαφήμιση πολιτικού περιεχομένου.