Υπάρχει ακόμη χρήμα στην Ελλάδα για σπορ αυτοκίνητα;
Κίτρινη και μόνη σαν το λεμόνι; Μπα, άλλα είκοσι πέντε Porsche 911 έχουν ταξινομηθεί στην ελληνική αγορά μέχρι στιγμής για το 2025 | Photo: Media Press / 4Drivers
Θέματα

Υπάρχει ακόμη χρήμα στην Ελλάδα για σπορ αυτοκίνητα;

Τα σπορ αυτοκίνητα περνούν παγκόσμια κρίση. Παρόλα αυτά μόλις ανακοινώθηκε η λίστα πωλήσεων καινούργιων τέτοιων για την ελληνική αγορά και κάτι δείχνει. Αυτά είναι τα Top 15 για το 2025
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Ναι, τα σπορ αυτοκίνητα δεν ζουν τις καλύτερές τους μέρες. Όχι τώρα, εδώ και κάμποσα χρόνια. Θέλετε το κλίμα της γενικότερης ύφεσης; Θέλετε οι ανάγκες μας που έγιναν επιθυμίες (κατ’ αντιστροφή της γνωστής διαφημιστικής ατάκας); Θέλετε ότι μπήκε περισσότερη λογική και λιγότερο συναίσθημα σε κρίσιμες αγορές με αποτέλεσμα ο κόσμος να αγοράζει SUV; Θέλετε ότι και οι ίδιοι οι κατασκευαστές πλέον δεν επενδύουν τους προϋπολογισμούς του παρελθόντος αφού τόσο οι ντιρεκτίβες όσο και η ίδια η αγορά στρέφεται προς άλλες κατευθύνσεις;

Βάλτε όσους λόγους αγαπά η ψυχή σας. Τα σπορ μοντέλα είναι πλέον λίγα. Αποτυπώνεται και στις σχετικές λίστες. Όπως, για παράδειγμα, αυτήν του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) που ανακοίνωσε αυτές τις μέρες το σχετικό δελτίο. Εννοείται πως τον κυρίαρχο ρόλο, όπως είπαμε, παίζουν τα SUV – είτε κατηγορίας B είτε κατηγορίας C. Ωστόσο, κάτω-κάτω στη λίστα, τελευταίο και καταϊδρωμένο, είναι το λεγόμενο «Segment Sports».

Βέβαια, να σημειωθεί ότι τα κριτήρια που εφαρμόζει ο ΣΕΕΑ για να καταχωρίσει το είδος του αμαξώματος σε ένα segment (βλ. κατηγορία) δεν ταυτίζεται πάντα με ό,τι έχουμε στο κεφάλι μας για την έννοια του σπορ αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, στην 3η θέση πωλήσεων βρίσκεται εκείνο το ηλεκτρικό αυτοκινητάκι, το Moke, που συνήθως το βλέπετε είτε σε νησιά είτε σε ξενοδοχειακές μονάδες. Οκέι, ας πούμε ότι δεν μπορεί να καταταχθεί στις άλλες στερεοτυπικές κατηγορίες και το έχουν βάλει στα ‘’Sports’’. Όμως σπορ δεν είναι το Moke ούτε σε εκατό ζωές, ενώ θα μπορούσε να υπάρχει μία άλλη κατηγορία -τύπου «Various»- για τέτοιες περιπτώσεις. Τι, όχι;

Αντίστοιχα, πόσο σπορ είναι ο πρωταθλητής πωλήσεων μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2025, το MINI Cabrio; Ναι, για πολύ κόσμο είναι και παραείναι σπορ. Για μένα, όχι. Τουλάχιστον με αυστηρά κριτήρια. Είναι ένα άψογο, «μπιζού» τύπου, αρκετά γρήγορο, ανοιχτό αυτοκίνητο που ταιριάζει και αρέσει σε ευρύ κοινό. Γυναίκες, πιο χαλαροί τύποι με την έννοια του «σπορ» αυτοκινήτου, νεανικό κοινό που γουστάρει. Για την ακρίβεια, έχουν πουληθεί 138 μονάδες. Κάτι σημαίνει.

Από επάνω αριστερά και με τη φορά του ρολογιού: Μazda MX-5 (από €30.715), Ferrari 296 GTB (κατόπιν παραγγελίας), Moke («σπορ» ούτε από σπόντα) και το επιθετικό BMW M2 (από €95.000). Το τελευταίο «θα είναι σπορ, αλλά δεν θα το βάζουν στη λίστα», κατά παράφραση γνωστών ρητών

Αντίθετα, ξεκάθαρα σπορ αυτοκίνητο είναι το δεύτερο πιο καλοπουλημένο στην ελληνική επικράτεια, το Mazda MX-5 (ND), με 38 πωλήσεις μέχρι και τέλος Σεπτέμβρη. Ουσιαστικά, είναι το πιο γνήσια σπορ, εμπορικό και φθηνό στην ελληνική αγορά. Κάτι σαν το σπορ αυτοκίνητο του φτωχού. Μην παρεξηγείτε τον όρο (νόου οφένς, που λένε και στα χωριά πλέον), και η αφεντιά μου ένα τέτοιο έχει.

Από ’κει και κάτω στη λίστα κυκλοφορεί το πολύ χρήμα. Κυρίες και κύριοι, αν βλέπετε σχετικά συχνά στους ελληνικούς δρόμου Porsche 911, σωστά βλέπετε. Φέτος και μόνο έχουν πουληθεί 25 τέτοια. Ακολουθούν δέκα ταξινομήσεις Ford Mustang, πέντε BMW Z4, τρία Bentley Continental, τρία Lotus Emira (σ.σ. ωραίοι και θαρραλέοι), τρία MG Cyberster (το νέο ηλεκτρικό σπορ της εταιρείας), δύο, παρακαλώ, Lamborghini Revuelto, δύο Mercedes-Benz SL, ένας άγνωστος κύριος με Ferrari 296 GTS, άλλος ένας με Audi R8 και, τέλος, άλλος ένας με Porsche Cayman.

Από επάνω αριστερά και με τη φορά του ρολογιού: ο «πρωταθλητής» πωλήσεων στην κατηγορία, το ΜΙΝΙ Cabrio (από €32.050). Δίπλα δεξιά το πανέμορφο Mercedes-Benz SL (από €176.250). Ακολουθεί το πορτοκαλί Lamborghini Revuelto (περίπου από €700.000) και το πράσινο Lotus Emira (περίπου από €97.500). Ό,τι πρέπει για ένα γνήσιο σπορ αυτοκίνητο αλλά και θαρραλέους που επιμένουν κινεζοβρετανικά

Οι παρατηρητικοί θα εντοπίσουν πως απουσιάζουν από τη σχετική λίστα περιπτώσεις όπως τα Audi S3 /RS3, BMW M2 (το πιο εμπορικό μοντέλο του M Division στην Ελλάδα), Μercedes A35/45 AMG και ούτω καθεξής. Είναι σπορ αυτοκίνητα; Εννοείται. Όμως μπαίνουν στις λίστες των σχετικών αμαξωμάτων που ο ΣΕΑΑ διαχωρίζει από το τυπικό Segment. Τα παράπονά σας εκεί. Απλώς ευπειθώς μεταφέρω.

Αν πάντως δεν έχετε ένα κάρο συμπράγκαλα, αρκετά τέκνα και συμπαρομαρτούντα, μήπως πρέπει να δείτε και κάποιο σπορ; Η ζωή είναι πολύ μικρή για να οδηγείς βαρετό αυτοκίνητο.

Exit mobile version