Σκηνή υπερστροφικής ευφορίας με το νέο Audi RS 3. H ισχύς των 400 ίππων παραμένει, ωστόσο, το νέο σύστημα κατανομής ροπής ‘’RS Torque Splitter’’ κάνει όλη τη διαφορά για το fun της υπόθεσης | audi.com
Θέματα

Χορεύοντας με την Audi: το photo story 110 ετών

Στα λατινικά «audi» σημαίνει «να ακούσει». Και περισσότερο από έναν αιώνα μετά, αυτή η μπράντα εξακολουθεί να παίζει δυνατά στον ρυθμό της οδήγησης
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
• Άουγκουστ Χορχ. Ο άνθρωπος από τον οποίο ξεκίνησαν όλα

O γερμανός μηχανικός και σκαπανέας της αυτοκίνησης, γιος ενός σιδερά, έφτιαξε το 1901 το πρώτο του αυτοκίνητο. Ηταν ο ιδρυτής της επιχείρησης που μετεξελίχθηκε στον αυτοκινητικό γίγαντα που ξέρουμε σήμερα. «Εφυγε» απ’ αυτόν το μάταιο κόσμο στις 3 Φεβρουαρίου του 1953.

Το όνομά του είναι, ουσιαστικά, η λατινική μετάφραση του ίδιου ακριβώς του επωνύμου του. Το “Χορχ” στα λατινικά μεταφράζεται ως “audi” και σημαίνει «να ακούσει». Ο Χορχ, λοιπόν, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει αυτή την απόδοση καθώς είχε προηγηθεί μια δικαστική διαμάχη μεταξύ του ιδίου και μιας εταιρείας στην οποία είχε πουλήσει το δικαιώματα της Horch, της δικής του, αρχικά, επιχείρησης. Ενα γερμανικό δικαστήριο απεφάνθη πως δεν μπορούσε πλέον να πουλά τα δικά του αυτοκίνητα ως “Horch” και, έτσι, το 1910, σκέφτηκε να πατεντάρει τη λατινική απόδοση του ονόματός του. Μάλλον είχε δίκιο. Το “Audi” ακούγεται καλύτερα.

•Tι σημαίνουν οι τέσσερις επάλληλοι κύκλοι;

Οπως συνηθίζεται να λέγεται, αυτή η σχέση είνα περίπλοκη. Αντίστοιχα, οι απαρχές της εταιρείας εφάπτονται μεταξύ τεσσάρων επιμέρους εταιρειών, της Horch, που λέγαμε, της Audiwerke, της DKW και της Wanderer. Ο συγκερασμός τους οδήγησε στο σχηματισμό της Auto Union, τον Ιούνιο του 1932. Είχε προηγηθεί η μεγάλη ύφεση του 1929 που θα τις οδηγούσε μαθηματικά στην πτώχευση. Με τη βοήθεια της Κρατικής Τράπεζας της Σαξωνίας, έλαβε χώρα η σωτήρια συγχώνευση των τεσσάρων εταιρειών και, ως συμβολισμό της ένωσής τους, επιλέχθηκαν οι τέσσερις επάλληλοι κύκλοι. Κάτι σαν δέσμευση για πάντα. Ναι, κάτι τέτοιο μου ‘ρχεται. Ασχετο, μερικές φορές ισχύει περισσότερο στις εταιρείες παρά στους ανθρώπους. Σε πιο ρεαλιστικό επίπεδο, πάντως, ενδιαφέρον είναι ότι στη συνέχεια οι μπράντες διατήρησαν τη διαφορετικότητά τους όσον αφορά τα μοντέλα που διέθεταν, σε μια προσπάθεια να μην υπάρξει ανεπιθύμητος ανταγωνισμός εντός της νέας Auto Union AG.

•Τα ρεκόρ και η επίδειξη ισχύος

Σε μια εποχή επιβλητικής επίδειξης εθνικής υπεροπλίας, η Auto Union, ως ο δεύτερος μεγαλύτερος γερμανός κατασκευαστής, παρουσίασε σε δρόμο και πίστες μερικά από τα πιο επαναστατικά αυτοκίνητα της εποχής. Ενδεικτικό το ρεκόρ ταχύτητας, τον Οκτώβριο του 1937, όπου ένα 16-κύλινδρο Auto Union, χωρητικότητας 6,33 λίτρων και απόδοσης 545 ίππων με τον θρυλικό οδηγό αγώνων Μπερντ Ρόζμεγιερ έσπασε το φράγμα των 400 χλμ/ώ. επιτυγχάνοντας την τελική ταχύτητα των 409 χλμ/ώ. Φέτος, το 2022, συμπληρώνονται ακριβώς 90 χρόνια από την ιστορική ίδρυση της Auto Union.

•Η αρχή της Audi, όπως την ξέρουμε

Το 1964 η Volkswagen αποκτά το 50% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας από τη Daimler-Benz. Ως μέρος της συμφωνίας, πήρε μαζί το εργοστάσιο στο Ινγκολσταντ, τις εμπορικές επωνυμίες των DKW και Audi, όπως και τα δικαιώματα σχεδίασης ενός νέου κινητήρα που ήδη είχε χρηματοδοτηθεί από τη Daimler. Δεκαοκτώ μήνες αργότερα η VW έχει πλέον όλο τον έλεγχο του εργοστασίου και μέχρι το 1966 μπορούσε να παράγει 60.000 Beetle, το γνωστό «σκαραβαίο», ετησίως.

•Το motto που έγινε κανόνας: Vorsprung durch Technik

Το πιθανότερο είναι ότι θα το έχετε δει ως αυτοκόλλητο, εδώ και χρόνια, στο πίσω παρμπρίζ πολλών Audi που κυκλοφόρησαν ανάμεσά μας. Πρωτοεμφανίστηκε 51 χρόνια πριν, τον Ιανουάριο του 1971, σε ένα δισέλιδο διαφημιστικό «σαλόνι» της Audi NSU. Το νέο σλόγκαν ταυτίστηκε με την εταιρεία, έγινε, το 1984, η μεγαλύτερη neon επιγραφή της χρονιάς, στο κτίριο δίπλα στην έξοδο προς εθνική οδό, στο Ινγκολσταντ και, αντίθετα απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς, δεν μεταφράστηκε στα αγγλικά αλλά παρέμεινε πιστό στη γερμανική.

•Φέρντιναντ Πίεχ. Η ευφυΐα πίσω από το επιχειρηματικό κρεσέντο
O Φέρντιναντ Πίεχ ήταν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Τεχνολογίας από το 1975 έως το 1988 και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG από το 1988 έως το 1992.

Ακριβώς πενήντα χρόνια πριν, το 1972, ο Πίεχ, εγγονός του Φέρντιναντ Πόρσε, αναλαμβάνει να εξελίξει την Αudi σε επίπεδα κορυφαίου κατασκευαστή. Δύο χρόνια αργότερα, γίνεται επικεφαλής της τεχνικής εξέλιξης της εταιρείας και το 1988 αναλαμβάνει τη θέση του CEO της Audi. Στόχος του ήταν να κάνει την εταιρεία εξίσου ανταγωνιστική με τις BMW και Μercedes-Benz.

Ενδεικτικά, του πιστώνεται το σύστημα τετρακίνησης quattro, το πρωτοποριακό για την εποχή Audi 100, η συμμετοχή του στην περαιτέρω εξέλιξη της Porsche 911, η επίβλεψη της αγοράς των Lamborghini και Bentley, η χρηματοδότηση της Bugatti αλλά και η έξυπνη συνύπαρξη των Skoda, Seat, VW και Audi υπό κοινή «ομπρέλα». Ο Πίεχ χρησιμοποίησε κοινές πλατφόρμες (σασί) για διαφορετικά μοντέλα, έπαιξε με κινητήρες, εξοπλισμούς και σχεδίαση και κατάφερε να μειώσει το κοστολόγιο, ταυτόχρονα, διατηρώντας τη διαφορετικότητα των προϊόντα στο μυαλό των καταναλωτών.

Δικαίως ως το 1993 είχε γίνει το μεγάλο αφεντικό όλου του γκρουπ της VW. Ενας από τους πιο genious ανθρώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας του οποίου τη στρατηγική με τα κοινά σασί κοπιάρουν σήμερα διάφοροι κατασκευαστές. Αναχώρησε για άλλες «πίστες» το 2019, σε ηλικία 82 ετών, αφήνοντας παρακαταθήκη μεγατόνων και ένα ανθηρό «αποτύπωμα» 13 παιδιών.

•Ταρακουνώντας δρόμους και ειδικές διαδρομές με το Audi quattro

Toν Μάρτιο του 1980 ο κόσμος που βρισκόταν στο Διεθνές Σαλόνι της Γενεύη, τέντωσε κεφάλι εν μέσω πολυκοσμίας στο περίπτερο της Audi, στάθηκε στις μύτες του, ίσως και ψιλοσπρώχτηκε κιόλας, για να δει το τετρακίνητο κουπέ που έμελλε να ανοίξει ένα κεφάλαιο στην αυτοκινητική ιστορία. Το πρώτο Audi quattrto (πάντα με πεζό, παρακαλώ, το ‘’q’’)  ήταν το προϊόν ανελέητων δοκιμών σε χιονισμένες διαδρομές, στη Φινλανδία, ήδη από το 1977. Την ιδέα την είχε δώσει ένα μικρό τετρακίνητο όχημα -καμία σχέση με εντυπωσιακό κουπέ-, το Iltis. Ηταν ένα εκτός δρόμου όχημα, ένα αγριοκάτσικο για εκεί που τελειώνουν οι δρόμοι και αρχίζει η ελπίδα.

Το πάντρεμα έγινε άκρως επιτυχώς και η συνέχεια είναι γνωστή ακόμα, μάλλον, και στους άσχετους: το Audi quattro άλλαξε τελείως τη μορφή των αγώνων ραλί, κέρδισε δύο παγκόσμια πρωταθλήματα, άφησε μνήμες σε εμάς, σε ακροπολικές διαδρομές, έδωσε τα «φώτα» του στις επόμενες γενιές των εκδόσεων quattro και έγινε οδηγικό αρχέτυπο.

Το τελευταίο Audi quattro στην ιστορία πέρασε τη γραμμή του εργοστασίου στις 17 Μαΐου του 1991. Καταχωρήθηκε ως το μοντέλο με τη μεγαλύτερη διάρκεια παραγωγής – συνολικά για σχεδόν έντεκα χρόνια.

•1996, το πρώτο Audi A3
Audi A3, η πρώτη γενιά. Ετος κατασκευής 1996

Ηταν ένα νέο, συμπαγές -ως διαστάσεις- αυτοκίνητο, χτισμένο στην πλατφόρμα του VW Golf  IV. Το τελευταίο δεν κυκλοφόρησε παρά μόνο μέχρι την επόμενη χρονιά προκειμένου να δώσει τον «αέρα» της καινοτομίας στην Audi. Η βασική ιδέα της εταιρείας ήταν να κατασκευαστεί, για πρώτη φορά, ένα κόμπακτ μοντέλο χωρίς συμβιβασμό σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης, τις διαθέσιμες τεχνολογίες, τις επιδόσεις ή τους χώρους. Αρχικά το Α3 ήταν διαθέσιμο μόνο ως τρίθυρο χάτσμπακ με τρία επίπεδα εξοπλισμού και τέσσερις διαφορετικούς κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ. Κάποιες εκδόσεις κινητήρα μπορούσαν να παραγγελθούν και με τετρακίνηση.

Στη γκάμα των μοντέλων προστέθηκε και μια πεντάθυρη έκδοση, τον Μάρτιο του 1999, που αποκαλύφθηκε στο Διεθνές Σαλόνι της Γενεύης. Το πανίσχυρο Audi S3 με κίνηση σε όλους τους τροχούς ήταν το κορυφαίο μοντέλο. Το Α3 ήταν το αυτοκίνητο που ανέβασε θεματικά τον πήχυ ποιότητας και της «μασίφ» συναρμολόγησης στην κατηγορία.

2022, το νέο Audi A3. Η σκυταλοδρομία συνεχίζεται

Το νέο Audi A3 Sportback, στην τέταρτη γενιά του, είναι ένα αυτοκίνητο με ξεκάθαρο σπορ DNA και γραμμές που του χαρίζουν μία πολύ δυναμική παρουσία στο δρόμο. Το μοντέλο διακρίνεται για τον έντονο ψηφιακό χαρακτήρα, είναι πλήρως συνδεδεμένο και φέρει πολλές καινοτομίες από μεγαλύτερες κατηγορίες, προσφέροντας πρωτόγνωρη αίσθηση ελέγχου, άνεσης και ασφάλειας στην κατηγορία.

Η σχεδίαση με τους «πρησμένους» θόλους φέρει μνήμες από το αρχετυπικό Audi quattro, είσαι χωμένος στο εντυπωσιακό κόκπιτ με τις έντονες ακμές, απολαμβάνεις όλη τον ψηφιακό  χαρακτήρα της νέας εποχής, έχεις τη γνωστή αίσθηση αμετακίνητης σταθερότητας, και, ως συνήθως,  παίρνεις πακέτο την ολιστική ποιότητα υλικών και επενδύσεων. Κάτι σαν το στόχο του Φέρντιναντ Πίεχ στην πιο διαδεδομένη δικαίωσή του: επιδόσεις, οικονομία, τεχνολογία και, εν τέλει, μία εξαιρετική επιλογή στα πρίμιουμ μικρομεσαία. Το λένε και «Vorsprung durch Technik».

•Πρώτο τρίμηνο 2022, τα αποτελέσματα εν μέσω μιας ζόρικης χρονιάς

Εχουμε και λέμε: απόχηος από το σοκ της Covid, έλλειψη μικροαγωγών, πόλεμος στην Ουκρανία και λοκντάουν στην Κίνα (όπου πολλοί πρίμιουμ κατασκευαστές αναμένουν πολλά). Παρά τις δύσκολες συγκυρίες, το γκρουπ της Audi εμφανίζει πειστικά οικονομικά μεγέθη κατά τους πρώτους τρεις μήνες της χρονιάς. Για παράδειγμα, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 2% ενώ ο όμιλος κατέκτησε το υψηλότερο λειτουργικό κέρδος που έλαβε ποτέ χώρα κατά το πρώτο τρίμηνο. Oλα αυτά, κυρίως, λόγω της ισχυρής θέσης των τιμών, της πειθαρχημένης προσέγγισης σε κοστολόγια και των αντισταθμίσεων σε πρώτες ύλες. Eτσι, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν σε 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Παρά τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες που προκύπτουν από το συνεχιζόμενο πόλεμο στην Ουκρανία και την τεταμένη κατάσταση στις αλυσίδες εφοδιασμού, το γκρουπ επιμένει να επιβεβαιώνει την αρχική πρόβλεψη για το οικονομικό έτος 2022 και αναμένει να παραδώσει μεταξύ 1,8 και 1,9 εκατομμύρια αυτοκίνητα στις διάφορες μάρκες του ομίλου.

•Kαλοκαίρι 2022, γυαλιά εικονικής πραγματικότητας στο πίσω κάθισμα

Τέτοιες μέρες, τώρα Ιούνιος, οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα των Audi μπορούν να φορούν γυαλιά εικονικής πραγματικότητας (γυαλιά VR) και να βυθίζονται σε διάφορες μορφές πολυμέσων, όπως παιχνίδια, ταινίες και διαδραστικό περιεχόμενο. Το εντυπωσιακό; Το εικονικό περιεχόμενο προσαρμόζεται στις οδηγικές κινήσεις του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο. Από τώρα, λοιπόν, τα μοντέλα της Audi που είναι εφοδιασμένα με την τελευταία εκδοχή του ινφοτέινμεντ (MIB 3) και του αντίστοιχου λογισμικού θα έχουν δυνατότητα του λεγόμενου «holoride». Η νέα τεχνολογία παρουσιάζεται στο φεστιβάλ South by Southwest, στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν το holoride σε ένα κινούμενο όχημα.

•Αll time classic. Κάντε την ψηφιακή σας βόλτα στο Μουσείο της Audi

Πού να τρέχετε τώρα στο Ινγκολσταντ της Γερμανίας; Ολοι οι θησαυροί της εταιρείας, τα αυτοκίνητα που δεν θα δείτε στο δρόμο, τα αγωνιστικά που βάλαμε αφίσα, οι άγνωστες ιστορίες. Με ένα κλικ εδώ.