| CreativeProtagon
Θέματα

Η Μέριλιν πέθανε δύο φορές αλλά σώθηκε μόνο μία

Ενα βιβλίο περιγράφει την ιστορία για τον παρ’ ολίγον θάνατο της Μέριλιν Μονρόε –έξι χρόνια πριν από τον πραγματικό θάνατό της– και πώς την έσωσε ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ
Protagon Team

Για τη «γυναίκα που πέθανε δύο φορές αλλά σώθηκε μόνο μία» κάνει λόγο σε ανταπόκρισή της από τη Νέα Υόρκη η Αννα Λομπάρντι της La Repubblica, αναφερόμενη στη Μέριλιν Μονρόε. Τι ακριβώς, όμως, εννοεί; «Εξι χρόνια πριν βρεθεί νεκρή στο κρεβάτι της στο σπίτι της στο Μπρέντγουντ, την 4η Αυγούστου του 1962, πέθανε από υπερβολική δόση ναρκωτικών αλλά ο θάνατός της εξακολουθεί να θεωρείται ύποπτος, αφού βρέθηκε με το ακουστικό στο χέρι σαν να ήθελε να ζητήσει βοήθεια – η Μέριλιν Μονρόε, η θρυλική πιο σέξι ηθοποιός του Χόλιγουντ, είχε φτάσει κοντά στον θάνατο τουλάχιστον ακόμη μία φορά. Και σε πολύ πιο άθλιες συνθήκες», εξηγεί η ιταλίδα δημοσιογράφος. 

Την ιστορία αυτού του πρώτου παρ’ ολίγον θανάτου της αμερικανίδας ηθοποιού, η οποία εγκατέλειψε τα εγκόσμια σε ηλικία μόλις 36 ετών, την αφηγούνται οι Τζος Γιανγκ και Μάνφρεντ Γουέστφαλ στο βιβλίο τους «The Fixer: Moguls, Mobsters, Movie Stars and Marilyn» που θα κυκλοφορήσει την 16η Απριλίου. Ομως, όπως μας πληροφορεί η Λομπάρντι, στο βιβλίο δεν πρωταγωνιστεί η εκρηκτική ξανθιά ντίβα που είχε σαρκικές σχέσεις (μεταξύ πολλών άλλων) και με τον πρόεδρο Τζον Κένεντι και με τον αδελφό του και υπουργό Δικαιοσύνης των ΗΠΑ Μπομπ Κένεντι, αλλά ο διαβόητος ιδιωτικός ντετέκτιβ Φρεντ Οτας, ο οποίος κατάφερε να τη σώσει μόνο μία φορά ενώ τη δεύτερη ενδέχεται, όπως υποστηρίζεται ακόμα από κάποιους, να την άφησε να πεθάνει.

Ο Οτας ήταν ένας πρώην αστυνομικός που κατέληξε να εργάζεται στο Χόλιγουντ, ξελασπώνοντας αστέρες της βιομηχανίας του κινηματογράφου ενώ συνεργαζόταν και με το διαβόητο ταμπλόιντ Confidential, ξετρυπώνοντας λαβράκια για λογαριασμό του. Ουσιαστικά έδενε χειροπόδαρα τους όποιους διάσημους πελάτες και πελάτισσές του, καθώς ήταν ο μοναδικός που μπορούσε να τους συνδράμει ουσιαστικά και με τον κατάλληλο τρόπο κάθε φορά που έμπλεκαν αλλά συγχρόνως αποτελούσε διαρκή απειλή λόγω των πολλών μυστικών τους που γνώριζε. 

«Ενας ενοχλητικός άνθρωπος, με λίγα λόγια, που πέθανε το 1992 σε ηλικία 70 ετών και στο παρελθόν είχε καυχηθεί πως είχε τοποθετήσει κατασκοπευτικά μικρόφωνα σε όλες τις παραλιακές εγκαταστάσεις στην ακτή της Καλιφόρνιας, ότι κατασκόπευε τους ομοφυλοφιλικούς συνδέσμους του Ροκ Χάντσον και ότι είχε ακούσει τον επιθανάτιο ρόγχο της Μέριλιν (…) ένας άνθρωπος τόσο ακραίος που κατέστη θρύλος», γράφει η δημοσιογράφος της La Repubblica, αναφέροντας ενδεικτικά πως ο Φρεντ Οτας αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τη σύνθεση του χαρακτήρα του ντετέκτιβ «“Τζέικ” Γκίτες» τον οποίο υποδύθηκε ο Τζακ Νίκολσον στο «Chinatown».

Οσον αφορά το «The Fixer: Moguls, Mobsters, Movie Stars and Marilyn», στις σελίδες του αποκαλύπτεται πώς ο Οτας κλήθηκε να συνδράμει Μέριλιν Μονρόε πρώτη φορά το 1956, σώζοντάς την από υπερβολική δόση ηρωίνης. 

Το περιστατικό συνέβη ένα ανοιξιάτικο πρωινό, ημέρα Σάββατο, με τον παραγωγό του «Οσο υπάρχουν άνθρωποι» (From Here to Eternity) Μπόμπι Αντλερ να επικοινωνεί με τον Οτας στις 9 το πρωί από το «Nate n’ Al’s», ένα αυθεντικό εβραϊκό ντελικατέσεν, που αγαπήθηκε πολύ από ντίβες όπως η Ρίτα Χέιγουορθ, η Αβα Γκάρντνερ και η Ντόρις Ντέι (η οποία λέγεται πως περνούσε κάθε πρωί με το μπουρνούζι της για να πάρει ένα κουλούρι με τυρί κρέμα). 

Αρθουρ Μίλερ και Μέριλιν Μονρόε (Getty)

Ο Αντλερ εργαζόταν σε μια νέα ταινία της 20th Century Fox με τον τίτλο «Στάση λεωφορείου», πρωταγωνίστρια της οποίας ήταν η Μονρόε, οπότε μπήκε κατευθείαν στο θέμα: «Η Μέριλιν έχει εξαφανιστεί. Δεν εμφανίστηκε στο πλατό, ούτε τηλεφώνησε για να εξηγήσει την απουσία της. Κανείς δεν την έχει δει και δεν την έχει ακούσει εδώ και 24 ώρες». 

Ο παραγωγός ανέφερε ότι ο σύντροφός της και μετέπειτα σύζυγός της Αρθουρ Μίλερ ήταν επίσης ιδιαίτερα ανήσυχος. Ομως το βασικό πρόβλημα ήταν ότι απουσία της θα κόστιζε στο στούντιο χιλιάδες δολάρια την ημέρα, ενώ η Μέριλιν δεν μπορούσε να αντικατασταθεί επειδή τα γυρίσματα βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο. Οπότε ο Οτας έπρεπε οπωσδήποτε να τη βρει, όπως και έγινε, τελικά, χωρίς, μάλιστα, να δυσκολευτεί ιδιαίτερα.

Με τη βοήθεια δύο συναδέλφων του (ένας εκ των οποίων παρακολουθούσε εδώ και καιρό τη Μονρόε για λογαριασμό του πρώην συζύγου της Τζο Ντι Μάτζιο και γνώριζε ήδη τα πιο βρώμικα μυστικά της) χτένισε τις λίστες με τα ονόματα των πελατών διάφορων ξενοδοχείων, ανακαλύπτοντας, σύντομα, πως είχε καταλύσει με το όνομα Περλ Μπέικερ, της μητέρας της, σε ένα φτηνό μοτέλ στη Σάντα Μόνικα. 

Πήγαν, οπότε, εκεί, βρήκαν το δωμάτιό της και μπούκαραν ενώ αυτό που αντίκρισαν τους σόκαρε πραγματικά: η Μέριλιν ήταν εντελώς γυμνή και ακίνητη σε εμβρυϊκή στάση πάνω στο κρεβάτι, γύρω της υπήρχαν σύριγγες, ήταν αναίσθητη αλλά ακόμα ζωντανή, δίπλα της στεκόταν ένας άνδρας με τα εσώρουχα, γνωστό βαποράκι ηρωίνης. Οι τρεις άνδρες ενήργησαν γρήγορα: έντυσαν τη Μονρόε και τη φόρτωσαν σε ένα ασθενοφόρο, έχοντας κανονίσει να διακομιστεί σε μια κλινική γνωστή για τη διακριτικότητά της, όπου η ηθοποιός συνήλθε έπειτα από μερικές ώρες.

Εννοείται πως αυτή δεν ήταν η μοναδική «σκοτεινή» υπόθεση στην οποία ενεπλάκη ο Φρεντ Οτας. Περί τη μία διετία μετά το περιστατικό με την Μονρόε στα πρόθυρα του θανάτου από υπερβολική δόση ηρωίνης, κλήθηκε να «καθαρίσει» το σπίτι μιας άλλης σταρ της εποχής, της Λάνα Τέρνερ, το βράδυ του 1958 που ο μαφιόζος Τζόνι Στομπανάτο με τον οποίο είχε μια σύντομη αλλά θυελλώδη σχέση μαχαιρώθηκε μέχρι θανάτου. 

Σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή τον σκότωσε η 14χρονη θυγατέρα της ηθοποιού ονόματι Σέριλ, θέλοντας να προστατέψει τη μητέρα της από τον βίαιο σύντροφό της. Σύμφωνα με την ανεπίσημη εκδοχή τον μαφιόζο μαχαίρωσε η ίδια η ηθοποιός, εάν, ωστόσο, αποκαλυπτόταν αυτό, θα υποχρεωνόταν να εγκαταλείψει την καριέρα της, εξέλιξη που θα κόστιζε εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια στα στούντιο, οπότε, ανέλαβε δράση ο Οτας, ξαναγράφοντας το σενάριο του φόνου.