To «Felicity Ace» φλέγεται στη μέση του Ατλαντικού. Οι απώλειες, ειδικά για το γκρουπ της VW που έχει φορτωμένες περισσότερες από 1.100 Porsche, 189 Bentley και πολλά Audi και Volkswagen μέσα στο πλοίο, ανέρχονται στα 155 εκατ. δολάρια | Portuguese Navy (Marinha Portuguesa)/Handout via REUTERS
Επικαιρότητα

Οι εκτιμητές μίλησαν: Πόσο στοιχίζει το φλαμπέ στον ωκεανό;

Για το μεταγωγικό με τα 4.000 αυτοκίνητα (Porsche, Bentley, Audi κ.λπ.) που συνεχίζει να φλέγεται έξω από τις Αζόρες, μόλις βγήκαν οι ασφαλιστικές εταιρείες που υπολογίζουν τις απώλειες σε... 839 εκατομμύρια δολάρια.
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

To μεταγωγικό «Felicity Ace» έχει σχεδόν μία εβδομάδα που πλέει ακυβέρνητο στη μέση του Ατλαντικού. Από τα αμπάρια του εξακολουθούν να βγαίνουν φωτιές που αναζωπυρώθηκαν επιπλέον από τις φλεγόμενες μπαταρίες λιθίου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που βρίσκονται στα σωθικά του. Δεν είναι ακόμη γνωστό αν η πυρκαγιά προκλήθηκε από αυτές, το σίγουρο είναι, ωστόσο, ότι ρίχνουν «λάδι» στις συνεχιζόμενες εστίες ενώ χρειάζεται, όπως δήλωσαν οι ειδικοί, ειδικός εξοπλισμός για αυτήν περίπτωσή τους.

Επί του οικονομικού, ο Guardian έγραψε χθες ότι μέχρι στιγμής οι εκτιμητές των ασφαλιστικών εταιρειών υπολογίζουν ότι η αξία των λοιπών εμπορευμάτων ανέρχεται στα 438 εκατ. δολάρια και των αυτοκινήτων στα 401 εκατ. Ως γνωστόν, υπάρχουν περισσότερα από 4.000 καινούργια αυτοκίνητα εν πλω και οι απώλειες, ειδικά για το γκρουπ της VW που έχει φορτωμένες περισσότερες από 1.100 Porsche, 189 Bentley και πολλά Audi και Volkswagen μέσα στο πλοίο, ανέρχονται στα 155 εκατ. δολάρια. Πληροφοριακά, τον περασμένο μήνα, το ίδιο πλοίο είχε μεταφέρει 21 Lamborghini. Γλίτωσαν.

Το «Felicity Ace» πλέει στον ωκεανό απομακρυνόμενο, ευτυχώς, από τις γειτονικές ακτές, ενώ, πάλι καλά, δεν έχει σημειωθεί διαρροή πετρελαίου. Χθες, Δευτέρα, μάλλον με αρκετή καθυστέρηση, δύο σκάφη θα προσέγγιζαν το μεταγωγικό για να αρχίσουν να το ψεκάζουν με νερό, ενώ αναμένεται στις 26 του μήνα άλλο ένα, που ξεκίνησε από το Ρότερνταμ της Ολλανδίας. Οπως φαίνεται, το φλαμπέ θα συνεχίζεται για μέρες.

Ανεξαρτήτως εξέλιξης, πάντως, περιστατικά σαν κι αυτό έρχονται να επιβεβαιώσουν την επισφάλεια στην παγκόσμια αλυσίδα ανεφοδιασμού. Ενδεχομένως να πλήξουν ακόμα περισσότερο το αίσθημα εμπιστοσύνης των αγοραστών, που ήδη, ανά τον κόσμο είναι εδώ και πολλούς μήνες με τις παραγγελίες στο χέρι, αλλά χωρίς το κλειδί. Ζητούνται καινούργια, στεγνά αυτοκίνητα, χωρίς βάρκα και ελπίδα.