Ο Αλέξης Τσίπρας κατά την επίσκεψή του σε επιχειρήσεις εστίασης στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης | INTIMENEWS/ΠΑΠΑΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Επικαιρότητα

Περιοδεία Τσίπρα στη Θεσσαλονίκη: Τα 24 δισ. ευρώ της κυβέρνησης, το Μετρό και ο… Χαρδαλιάς

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ βρέθηκε στον Εύοσμο όπου άσκησε κριτική στην κυβέρνηση Μητσοτάκη για την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά και στις επιχειρήσεις μετά το lockdown. Επειτα κλιμάκωσε τις επιθέσεις του με αφορμή και το Μετρό Θεσσαλονίκης
Protagon Team

To πολιτικό χαρτί της οικονομίας μετά το σοκ του κορονοϊού έπαιξε και πάλι ο Αλέξης Τσίπρας, αυτή τη φορά στην πρώτη του βόλτα στη Θεσσαλονίκη, όπου βρέθηκε το πρωί της Πέμπτης, συνοδευόμενος από τοπικούς βουλευτές (Κατερίνα Νοτοπούλου, Χρήστος Γιαννούλης, Γιάννης Αμανατίδης κλπ).

«Ακούω από την κυβέρνηση για 24 δισεκατομμύρια ευρώ, πού είναι όλα αυτά;», αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, στη διάρκεια συνάντησης που είχε με καταστηματάρχες του Ευόσμου, όταν εκείνοι, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της Κουμουνδούρου, του περιέγραψαν τις πολύ μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά με το άνοιγμα της αγοράς μετά την καραντίνα λόγω κορονοϊού.

Ο κ. Τσίπρας έδωσε έμφαση στην ανάγκη να τονωθεί η αγορά με ρευστότητα και κεφάλαια κίνησης και δεσμεύτηκε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα πιέσει την κυβέρνηση προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς και οι καταστηματάρχες διαμαρτυρήθηκαν, άλλοι ότι δεν μπορούν να πάρουν δάνειο και, όσοι πήραν, ότι αντιμετωπίζουν υψηλά επιτόκια.

 

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ περπάτησε στην αγορά του Ευόσμου, μίλησε με αρκετούς καταστηματάρχες και καταναλωτές και άκουσε τα προβλήματά τους. Σταμάτησε σε στέκια νεολαίας, συζήτησε με νέες και νέους και έβγαλε σέλφι. Μάλιστα, μόλις είδε δημοσιογράφους, τεχνικούς, αλλά και πολίτες να συνωστίζονται δίπλα του, είπε αστειευόμενος: «Ετσι όπως είστε, θα φωνάξω τον Χαρδαλιά να σας μαζέψει».

Λίγο αργότερα επισκέφθηκε, εκτός προγράμματος, τον Σταθμό Βενιζέλου, συνοδευόμενος από τον πρώην πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο και είπε ότι «το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι η μεγαλύτερη απάτη του κ. Μητσοτάκη στους Θεσσαλονικείς».

Αν και είναι αξέχαστες οι φιέστες του μπροστά σε μουσαμάδες σε «εγκαίνια» ενός σταθμού του Μετρό της πόλης (εδώ), ο κ. Τσίπρας δεν είχε πρόβλημα να καταγγείλει πως «ενα έργο το οποίο θα ήταν ανάσα πνοής για την πόλη, ποιότητα ζωής για τους Θεσσαλονικείς και θα ολοκληρωνόταν το φθινόπωρο του 2020, με 12 στους 13 σταθμούς -ο σταθμός Βενιζέλου θα ολοκληρωνόταν το 2023-παίρνει συνολικά παράταση μέχρι το 2023 και… βλέπουμε, διότι χρονοδιάγραμμα δεν υπάρχει και με όλους τους φόβους που έχουμε και για τα αρχαία που θα απομακρυνθούν για να επανατοποθετηθούν», είπε ο κ. Τσίπρας.

Το θέμα πάντως της οικονομίας (και όχι του Μετρό της Θεσσαλονίκης) ο κ. Τσίπρας το χρησιμοποιεί όπου σταθεί και βρεθεί, είτε μιλάει σε πολίτες στα καφέ του Ευόσμου, είτε στη γερμανική Die Zeit.

O πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έδωσε συνέντευξη στη γερμανική εφημερίδα και εξέφρασε την ανησυχία του ότι η τρέχουσα κρίση μπορεί να εξελιχθεί για την Ελλάδα σε μια κατάσταση οικονομικής ύφεσης των ετών 2012 με 2014.

Κάνοντας μάλιστα μια έμμεση αλλά εμφανή παραπομπή στην εθνική συμφορά στο Μάτι ο κ. Τσίπρας είπε στο γερμανικό φύλλο ότι «δεν είμαστε αντιπολίτευση που μετράει τους νεκρούς και σε κάθε ευκαιρία υψώνει το δάχτυλο και ζητά εκλογές όπως ήταν η Νέα Δημοκρατία».

Επεσήμανε δε ότι «υποστηρίξαμε την κυβέρνηση στην ταχεία εφαρμογή των μέτρων απαγόρευσης κυκλοφορίας και στην προστασία του συστήματος υγείας», «αλλά θα είμαστε αυστηροί κριτές στα θέματα της οικονομίας».

Ερωτηθείς σχετικά με την αντίδραση της κυβέρνησης στην κρίση, ανέφερε ότι δεν αντιμετωπίζει εγκαίρως και στο βαθμό που είναι απαραίτητο τις οικονομικές συνέπειες και αυτό σε μια κατάσταση στην οποία «είμαστε πιθανώς η μόνη ελληνική κυβέρνηση που αφήσαμε στους διαδόχους μας γεμάτα ταμεία». Τόνισε ότι «υπήρχε ρευστότητα πάνω από 20 δισεκατομμύρια ευρώ» και «οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι θα έπρεπε να είχαν υποστηριχθεί πολύ νωρίτερα για να αποφευχθεί η έκρηξη της ανεργίας».

«Αντιμετωπίσαμε καλά την πανδημία, αλλά οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης θα είναι πολύ πιο σοβαρές», σημείωσε. Ο κ. Τσίπρας υποστήριξε ότι ως αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής σήμερα «η πρόσβαση των εταιρειών σε δανεισμό και ρευστότητα είναι επίσης δύσκολη, οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες ή οι αγρότες δεν υποστηρίζονται καθόλου». Εξέφρασε δε τον φόβο πως έρχεται «ένα μεγάλο κύμα πτωχεύσεων το φθινόπωρο».

«Να παραιτηθεί ο Στέλιος Πέτσας»

Στο μεταξύ ο ΣΥΡΙΖΑ κλιμάκωσε την κριτική του και κατά του κυβερνητικού εκπροσώπου, εν όψει και της «μονομαχίας» που θα έχει ο κ. Τσίπρας με τον Κυριάκο Μητσοτάκη την Παρασκευή στη Βουλή.

Σε ανακοίνωσή του, το γρ. Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ κάλεσε τον Στέλιο Πέτσα να καταθέσει τα ποσά που έλαβαν τα ΜΜΕ από την κυβέρνηση «με πρόσχημα την πανδημία» και μετά να υποβάλει την παραίτησή του.

Η Κουμουνδούρου ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι «η αποκάλυψη της λίστας των Μέσων που χρηματοδοτήθηκαν με πρόσχημα την πανδημία από την κυβέρνηση, επιβεβαιώνει πως η μόνη σκοπιμότητά της ήταν ο εκβιασμός και η χειραγώγηση των Μέσων για τη δημιουργία ενός μηχανισμού κυβερνητικής προπαγάνδας σε βάρος της διαφάνειας και της ελευθεροτυπίας».

Τόνισε πως η κυβέρνηση «οφείλει να εξηγήσει με ποια λογική και με ποια κριτήρια πήραν δημόσιο χρήμα δεκάδες ανύπαρκτα –στην κυριολεξία– Μέσα, όπως το blog του κ. Φουριώτη, που δημιουργήθηκε το Μάιο του 2020, όταν δηλαδή δίνονταν τα χρήματα, το περιβόητο menta.gr, το οποίο δεν υφίσταται και σχετικός ιστότοπος είναι προς πώληση και δεκάδες άλλες απίθανες ιστοσελίδες με μηδενική επισκεψιμότητα».

Ο ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε πως «μετά από αυτό το πρωτοφανές φιάσκο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έχει δύο πράγματα να κάνει:

– Να καταθέσει χωρίς καμία καθυστέρηση το ακριβές ποσό που έλαβε κάθε Μέσο, το οποίο μέχρι σήμερα αποκρύπτει επιμελώς, για να μάθουν και οι πολίτες και τα Μέσα με ποια κριτήρια τελικά δαπανήθηκε δημόσιο χρήμα και σε ποιον.- Να υποβάλει αμέσως μετά την παραίτησή του για αυτό το πρωτοφανές πάρτι ημετέρων με τα λεφτά των Ελλήνων φορολογουμένων, σε βάρος τελικά των πολιτών, του Τύπου και εν τέλει της Δημοκρατίας».

Η απάντηση του Πέτσα

Για το θέμα ρωτήθηκε κατά τη διάρκεια του μπρίφινγκ των πολιτικών συντακτών ο κ. Πέτσας. Η απάντησή του ήταν η εξής:

Κατ΄ αρχάς, να πω ότι έχω απαντήσει σε εννέα διαφορετικές ερωτήσεις στη Βουλή για το ζήτημα της εκστρατείας ενημέρωσης. Είναι η πρώτη φορά που εγείρει τέτοιο ζήτημα η Αξιωματική Αντιπολίτευση. Προφανώς ενδιαφέρεται πολύ περισσότερο για μια συγκεκριμένη εφημερίδα. Αυτό που έχω να πω, επί της ουσίας της ανακοίνωσης της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, είναι ότι θίγει κυρίως τρία θέματα.

»Το πρώτο θέμα, είναι αντιφατικό. Δεν μπορεί στην ίδια ανακοίνωση να μιλά για «εκβιασμούς» και για «πάρτι ημετέρων». Ή το ένα ισχύει ή το άλλο. «Πάρτι ημετέρων», όμως, με 1.232 Μέσα που συμμετείχαν στην καμπάνια, είναι προφανές ότι δεν υπάρχει. Υπάρχει μια τεράστια προσπάθεια διάχυσης του μηνύματος σε όλη την ελληνική κοινωνία, προκειμένου να σωθούν ζωές, όπως και σώθηκαν.

»Το δεύτερο στοιχείο αναφέρεται στο menta.gr. Είναι προφανές, για όποιον έχει καλή διάθεση, ότι πρόκειται για ένα ορθογραφικό λάθος. Πρόκειται για έναν πολύ γνωστό ραδιοφωνικό σταθμό και ένα γνωστό site. Το σωστό είναι «menta88.gr». Όποιος έχει καλή διάθεση, θα μπορούσε αυτό να το δει από την πρώτη στιγμή.

»Οσον αφορά το τρίτο θέμα, είναι εμφανής ο εναγκαλισμός με συγκεκριμένη εφημερίδα. Αλλά θα ήθελα εδώ να δούμε ότι, πράγματι, υπήρξαν πάρα πολλά κριτήρια, προκειμένου να γίνει κατανομή της καμπάνιας στα Μέσα. Μεταξύ των κριτηρίων ήταν και το γεγονός ότι η καμπάνια αποσκοπούσε στο να διαφυλάξει από τη σύγχυση το κοινό που την παρακολουθούσε και να μην συμμετέχουν σε αυτή Μέσα, τα οποία αναπαράγουν και διακινούν fake news. Θα ήθελα, λοιπόν, να ξεκαθαρίσω ότι δεν υπήρχε καμία πολιτική σκοπιμότητα στα Μέσα που συμμετείχαν σε αυτή την καμπάνια. Απόδειξη ότι πολλές εφημερίδες, όπως «Η ΑΥΓΗ», «Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ», ο «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ» και άλλα Μέσα που φυσικά ασκούν κριτική στην Κυβέρνηση, συμμετείχαν κανονικά στην καμπάνια. Δεν υπήρχε, λοιπόν, καμία πολιτική σκοπιμότητα. Αλλά, θα ρωτήσω: Μπορεί να συμμετέχει σε μια καμπάνια, που έχει ως βασικό της σύνθημα το «Μένουμε σπίτι», μια εφημερίδα ή ένα Μέσο που χαρακτηρίζει αυτό το σλόγκαν «Μένουμε ταπί»; Μπορεί να συμμετέχει στην καμπάνια, που προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει το κοινό για την απειλή που δέχεται από τον κορονοϊό ένα Μέσο που χαρακτηρίζει τον κορονοϊό «κοροϊδο-ϊό»; Είναι προφανές ότι όταν δεν υπάρχει η αντίληψη στο Μέσο αυτό, ότι υπάρχει απειλή από τον κορονοϊό και όταν δεν θεωρεί ότι είναι σοβαρό το μήνυμα «Μένουμε σπίτι» ή «Μένουμε ασφαλείς», τότε δεν μπορεί να συμμετέχει σε αυτή την καμπάνια. Και προκαλεί κατάπληξη το πώς ζητά, εκ των υστέρων, να συμμετάσχει σε μια καμπάνια για θέματα που δεν θεωρούσε απειλή». (σσ: ο κυβερνητικός εκπρόσωπος «φωτογράφιζε» προφανώς την εφημερίδα Documento και τον ιστότοπό της)