Ο Νιλ Γιανγκ σε συναυλία του στη Δανία, το 2016 | EPA/NILS MEILVANG
Επικαιρότητα

Νιλ Γιανγκ: Το Ticketmaster κατέστρεψε τις συναυλίες – δεν είναι πια απόλαυση

Καταπέλτης κατά της εταιρείας η οποία μονοπωλεί τις πωλήσεις συναυλιακών εισιτηρίων σε Βόρεια Αμερική και Βρετανία, ο βετεράνος καναδός ρόκερ συνεχάρη τους Cure που ζήτησαν να επιστραφούν τα χρήματα στους θαυμαστές τους
Protagon Team

Σε αντίθεση με τον Μπρους Σπρίνγκστιν, ο Νιλ Γιανγκ και ο Ρόμπερτ Σμιθ των Cure αντέδρασαν έντονα στις υπέρογκες τιμές των εισιτηρίων που πωλούνται από το Ticketmaster για τις συναυλίες τους.

Ο Σπρίνγκστιν, όχι μόνο δεν είχε αντιδράσει πέρυσι όταν εισιτήρια για τις συναυλίες του στις ΗΠΑ έφτασαν να πωλούνται στην εξωφρενική τιμή των 5.000 δολαρίων, αλλά δικαιολόγησε μάλιστα την εταιρεία για τη χρήση της «δυναμικής τιμολόγησης», που καθορίζει την τιμή των εισιτηρίων ανάλογα με την ζήτηση, εκτινάσσοντας το κόστος τους μέσα σε δευτερόλεπτα.

Ομως, πρώτα ο τραγουδιστής των Cure και μετά ο Νιλ Γιανγκ έγιναν έξαλλοι με τις τιμές και κατήγγειλαν το Ticketmaster για αισχροκέρδεια.

Ο Ρόμπερτ Σμιθ δήλωσε «αηδιασμένος όπως όλοι σας», απευθυνόμενος στους φαν του και ζήτησε από την εταιρεία, που έχει το μονοπώλιο της πώλησης συναυλιακών εισιτηρίων σε ΗΠΑ, Καναδά και Βρετανία, να τους επιστρέψει τις υπέρογκες χρεώσεις, που ήταν μεγαλύτερες ακόμα και από την αρχική τιμή του εισιτηρίου.

Βέβαια, το Ticketmaster δεν έδωσε ιδιαίτερη σημασία και συμφώνησε απλά να επιστρέψει στον καθένα 5-10 δολάρια.

Το βρετανικό –και πολύ δημοφιλές και στην Ελλάδα– συγκρότημα, επίσης κατακεραύνωσε την εταιρεία για τη δυναμική τιμολόγηση, λέγοντας ότι πρόκειται για απληστία και απάτη σε βάρος των μουσικόφιλων και κάλεσε τους καλλιτέχνες να απέχουν από το μοντέλο αυτό. «Αν όλοι οι καλλιτέχνες αρνηθούν να το εφαρμόσουν στις συναυλίες τους, θα πάψει να υπάρχει», δήλωσαν χαρακτηριστικά οι Cure.

Ο Σπρίνγκστιν όμως, που τις περασμένες δεκαετίες πρωτοστατούσε στη μάχη εναντίον των μαυραγοριτών για να προστατέψει τους δικούς του φαν από υπέρογκες χρεώσεις, αυτή τη φορά έκανε στροφή 180 μοιρών, προς μεγάλη απογοήτευση των πιστών του θαυμαστών.

Ερωτηθείς τον περασμένο Νοέμβριο, από το Rolling Stone, για το ζήτημα που έχει δημιουργηθεί, απάντησε: «Η αγορά εισιτηρίων για συναυλίες έχει γίνει πολύπλοκη για τους καλλιτέχνες και τους φαν. Εγώ πάντα έλεγα στους συνεργάτες μου, χρεώστε κάτι λιγότερο από ό,τι οι υπόλοιποι (δημοφιλείς) καλλιτέχνες. Ομως, αυτή τη φορά, είμαι 73 ετών, θέλω να κάνω ό,τι κάνουν όλοι οι συνάδελφοί μου. Ξέρω ότι σε κάποιους φαν αυτό δεν άρεσε, αλλά αν υπάρχουν παράπονα κατά την έξοδο (μετά το τέλος της συναυλίας), θα σας επιστραφούν τα χρήματα».

Ο 77χρονος Νιλ Γιανγκ αντίθετα, συμφώνησε με τους Cure, καταγγέλλοντας το Ticketmaster και λέγοντας ότι εξαιτίας του, οι περιοδείες πια δεν είναι απόλαυση, όπως παλιότερα.

«Τελείωσε, πάνε οι παλιές ημέρες. Μου στέλνουν γράμματα όπου με κατηγορούν για τα εισιτήρια των 3.000 δολαρίων για μία συναυλία μου. Αυτά τα χρήματα δεν πάνε σε εμένα ούτε στην φιλανθρωπική οργάνωση, υπέρ της οποίας γίνεται η συναυλία. Οι καλλιτέχνες πρέπει πια να ανησυχούμε γιατί οι θαυμαστές μας, που τους κλέβει το Ticketmaster, κατηγορούν εμάς. Οι περιοδείες δεν είναι πια απόλαυση, δεν είναι αυτό που ήταν», έγραψε ο βετεράνος ρόκερ στο site του.

Στο πλαίσιο αυτό, αμερικανοί γερουσιαστές και από τα δύο κόμματα κατηγόρησαν το Ticketmaster σε μία ακρόαση τον Ιανουάριο, με την Εϊμι Κλόμουτσαρ να λέει ότι η εταιρεία «είναι ο ορισμός του μονοπωλίου», μετά τη συγχώνευσή της με το Live Nation το 2010.

Ο Καναδός Γιανγκ εξακολουθεί να στηλιτεύει τα κακώς κείμενα της μουσικής βιομηχανίας, ενώ μιλάει συχνά και για κοινωνικά και περιβαλλοντικά θέματα. Τον Ιανουάριο του 2022, είχε γίνει «πρωτοσέλιδο» όταν απέσυρε τη μουσική του από το Spotify, επειδή η εταιρεία είχε υπογράψει νέο πλουσιοπάροχο συμβόλαιο με τον αμφιλεγόμενο, αλλά δημοφιλή, παραγωγό podcast Τζο Ρόγκαν, που στις εκπομπές του έκανε αντιεμβολιαστική προπαγάνδα, «διαδίδοντας ψέματα για τον κορονοϊό και προκαλώντας τον θάνατο όσων τον πίστευαν».

Για πρώτη φορά μετά το 2019, ο Γιανγκ έπαιξε μπροστά σε κοινό τον Φεβρουάριο, σε μία εκδήλωση για τη σωτηρία των δασών στον Καναδά.

Οσον αφορά μία νέα περιοδεία του, είπε: «Προσπαθούμε να δούμε πώς μπορούμε να σχεδιάσουμε μία βιώσιμη ανανεώσιμη περιοδεία. Ο,τι αφορά την κίνηση των οχημάτων μας, τη σκηνή, τα φώτα, τον ήχο, την ενέργεια που καταναλώνουν, θέλουμε να είναι όλα καθαρά. Αυτό είναι το πιο σημαντικό για μένα αν ποτέ ξαναβγώ σε περιοδεία».