Ο τίτλος της («Μια Μάχη Μετά την Αλλη»), τα λέει όλα. Η νέα ταινία του Πολ Τόμας Αντερσον είναι ένα σχεδόν τρίωρο καταιγιστικό χάος. Με τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό στο ενεργητικό του αμερικανού σκηνοθέτη και μια ερμηνεία ζωής του Λεονάρντο Ντι Κάπριο, το «One Battle After Another» μπορεί να θεωρηθεί από τώρα σίγουρο στοίχημα για τις υποψηφιότητες των προσεχών βραβείων Οσκαρ.
Διασκευάζοντας χαλαρά το μυθιστόρημα του Τόμας Πίντσον «Vineland», ο Αντερσον σατιρίζει το πολιτικό παρόν της χώρας του, το παρελθόν της αντι-κουλτούρας της και τη διαρκή φαντασίωση μιας Αμερικής που δεν υλοποιήθηκε ποτέ, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η κριτική των Times του Λονδίνου.
Σκηνικό της είναι μια εναλλακτική πραγματικότητα όπου καταυλισμοί μεταναστών διασκορπίζονται στα νότια σύνορα των ΗΠΑ. Μια κλίκα «βαθέος κράτους» που ονομάζεται Christmas Adventurers Club εκτελεί μια δολοφονική ακροδεξιά ατζέντα, και μια ομάδα μαχητικών ακροαριστερών επαναστατών με την ονομασία French 75 καταδιώκεται από τον Στίβεν Λόκτζο, έναν ψυχωτικό συνταγματάρχη (τον οποίο ερμηνεύει ο Σον Πεν).
Ο Ντι Κάπριο παίζει τον Μπομπ Φέργκιουσον, έναν αξιολάτρευτο ηλίθιο βετεράνο των French 75, του οποίου η ιστορία ξεδιπλώνεται στο εξαιρετικό πρώτο μισάωρο. Εκεί παρουσιάζεται η επαναστατική ακμή του Μπομπ και η ερωτική σχέση του με τη διαβόητη Περφίντια Μπέβερλι Χιλς (Τεγιάνα Τέιλορ), μια επαναστάτρια που γίνεται επίσης το ερωτικό επίκεντρο των κρυφών επιθυμιών του Λόκτζο.
Ο Μπομπ και η Περφίντια αποκτούν ένα μωρό και χωρίζουν. Απότομα, η ταινία μας πηγαίνει 16 χρόνια αργότερα, καθώς ο Λόκτζο επιστρέφει, υποστηριζόμενος από άπειρους στρατιωτικούς πόρους και καθοδηγούμενος από μια απεριόριστη δίψα για τον αφανισμό του Μπομπ και της έφηβης πλέον κόρης του Γουίλα (την οποία ερμηνεύει εξαιρετικά η πρωτοεμφανιζόμενη Τσέις Ινφίνιτι).
Η δομή της ταινίας ακολουθεί τις παραδοσιακές νόρμες ενός φιλμ δράσης με μεγάλες δόσεις αδρεναλίνης και αναφορές σε πολλά αντίστοιχα του παρελθόντος –όπως το «Κομάντο» του Σβαρτσενέγκερ–, αλλά και κάθε κινηματογραφική καταγραφή της ιστορίας ενός γενναίου πατέρα που προσπαθεί να σώσει την κορούλα του από τα χέρια ενός κακού. Η ανατρεπτική διαφορά είναι ότι εδώ η κόρη είναι δυναμική – και ο πατέρας είναι εκείνος που χρειάζεται προστασία.
Η ταινία λειτουργεί όμως και ως δούρειος ίππος, καθώς χρησιμοποιεί τις σκηνές με τις καταδιώξεις πανάκριβων αυτοκινήτων και τους πυροβολισμούς, ενώ ταυτόχρονα κατακεραυνώνει την αντιμεταναστευτική στάση της κυβέρνησης Τραμπ. «Αν θέλετε να σώσετε τον πλανήτη, ξεκινήστε με τη μετανάστευση», είναι η δηλητηριώδης ατάκα ενός ακροδεξιού ευαγγελιστή, σε ένα υπόγειο που θυμίζει σκηνικό οπαδών των συνωμοσιακών θεωριών του κινήματος QAnon.
Αλλά το «One Battle After Another» είναι και μια ταινία για την οικογένεια, τις απογοητεύσεις της γονικής μέριμνας και τις αρχέγονες πληγές που τροφοδοτούν τις πολιτικές ιδεοληψίες. Κριτικοί μιλούν για το αριστούργημα του σκηνοθέτη, αλλά οι Times επισημαίνουν ότι το φιλμ φλερτάρει συχνά με τα χαρακτηριστικά αυτοανατρεπτικής παρωδίας – ειδικά χάρη στη συχνά ξεκαρδιστική ερμηνεία του Σον Πεν.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, όλοι συμφωνούν ότι η ταινία αναμένεται να κυριαρχήσει στις υποψηφιότητες των βραβείων Οσκαρ 2026 – και ότι ο Ντι Κάπριο θα βρίσκεται σίγουρα στην πεντάδα των υποψηφίων για καλύτερη ανδρική ερμηνεία.
