Οταν οι αριθμοί γίνονται ένας καθρέφτης που λέει ψέματα και σε δείχνει κάθε μέρα και πιο όμορφο έρχεται η μέρα που πρέπει να τον σπάσεις. Για να σωθείς και να μην παγιδευτείς σε μια παράλληλη πραγματικότητα.
Ο παραμορφωτικός καθρέφτης δείχνει τον δεύτερο μετά τη ΝΔ να απέχει 17 μονάδες στις δημοσκοπήσεις, την αντιπολίτευση κατακερματισμένη, τους μακροοικονομικούς δείκτες να πηγαίνουν από το καλό στο καλύτερο, την αξία της γης να ανεβαίνει (άρα το 70% πρέπει λογικά να χαίρεται) και την κυβέρνηση να βαδίζει στις εκλογές που θα γίνουν νωρίς το 2027 ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο.
Ο καθρέφτης όμως λέει ψέματα. Διότι όπως δείχνουν οι μετρήσεις της κοινής γνώμης (δείτε εδώ τη νέα δημοσκόπηση της Real Polls για το Protagon) σχεδόν 7 στους 10 Ελληνες είναι δυσαρεστημένοι με την οικονομική τους κατάσταση και θα ψηφίσουν στις επόμενες εκλογές με αυτό το κριτήριο. Δεν θέλει και πολύ ψάξιμο το γιατί: λόγω της ακρίβειας, των μισθών, του κράτους, του στεγαστικού κ.ο.κ.
Σε μια χώρα δυσλειτουργική από τα γεννοφάσκια της, το καλοκαίρι προσφέρει συνήθως μια ανάσα στις κυβερνήσεις γιατί ο κόσμος κάνει διακοπές. Τα «μπάνια του λαού», που έλεγε ο Ανδρέας Παπανδρέου, λειτουργούσαν ως νεκρή περίοδος για την πολιτική. Εφέτος όμως, με αφορμή το γλέντι που έστησαν τα «παλικάρια» του ΟΠΕΚΕΠΕ και λόγω της ασύλληπτης κερδοσκοπίας στον τουρισμό, τις μεταφορές και τα σούπερ-μάρκετ όλα είναι απλησίαστα και οι όροι αντιστρέφονται. Το καλοκαίρι γίνεται μια περίοδος όπου επωάζεται η επιστροφή του λαϊκισμού και η ενίσχυση των άκρων.
Η κυβέρνηση έχει πρόβλημα. Και αν μπουν ξανά στο παιχνίδι αυτές οι δυνάμεις θα έχει πρόβλημα και η χώρα: θα απειληθούν οι κατακτήσεις των τελευταίων ετών που δεν ήταν ούτε μικρές, ούτε αυτονόητες. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έβγαλε την Eλλάδα από το status της χρεοκοπημένης χώρας και την επανέφερε στην επενδυτική βαθμίδα. Η Ελλάδα έφτασε να δανείζεται με χαμηλότερο επιτόκιο από τη Γαλλία και την Ιταλία και για κάποιες ημέρες ακόμη και από τις ΗΠΑ!
Και όμως, αυτές οι κατακτήσεις μπορεί να απειληθούν από την εμμονή ότι 7 στους 10 Ελληνες έχουν το δικό τους σπίτι. Μια ιδεοληψία που διαβάζει μονόπλευρα τους αριθμούς και γέμισε τη χώρα με 1.000.000 Airbnb φέρνοντας σε πολύ δύσκολη θέση τους νέους που στερούνται προοπτικής. Αλλά και τη μεσαία τάξη που δεν μπορεί να κάνει διακοπές. Οπως, επίσης, η αποτύπωση της σημαντικής ανόδου του κατώτατου μισθού δεν αποτυπώνει το πρόβλημα των νοικοκυριών με το κόστος ζωής.
Αν οι 7 στους 10 δηλώνουν ότι δυσκολεύονται, αυτό πρέπει να αποτελεί ένα μήνυμα για αλλαγές και όχι μια αφορμή για παράθεση μακροοικονομικών στοιχείων. Διότι αυτή η τακτική λέει στους πολίτες ότι φταίνε οι ίδιοι που δεν διαβάζουν σωστά τους πίνακες με τα δεδομένα. Και ως γνωστόν στις εκλογές ψηφίζουν οι πολίτες και όχι οι πίνακες.
Ακόμη, η απάντηση στο πρόβλημα της κυβέρνησης (που μπορεί να γίνει πρόβλημα της χώρας) δεν μπορεί να είναι μόνο η σκληρή μεταναστευτική πολιτική που όντως έχει την αποδοχή (όπως θα δείτε στη νέα δημοσκόπηση της Real Polls για το Protagon) της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών. Μπορεί να είναι μια «ασπίδα» απέναντι στον διεμβολισμό της ΝΔ από την Ακροδεξιά, άρα μια αναγκαστική επιλογή, όμως οι ρητορικές υπερβάσεις όπως αυτές του κ. Πλεύρη για τα γεύματα και τις ιατρικές εξετάσεις στους μετανάστες απωθούν τους κεντρώους που επιλέγουν τον κ. Μητσοτάκη.
Κοντολογίς, αν η κυβέρνηση δεν δει το πρόβλημα και δεν αντιδράσει με μέτρα και πολιτικές, αρχής γενομένης από τις ανακοινώσεις της ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο, το πρόβλημα θα είναι ευρύτερο. Οσοι ισχυροί της ελληνικής οικονομίας εμφανώς στηρίζουν την επάνοδο του λαϊκισμού και την ενίσχυση της Ακροδεξιάς για προσωπικούς, επιχειρηματικούς ή άλλους λόγους, θα ενεργοποιήσουν κινδύνους για τη χώρα.
Αυτούς τους κινδύνους καλείται να αποτρέψει ο Μητσοτάκης τον Σεπτέμβριο, κάνοντας πέρα τους όποιους ιδεοληπτικούς τον περιβάλλουν, ώστε να μην απειληθούν οι κατακτήσεις των τελευταίων έξι ετών.
