Το μήκους 420 μέτρων νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει δέσει στον Πειραιά, στο παρθενικό του ταξίδι προς το Ρότερνταμ | COSCO
Επικαιρότητα

O Πειραιάς υποδέχθηκε το μεγαλύτερο πλοίο στην ιστορία του

Ο κινεζικός πλωτός γίγαντας Cosco Shipping Taurus μπήκε και έδεσε στο ελληνικό λιμάνι -ένα από τα λίγα που μπορούν να εξυπηρετήσουν τα λεγόμενα Giga Carriers
Protagon Team

Το επιβλητικό Cosco Shipping Taurus, το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ που έχει ναυπηγηθεί στην Κίνα και ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, έδεσε τα ξημερώματα στη δυτική προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ ΑΕ, θυγατρική της κινεζικής COSCO), υποβοηθούμενο από πέντε ρυμουλκά.

Το Cosco Shipping Taurus – ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει υποδεχτεί ποτέ το λιμάνι του Πειραιά- έχει μήκος 400 μέτρων και δυνατότητα μεταφοράς 20.000 εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών και πραγματοποιεί το παρθενικό του ταξίδι από την Κίνα προς το Ρότερνταμ, με ενδιάμεσο σταθμό τον Πειραιά.

Ο κινεζικός πλωτός γίγαντας  σχεδιάστηκε από τη θυγατρική της Κρατικής Εταιρείας Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας (CSSC), με την κατασκευή του να ολοκληρώνεται το 2018 (φωτογραφίες από τη ναυπήγησή του κάτω), έχει μήκος 399,82 μέτρα και πλάτος 58,72 μέτρα και είναι εξοπλισμένος για 1.000 teu ψυκτικής χωρητικότητας (teu είναι η μονάδα μέτρησης  για την χωρητικότητα των εμπορευματοκιβωτίων).

Το «China Cosco Taurus» που είναι «αδελφό» πλοίο με το «China Cosco Aries», είναι ένα από τα Giga Carriers, όπως αποκαλούνται τα κολοσσιαία αυτά πλοία άνω των 18.000 teu, που υπηρετούν τον νέο «θαλάσσιο» Δρόμο του Μεταξιού, ο οποίος ενώνει την Κίνα με την Ευρώπη.

Ο  Πειραιάς είναι ένα από τα λίγα λιμάνια στην Ευρώπη που μπορεί να τα εξυπηρετήσει. Τόσο λόγω βάθους και μήκους όσο και λόγω του εξοπλισμού γερανών που απαιτείται για τη φορτοεκφόρτωσή τους.

 

Η προβλήτα ΙΙΙ, που έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος της, θα μπορεί να υποδέχεται ταυτόχρονα δύο τέτοια πλοία με δυναμικότητα μεταφοράς 20.000 εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών (teu). Οι δυνατότητες της νέας προβλήτας  εδραιώνουν το λιμάνι του Πειραιά σε ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα ευρωπαϊκά λιμάνια. Με την ολοκλήρωση των έργων, η χωρητικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ θα αυξηθεί σε 6,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια από 5,5 εκατ. που ήταν μέχρι τώρα. Επιπλέον ένα εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια μπορεί να διαχειριστεί ετησίως και η προβλήτα Ι του ΟΛΠ.

Με την ευκαιρία του κατάπλου του Taurus, η θυγατρική της Cosco στον Πειραιά ΣΕΠ ΑΕ πραγματοποιεί σήμερα τα ανεπίσημα εγκαίνια της προβλήτας ΙΙΙ που αναμένεται να ολοκληρωθεί αργότερα φέτος αλλά λειτουργεί ήδη πιλοτικά. Το συνολικό ύψος της επένδυσης ανέρχεται στα 230 εκατομμύρια ευρώ.