657
Το σύμβολο της εκτός δρόμου περιπέτειας, το Land Rover, αποσύρεται από τη σκηνή | Photo: JLR

Το τέλος του δρόμου για το Land Rover

Το σύμβολο της εκτός δρόμου περιπέτειας, το Land Rover, αποσύρεται από τη σκηνή
|Photo: JLR

Το τέλος του δρόμου για το Land Rover

Κατ’ αρχάς, αν δεν ζεις στην Αγγλία και βρίσκεσαι, ας πούμε, Ελλάδα, θεωρώ μάλλον απίθανο να ξέρεις καν τι σημαίνει το αρκτικόλεξο. Τόσο το ίδιο το ‘’JLR’’ όσο, μη σου πω, και ο ίδιος ο διαχωρισμός μεταξύ των Range, Discovery και Defender. Στον πολύ κόσμο είναι σχετικά αδιευκρίνιστος. Ποιες είναι οι ομοιότητες και ποιες οι διαφορές μεταξύ τους; Για του λόγου το αληθές, κάνε ένα πρόχειρο exit poll σε γνωστούς και φίλους. Το πιο πιθανό είναι πως οι περισσότερες απαντήσεις που θα λάβεις θα κυμαίνονται στην κατηγορία «Δεν ξέρω/Δεν απαντώ».

Α, ναι. Και μέσα σ’ αυτό το δυσδιάκριτο εταιρικό πλέγμα βρίσκεται, φυσικά, και η Jaguar. Όλα υπό τη σκέπη της ινδικής Tata που έχει ρίξει τρελό χρήμα για να υπάρχουν οι συγκεκριμένες φίρμες όπως τις ξέρουμε σήμερα, μετά το οικονομικό τσουνάμι που έπληττε επί χρόνια τις Jag και Land.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο όμιλος επιχειρεί τον μαρκετινίστικο επαναπροσδιορισμό του. Έχουν περάσει περισσότερα από δύο χρόνια από τότε που είχε λανσαριστεί το φιλόδοξο πρότζεκτ με το, ωραίο ηχητικά, όνομα ‘’Reimagine’’. Θα μπορούσε να είναι και τραγούδι, μια βερσιόν του ‘’Imagine’’ του Τζον Λένον. Μόνο που, όπως και το ευαγγέλιο του Λένον πήγε ιστορικά άπατο, έτσι και το ‘’Reimagine’’ της JLR λέγεται πως απορρόφησε πολύ χρήμα, κόπο και ελπίδες ενώ ο άνθρωπος που ήταν επικεφαλής, ο Τιερί Μπολόρ, αποχώρησε στο τέλος της περασμένης χρονιάς επικαλούμενος προσωπικούς λόγους. Πλέον, η εταιρεία δεν συζητά και πολύ για αυτό. Πολλοί δε, βρετανοί εργαζόμενοι, φοβούνται και τα χειρότερα για το μεγαλύτερο αυτοκινητικό εργοδότη στο Νησί.

Η βασίλισσα Ελισάβετ και ο Δούκας του Εδιμβούργου μέσα στο αρχετυπικό Land Rover, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους, το 1981, στη Ν. Ζηλανδία. Πλέον τα Land κλείνουν τον ιστορικό τους κύκλο (Photo: Anwar Hussein / Getty Images)

Όμως, και αυτοί που δεν δουλεύουν για τη JLR αλλά ανήκουν στον κόσμο που αγάπησε τα Land Rover έχουν τις αντιρρήσεις τους. Ο λόγος είναι ότι αυτό το σύμβολο της εκτός δρόμου περιπέτειας, τα Land, όπως έχουν καταχωρηθεί στο συλλογικό υποσυνείδητο σε εξορμήσεις σε Αμαζόνιους, σαφάρι και γενικώς εξτρίμ καταστάσεις, αλλάζουν. Όσο κι αν ακούγεται παράδοξο, αυτό το σύμβολο, το ίδιο το μπραντ Land Rover’’, αυτό το τοτέμ ηλικίας εβδομήντα πέντε ετών, δεν προβλέπεται να είναι μέσα στο νέο εταιρικό πορτφόλιο που σχεδιάζεται.

Πώς θα μοιραστεί ξανά η τράπουλα; Στην κορυφή του τιμοκαταλόγου θα είναι τα Range Rover. Την εκτός δρόμου κατηγοριοποίηση θα αναλάβουν τα Defender (κατασκευής Σλοβακίας). Τα Discovery θα εκφράσουν μια πιο οικογενειακή προσέγγιση. Και, τέλος, η Jaguar κλείνει την πόρτα σε όλη την υπάρχουσα γκάμα της και επαναλανσάρεται με τρία νέα μοντέλα. Η «γάτα» θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική και οι τιμές θα ξεκινούν στη βρετανική αγορά από τις £100.000.

Η θεά Jaguar E-type, το αυτοκίνητο που μέχρι και ο Έντζο Φεράρι παραδέχθηκε πως ήταν το ομορφότερο όλων, ετοιμάζεται για την επιστροφή του, εξήντα, και πλέον, χρόνια μετά. Ως ηλεκτρικό (Photo: Jaguar)

Μιας και το ΄φερε η κουβέντα περί πρίζας, ταυτόχρονα ετοιμάζεται το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Range Rover, για το 2024, ενώ η εταιρεία διπλασιάζει τις επενδύσεις της, ύψους £15 δισ. για τα επόμενα πέντε χρόνια, ως μέρος της γενικότερης στρατηγικής της να βάλει οριστικό τέλος σε όλους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2036. Μιλώντας, πάντως, για μπαταρίες, ο όμιλος αρνήθηκε να εξηγήσει από πού θα τις προμηθεύεται, δηλώνοντας μόνο ότι οι Ινδοί θα φτιάξουν ένα giga-εργοστάσιο, «κάπου στην Ευρώπη».

Τέλος, ο Κέρι Μαγκόβερν, o επικεφαλής σχεδιασμού της JLR, είπε πως θέλει να τηρήσει εκείνο το ωραίο που είχε πει ο Σερ Ουίλιαμς Λίονς, ο ιδρυτής της Jaguar, πως η μάρκα θα έπρεπε «να μην αντιγράφει κανέναν». Ακούγεται ωραία, σαν το ‘’Imagine’’ του Λένον. Δύσκολα υλοποιείται εν μέσω παγκοσμιοποιημένης αυτοκίνησης.

Πάντως, αν θυμάστε εκείνη την κουκλάρα από τα ’60s, την E-type (στη φωτογραφία αμέσως επάνω), για πολλούς ένα από τα ομορφότερα, πιο σέξι και πιο διαχρονικά σχήματα του περασμένου αιώνα, ο κ. Μαγκόβερν δήλωσε πως ετοιμάζει την επιστροφή της.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...