To Land Rover του Τσόρτσιλ ξαναζεί – Μόνο που η τιμή πονάει
To Land Rover του Τσόρτσιλ ξαναζεί – Μόνο που η τιμή πονάει
Προς τιμήν του πρώην πρωθυπουργού της Μεγάλης Βρετανίας σερ Ουίνστον Τσόρτσιλ, η Land Rover μόλις παρουσίασε μια περιορισμένη έκδοση του υπέροχου Land Rover Defender. Οχι, δεν είναι βασισμένη στα τελευταίας εσοδείας Defender. Το τμήμα κλασικών της εταιρείας ασχολήθηκε με εκείνο το τετράγωνο και πιο ωμό 4×4, αυτό του οποίου οι ρίζες ανατρέχουν πίσω στην εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Η περιορισμένη σειρά πήρε ως ιδέα το Land Rover Series I που είχε δοθεί ως δώρο στον βρετανό πρωθυπουργό το 1954, για να γιορτάσει τα ογδοηκοστά του γενέθλια. Μωρέ, νωρίς το θυμήθηκαν.
Τέλος πάντων, επί του σήμερα, η JLR (βλ. Jaguar Land Rover) πρώτα χρειάστηκε να βρεί μια δεκάδα από καλοδιατηρημένα Land ως, λεγόμενα, donor cars. Τρία αμαξώματα είναι διαθέσιμα, ένα όμως είναι το χρώμα. Στο σκούρο πράσινο που βλέπετε στην κεντρική φωτογραφία (Bronze Green) και με δερμάτινα μέσα. Μόνο δέκα τεμάχια (sic) και μόνο για εύπορους και εκλεκτούς.
Οχι και τόσο παράδοξο, αν σκεφτεί κανείς την αστρονομική τιμή. Κρατηθείτε: πάνω από 232.500 στερλίνες, και μάλιστα προ φόρων. Αυτό σημαίνει κάποιες 280.000 ευρώ. Κάνετε τον πολλαπλασιασμό με την τρέχουσα ισοτιμία (1,15) και σας έρχεται περισσότερο από ένα ολοκαίνουργιο Ferrari 296 GTS. Eννοείται, αν μένετε Αγγλία μεριά. Εδώ θα δώσετε και το σκαλπ. Οχι ότι την τριακοσάρα για ένα Land Rover τη λες και ευκαιρία.

Ως γνωστόν, το κλασικό Defender αποχαιρέτησε την παραγωγή το 2016. Πλέον οι πελάτες έχουν την επιλογή ανάμεσα σε τρίθυρο ή πεντάθυρο, με το τελευταίο να είναι διαθέσιμο είτε ως στέισον βάγκον είτε με κουκούλα (soft top). Η ισχύς –εννοείται χωρίς υβρίδια, πρίζες και όλα τα σχετικά της νέας εποχής– προέρχεται από τον πεντάλιτρο V8 κινητήρα των 400 ίππων, συνδυαστικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Σιγά μην είχε ο Τσόρτσιλ αυτόματο. Θα πάλευε με τη χειροκούνα και τη «λαγουδέρα» ο σοφέρ του.
Για την Ιστορία, λέγεται πως οι τεχνικοί του τμήματος κλασικών της εταιρείας επισκέφτηκαν την έκθεση όπου διατηρείται το αυτοκίνητο του Τσόρτσιλ, στην Ελβετία, για να δουν και την παραμικρή λεπτομέρεια του ορίτζιναλ και να εμπνευστούν ανάλογα. Τώρα για το πώς και γιατί το Land Rover του Τσόρτσιλ βρίσκεται στην Ελβετία και όχι στην πατρίδα του, την απάντηση τη δίνει ένας Ελβετός που αγόρασε το αρχικό αυτοκίνητο του βρετανού πρωθυπουργού το 2013.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

