Συνομιλώντας τηλεφωνικώς με τον Τζέικ Κόιλ, κριτικό κινηματογράφου του Associated Press, ο Γουές Αντερσον, ο οποίος βρισκόταν καθ’ οδόν προς τις Κάννες, εξήγησε καταρχάς πως δεν οδηγούσε εκείνος το λεωφορείο που τον μετέφερε στην πόλη-κόσμημα της Κυανής Ακτής, διάσημη σε όλον τον κόσμο για το περίφημο φεστιβάλ της κινηματογράφου που διεξάγεται εδώ και δεκαετίες κάθε χρόνο τέτοια εποχή.
«Δεν οδηγώ εγώ το λεωφορείο. Πρέπει να κάνεις μαθήματα περί τα τέσσερα χρόνια για να βγάλεις δίπλωμα οδήγησης λεωφορείου της ΕΕ. Το ζήτημα είναι ότι εάν πρόκειται να οδηγείς ένα τέτοιο λεωφορείο, πρέπει να μπορείς να το οδηγείς και με την όπισθεν», είπε o αμερικανός σκηνοθέτης και σεναριογράφος, καθώς ταξίδευε από το Παρίσι, όπου ζει, προς στη νότια Γαλλία με προορισμό την Κρουαζέτ.
Οπως μας πληροφορεί ο αμερικανός δημοσιογράφος, εδώ και χρόνια πλέον, συγκεκριμένα από το 2021 και το «The French Dispatch», ο Αντερσον πηγαίνει στις Κάννες με το δικό του λεωφορείο, ώστε να φτάνει έως το κόκκινο χαλί μαζί με ηθοποιούς και λοιπούς συντελεστές των ταινιών του.
Και το περασμένο Σαββατοκύριακο, πέρα από τον Αντερσον, από το λεωφορείο του στις Κάννες αποβιβάστηκαν επίσης ο Μπενίσιο ντελ Τόρο, η Σκάρλετ Γιόχανσον, η Μία Θρίπλετον, ο Μάικλ Σέρα και ο Μπράιαν Κράνστον, δηλαδή οι πρωταγωνιστές και οι πρωταγωνίστριες του «The Phoenician Scheme», της νέας ταινίας του ταλαντούχου αμερικανού κινηματογραφιστή η πρεμιέρα της οποίας πραγματοποιήθηκε την Κυριακή, με το κοινό να χειροκροτεί όρθιο για περισσότερο από έξι λεπτά.
Σύμφωνα με την Στεφάνια Ουλίβι, απεσταλμένη της Corriere della Sera στις Κάννες, πρόκειται για την πιο πολιτική και προσωπική από τις ταινίες του Αντερσον ο οποίος διεκδικεί τον Χρυσό Φοίνικα για τέταρτη φορά.
Η πλοκή της εστιάζει σε έναν εκκεντρικό μεγιστάνα του πλούτου ονόματι «Ζα-Ζα Κόρντα» (τον υποδύεται ο Μπενίσιο ντε Τόρο) ο οποίος έχει έναν άγνωστο αριθμό παιδιών να συντηρεί και είναι κυνικός και αδίστακτος καθώς και πανέτοιμος να χρησιμοποιήσει κάθε μέσο -διαφθορά, ψέματα, εκβιασμούς και πάσης φύσεως παράνομες ενέργειες- καθώς επιδιώκει να αρχίσει μια νέα επιχείρηση. Είναι επίσης αποφασισμένος να αποκαταστήσει τη σχέση του με τη μοναχοκόρη του Λιζλ (Μία Θρίπλετον), μια δόκιμη μοναχή ένα βήμα από το μοναστήρι, με σκοπό να την ορίσει μοναδική κληρονόμο της αυτοκρατορίας του.
«Εάν δεν είχα και εγώ μία κόρη, η δική μου είναι εννέα ετών, η ιστορία θα ήταν διαφορετική», είπε ο σκηνοθέτης σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ιταλίδα δημοσιογράφο (το σενάριο της ταινίας το έγραψε επίσης ο Αντερσον από κοινού με τον σταθερό συνεργάτη του Ρόμαν Κόπολα). «Ο παρανοϊκός μεγιστάνας σας, που βρίσκεται σε σύγκρουση με τον υπόλοιπο κόσμο, θυμίζει τον Ελον Μασκ. Ηταν σκόπιμο αυτό;», τον ρώτησε καταρχάς εκείνη.
«Στην πραγματικότητα […] δεν το σκεφτήκαμε. Ενδέχεται, όμως, ασυνείδητα, δεδομένων των πολλών απογόνων του, να επηρεαστήκαμε. Φανταστήκαμε τον Μπενίσιο ντελ Τόρο σε μια ταινία του Αντονιόνι, ως έναν χαρακτήρα που θα θυμίζει τον Τζάνι Ανιέλι ή τον Αριστοτέλη Ωνάση […] με μια μεσανατολική πινελιά που έχει να κάνει με τον πεθερό μου τον Φουάντ Μαλούφ (στον οποίο είναι αφιερωμένη η ταινία), έναν λιβανέζο μηχανικό. Και έχει επίσης και κάτι από τον Καλούστ Γκιουλμπενκιάν, διάσημο αρμένιο επιχειρηματία επονομαζόμενο “Κύριο Πέντε τοις Εκατό” ο οποίος συνέδραμε πολλές εταιρείες να δραστηριοποιηθούν στη Μέση Ανατολή», εξήγησε ο σκηνοθέτης, μιλώντας για τον πρωταγωνιστή της νέας του ταινίας.
Η Corriere σημειώνει πως από ταινία σε ταινία διευρύνεται η καλλιτεχνική του οικογένεια: Στο καστ «Φοινικικού Σχεδίου» περιλαμβάνονται επίσης οι Τομ Χανκς, Γουίλεμ Νταφόε, Ριζ Αχμεντ, Ματιέ Αμαλρίκ, Τζέφρι Ρέιτ, Ρίτσαρντ Αγιοάντε, Ρούπερτ Φρεντ, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς καθώς και ο Μπιλ Μάρεϊ ο οποίος υποδύεται τον Θεό. Ο Αντερσον είπε: «κάθε φορά που γυρίζω μια ταινία, ελέγχω τα προγράμματά των αγαπημένων μου ηθοποιών, ώστε να είμαι βέβαιος πως είναι διαθέσιμοι». Συμπλήρωσε, όμως, πως «είναι πάντα ωραίο να υπάρχει μια νέα παρουσία, όπως ήταν η Μία Θρίπλετον».
Επηρεάστηκε, όμως, στην επιλογή του από το γεγονός πως πρόκειται για τη θυγατέρα της Κέιτ Γουίνσλετ; «Μετά από πάμπολλα δοκιμαστικά είδα και το δικό της και ήταν τέλεια. Δεν γνώριζα ποια είναι. Και με τον Μάικλ Σέρα συνεργάστηκα για πρώτη φορά αλλά ήταν σα να ανήκε ανέκαθεν στην ομάδα», απάντησε.
Οσο για το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Σκάρλετ Γιόχανσον στις Κάννες, η ιταλίδα δημοσιογράφος θέλησε να μάθει εάν η καταξιωμένη αμερικανίδα ηθοποιός ζήτησε τη συμβουλή του Αντερσον. «Αν μη τι άλλο ξέρει περισσότερα από εμένα. Χαίρομαι για εκείνη. Δεν με εξέπληξε, γνωρίζοντας τα ένστικτά της. Παρόλο που είναι νέα, εργάζεται τόσο πολύ καιρό που έχει την εμπειρία κάποιου ηλικίας 60 ετών. Είναι πολύ καλή», σημείωσε ο καταξιωμένος σκηνοθέτης.
Ολοκληρώνοντας τη συνέντευξή του, ερωτηθείς εάν η Τεχνητή Νοημοσύνη του παρείχε τη δυνατότητα να συνεργαστεί με σταρ του παρελθόντος, είπε πως θα επέλεγε να γυρίσει «μια πολεμική ταινία με τους Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, τον Τοσίρο Μιφούνε, τον Ζαν Γκαμπέν και τον Μάικλ Ρέντγκρεϊβ. Και ίσως και με την Ντέμπορα Κερ και, φυσικά, με την Γκρέτα Γκάρμπο και τη Τζουλιέτα Μασίνα. Από τις ΗΠΑ [θα συνεργαζόταν] με τον Μοντγκόμερι Κλιφτ και την Μπάρμπαρα Στάνγουικ».
