555
|

Θες να ξεχωρίζεις; Πάρε πινακίδες με εύκολο νούμερο. Τι μάταιο, Θεέ μου!

Θες να ξεχωρίζεις; Πάρε πινακίδες με εύκολο νούμερο. Τι μάταιο, Θεέ μου!

Είναι εδώ και τρεις δεκαετίες που το αντίστοιχο τμήμα στη Μεγάλη Βρετανία, ή και σε άλλες χώρες, κάνει χρυσές δουλειές με τέτοιες περιπτώσεις.  Για παράδειγμα, το DVLA,  εκτιμά πως όλα αυτά τα χρόνια έχει αντληθεί το εξωφρενικό ποσόν των €2 δισ. από τις εξατομικευμένες πινακίδες. Στο Νησί έχουν πουληθεί περίπου 5,9 εκατομμύρια από δαύτες. Και η πιο πρόσφατη καταγραφή, για το 2018 και μόνο, αποτυπώνει ένα μέγεθος της τάξης των €127 εκατ. Τρελό, ε;

Δεν θα ‘θελα να σας ζαλίσω με αριθμούς αλλά αυτό είναι ακριβώς το ζουμί της υπόθεσης: να έχεις ένα εύκολο νούμερο στους προφυλακτήρες σου. Ας πούμε, «1111» ή όποιον συνδυασμό θεωρείται πανεύκολος. Και κοστίζει, ξέρετε. Στα μαγαζιά που είναι σπαρμένα γύρω από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών, με τις «εξυπηρετήσεις» και τα φακελάκια από τις πλαϊνές πόρτες των γκισέ, την ώρα που γράφονται τούτες οι γραμμές διακινείται σοβαρό, μαύρο χρήμα.

Πολύ ορθώς, λοιπόν, το ρεπορτάζ λέει ότι ετοιμάζεται το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών να σπάσει το γκέτο και να αρχίσει να κοστολογεί τέτοιου είδους πινακίδες. Θες να είσαι ο κύριος με τον αριθμό, ας πούμε, «1234»; Πολύ ωραία. Να βγάλει και το κράτος όμως. Γιατί το ελληνικό Δημόσιο να έχει διαφυγόντα κέρδη από έναν ανεξέλεγκτο ιστό, μετά συγχωρήσεως, φιδεμπόρων; Ποιος ο λόγος;

Και, ξέρετε κάτι;  Πιθανότατα ο ενδιαφερόμενος δεν θα χρειάζεται να πληρώνει τόσο ακριβά κάποιες τέτοιες, τελείως exclusive περιπτώσεις. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν παραδείγματα που, στο ψιθυριστό, χρεώνονται από τους μεσάζοντες μέχρι και €2,500.

Το ρεπορτάζ  λέει ότι περιπτώσεις με πινακίδες με δύο ζεύγη αριθμών, τύπου «3030» ή 2255» κλπ, θα κοστίζουν μεταξύ €500 και €900. Ο τιμοκατάλογος θα ανακοινωθεί ανά περίπτωση συνδυασμών.

Για την ιστορία, το DVLA που λέγαμε στην αρχή, το Νοέμβριο 2014 είχε πουλήσει μία πινακίδα που έγραφε «250» στον ιδιοκτήτη μιας Ferrari 250 GT η οποία ανήκε κάποτε στον κιθαρίστα Ερικ Κλάπτον. Ο νέος ιδιοκτήτης της ήθελε να ταυτίσει ντε και σώνει τον κωδικό της κλασικής του Ferrari με την πινακίδα κυκλοφορίας. Πόσο του κόστισε ο μποναμάς; Κάποια €555.000. Σωστά διαβάσατε. Μισό εκατομμύριο. Μάλιστα δε στη Μεγάλη Βρετανία οργανώνονται και σχετικές δημοπρασίες για κάποιες ιδιαίτερες πινακίδες που κάνουν χρήση γραμμάτων με κάποιο νόημα. Ας πούμε, “K1 NGS’’. Για τους «Βασιλιάδες» των δρόμων… Στις δε ΗΠΑ; Ε, εκεί μπορείς να γράψεις ό,τι θέλεις. Από το όνομά σου μέχρι σχεδόν οτιδήποτε. Μιλάμε για την απόλυτη εξατομίκευση.

Στην Ελλάδα, πάντως, η ποικιλία εξαντλείται στους αριθμούς – όχι στα γράμματα με κάποιο συνειρμό. Σε κάθε περίπτωση, εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς ποιο το νόημα. Ουσιαστικά; Κανένα. Σκέτη, ξερή ματαιοδοξία. Εξ ου και τις λένε ‘’vanity plates’’ στο εξωτερικό. Ίσως, πάλι, πουν κάποιοι πως OK, είναι σαν τον εύκολο αριθμό του κινητού. Μόνο που το κινητό σου είναι χρήσιμο να απομνημονεύεται – όσο χρήσιμο συνεχίζει και αυτό να είναι στο ατέλειωτο σκρολάρισμα των «επαφών» σου στο smartphone που κρατάς. Ποιος θυμάται πλέον αριθμούς κινητών;

Τις δε πινακίδες σου οι μόνοι που θα μπορούν να τις απομνημονεύσουν είναι οι άνθρωποι της Τροχαίας, αν τυχόν κάνεις καμιά παράβαση. Θα σε βρίσκουν εύκολα, ξέρεις. Αλλά, σωστά, ξέχασα. Θες κάπως να ξεχωρίζεις. Και αφού επιμένεις πως αυτό μέσα σου ολοκληρώνεται με δυο πινακίδες στους προφυλακτήρες σου, ε, ας το πληρώσεις. Κανονικά και με τον νόμο αυτή τη φορά.