Ιδανικό αυτοκίνητο πόλης, φθηνό, αλλά... επικίνδυνο | Tata
Θέματα

Tata Nano: Η φθήνια δεν έφερε τον παρά

Το λιλιπούτειο μοντέλο έκλεισε άδοξα τον κύκλο της ζωής του, με την κατασκευάστρια εταιρεία να δίνει τέλος στην παραγωγή αυτού του αυτοκινήτου που ήταν φθηνό, αλλά δεν πληρούσε ούτε τις βασικές προδιαγραφές ασφαλείας
Νίκος Λιβανός

Το Tata Nano, που είχε γίνει γνωστό πριν από μια δεκαετία ως το φθηνότερο αυτοκίνητου του κόσμου, φαίνεται ότι δεν κατάφερε να κερδίσει το αγοραστικό κοινό, παρ’ όλο που στην «πατρίδα» του, την Ινδία, κόστιζε μόλις 3.000 ευρώ.

Το λιλιπούτειο μοντέλο έκλεισε άδοξα τον κύκλο της ζωής του, με την Tata να δίνει τέλος στην παραγωγή ενός αυτοκινήτου που γλυκοκοίταζε και την ευρωπαϊκή αγορά – κάτι που δεν έγινε ποτέ, αφού δεν πληρούσε ούτε τις βασικές προδιαγραφές ασφαλείας της ΕΕ.

Μάλιστα, η φθηνή τιμή του, που ήταν και το μεγάλο ατού του Nano, δεν προσέλκυσε ούτε τους υποψήφιους αγοραστές καινούργιου αυτοκινήτου της Ινδίας (με πληθυσμό 1,2 δισεκατομμύριο ανθρώπους). Στις καλύτερες εμπορικές στιγμές του δεν ξεπέρασε ούτε τις 10.000 μονάδες ετησίως.

Το ελκυστικό σχεδιαστικά μοντελάκι είχε αποτύχει παταγωδώς ακόμη και στα πιο απλά κρας τεστ, δεν διέθετε αερόσακους, ενώ, αδυνατούσε να στρίψει με ασφάλεια ακόμη και όταν κινούνταν με 30 χλμ/ώρα!