1896
| CreativeProtagon

Στο σφυρί η «προσωπική ζωή» του Καρλ Λάγκερφελντ

Protagon Team Protagon Team 16 Σεπτεμβρίου 2021, 15:30
|CreativeProtagon

Στο σφυρί η «προσωπική ζωή» του Καρλ Λάγκερφελντ

Protagon Team Protagon Team 16 Σεπτεμβρίου 2021, 15:30

Τα προσωπικά αναμνηστικά του Καρλ Λάγκερφελντ πρόκειται σύντομα να βγουν προς πώληση. Ωστόσο καμιά αθλητική φόρμα δεν πρόκειται να συμπεριληφθεί ανάμεσά τους. Ο αείμνηστος σχεδιαστής, ο οποίος ήταν διάσημος όχι μόνο για τις συλλογές μόδας αλλά και για τις ειλικρινείς απόψεις του, είχε πει το περίφημο, «οι φόρμες είναι ένα σημάδι ήττας», μεταξύ άλλων αποφθεγμάτων όπως, «το trendy είναι το τελευταίο στάδιο πριν από το κακόγουστο» και «η κομψότητα είναι ένα είδος μαγιονέζας, είτε έχει γεύση, είτε όχι»…

Αν ανησυχείτε, λοιπόν, μήπως η δική σας «μαγιονέζα» δεν είναι αρκετά κομψή, μπορείτε να επιλέξετε χαρτοπετσέτες, κοστούμια ή σερβίτσια από την προσωπική συλλογή του Λάγκερφελντ, γράφει η  Μελίσα Τουίγκ στην Telegraph, η κομψότητα των οποίων έχει, φυσικά, ελεγχθεί προσωπικά από τον ίδιο.

Πολυτελή αυτοκίνητα, τραπεζαρίες, γραφεία αντίκες, λευκά είδη, εικονογραφήσεις και κοστούμια, συγκαταλέγονται μεταξύ πολλών άλλων αντικειμένων, τα οποία πρόκειται να πωληθούν από τον οίκο Sotheby’s σε μια σειρά δημοπρασιών μεταξύ Δεκεμβρίου 2021 και Μαρτίου 2022. Η τελευταία θα πραγματοποιηθεί τρία χρόνια μετά τον θάνατό του, στη Γερμανία, όπου γεννήθηκε ο διάσημος designer  μόδας.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη KARL LAGERFELD (@karllagerfeld)

Ο Καρλ Λάγκερφελντ στο γραφείο του το 2010 φορώντας πάντα τα εμβληματικά του γάντια

Οι δημοπρασίες θα πραγματοποιηθούν στο Μονακό, το Παρίσι και την Κολωνία -τρεις πόλεις όπου ο Λάγκερφελντ είχε σπίτια- και έχουν χαρακτηριστεί από τον Sotheby’s ως «μια ανθολογία του προσωπικού του γούστου», των οποίων η συνολική αξία εκτιμάται σε 4,6 εκατ. ευρώ. Ωστόσο ο Πιέρ Μοτ, διευθυντής του οίκου Sotheby’s στο Παρίσι, πιστεύει ότι τα τελικά έσοδα θα μπορούσαν να είναι πολύ υψηλότερα λόγω του σχεδόν μυθικού status του ιδιοκτήτη τους.

«Οι άνθρωποι γοητεύονται από τον Καρλ και έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για αυτή τη δημοπρασία από όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα από την Ασία», λέει ο Μοτ στην Μελίσα Τουίγκ της Telegraph, σε τηλεφωνική του συνέντευξη. «Ηταν ένας άνθρωπος που ενδιαφερόταν βαθιά για την εποχή στην όποια ζούσε, γι’ αυτό τού ήταν οικείος τόσο ο 21ος αιώνας όσο ο 20ός. Ηθελε να καταλάβει κάθε στυλ και κάθε περίοδο, και αγόραζε μόνο το καλύτερο από όλα».

Στα προσωπικά του αντικείμενα περιλαμβάνονται επίσης αξεσουάρ της Σουπέτ, της αγαπημένης του γάτας Βιρμανίας.  Παρόλο που δεν την έχει δει κανείς μετά τον θάνατό του Λάγκερφελντ, η Σουπέτ  είναι ακόμη ζωντανή και αρκετά καλά για να δει τα σκεύη για το γάλα και τα φαγητά της να πωλούνται έναντι χιλιάδων ευρώ σε δημοπρασία τον Δεκέμβριο. Υπάρχει ακόμη ένα γλυπτό της Σουπέτ από την Ζοάνα Βασκονσέλος που εκτιμάται ότι θα πουληθεί 7.000 ευρώ, και μια εκτύπωση Hello Kitty Choupette για 300 ευρώ, τιμή που αναμφίβολα αναμένεται να κλιμακωθεί όταν αρχίσει ο πόλεμος των προσφορών.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη KARL LAGERFELD (@karllagerfeld)

Τα κοστούμια του Λάγκερφελντ θα βγουν επίσης σε δημοπρασία

Για τους λάτρεις των πολυτελών αυτοκινήτων, υπάρχουν τρεις Rolls-Royces πλήρως εξοπλισμένες, ενώ σε δημοπρασία θα βγουν επίσης περισσότερα από 200 ζευγάρια μίτεν -τα εμβληματικά δερμάτινα γάντια χωρίς δάχτυλα, τα οποία φορούσε ο Λάγκερφελντ σταθερά για 20 χρόνια-, μια επιλογή από κοστούμια των Dior, Yves Saint Laurent, Comme des Garçons και Maison Margiela, καθώς και ένας εκπληκτικός αριθμός από βαλίτσες Goyard.

Ακόμη, περιλαμβάνονται έπιπλα και γλυπτά καλλιτεχνών όπως οι Marc Newson, Martin Szekely, Ron Arad, Gino Sarfati, Louis Süe και André Mare, και εικονογραφήσεις μόδας των Georges Lepape και Ludwig Hohlwein, οι οποίες κυμαίνονται από 200 έως 60.000 ευρώ. Μην περιμένετε να βρείτε πιάτα Ikea στη συλλογή του Καρλ Λάγκερφελντ. Ολα τα αντικείμενα του μυθικού designer ήταν πολυτελή όπως και η ζωή που έζησε: ένα γλυπτό μπαλόνι του Τζεφ Κουνς από το σαλόνι του εκτιμάται ότι θα πωληθεί 30.000 ευρώ. Οι κούπες του ήταν Lalique, τα ποτήρια σαμπάνιας Georg Jensen και τα βαράκια του από καθαρό ασήμι.

Σειρά έχουν τα έπιπλα από τα δύο διαμερίσματά του στο Παρίσι στο νούμερο 15 της rue Saint Peres και στην Quai Voltaire, καθώς και από το αρχοντικό του Louveciennes στα περίχωρα της γαλλικής πρωτεύουσας. Για όποιον επιθυμεί να αναδημιουργήσει αυτούς τους περίφημους κομψούς εσωτερικούς χώρους, το μεγαλύτερο μέρος τους είναι προς πώληση. Μεταξύ τους συμπεριλαμβάνονται τα γραφεία πάνω στα οποία ο Λάγκερφελντ σχεδίασε τις συλλογές Chanel και Fendi και οι τραπεζαρίες, στις οποίες φιλοξένησε δείπνα κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας στο Παρίσι.

Η Σουπέτ έχει τον δικό της λογαριασμό στο Instagram

Η ιστορία τους είναι δελεαστική, γι ‘αυτό ίσως ο Μοτ λέει ότι αν μπορούσε να αποκτήσει ένα κομμάτι από την δημοπρασία, αυτό θα ήταν το γραφείο του Van Severin που εκτιμάται σε 20.000 ευρώ: «Οχι μόνο γιατί είναι ένα όμορφο έπιπλο», είπε στην Τουίγκ, «αλλά γιατί μου αρέσει η ιδέα ότι ο Καρλ είχε δημιουργήσει κάποια από τα έργα του εκεί».

Τα έσοδα από τις πωλήσεις πρόκειται να ενσωματωθούν στην κληρονομιά του Λάγκερφελντ, αν και το τι σημαίνει αυτό μένει να το φανταστεί κανείς.  Η αξία της έχει υπολογιστεί μεταξύ 200 – 470 εκατ. ευρώ. Μετά τον θάνατό του, υπάρχει διαμάχη μεταξύ επτά ατόμων που φέρεται να τσακώνονται για το ποιος θα πάρει το μεγαλύτερο μερίδιο της διαθήκης του, η οποία κατατέθηκε στο Moνακό. Στους κληρονόμους περιλαμβάνονται οι Μπραντ Κένιχ  και ο εξίσου όμορφος γιος του Χάντσον, που περπατούσαν τακτικά στις πασαρέλες του οίκου Chanel, ακόμη μερικά αρσενικά μοντέλα, και η Φρανσουάζ Κασότ, η «γκουβερνάντα» της Σουπέτ.

Η κληρονομιά του μπορεί να βρίσκεται σε αταξία, η πώληση ωστόσο είναι τόσο σχολαστικά επιμελημένη που η Μελίσα Τουίγκ αναρωτιέται μήπως ολόκληρη η δημοπρασία είναι κάτι που σχεδίασε ο Λάγκερφελντ πριν από τον θάνατό του. Ο Μοτ το αρνείται κατηγορηματικά: «Περάσαμε λίγο χρόνο μαζί όταν βοήθησα να δημιουργηθούν οι συλλογές επίπλων του και ένα πράγμα, που μου έκανε πάντα εντύπωση, ήταν ότι ο Καρλ δεν ενδιαφερόταν ιδιαίτερα για το τι θα συνέβαινε μετά το θάνατό του», λέει στην Telegraph, «Ηταν άνθρωπος του παρόντος και, ναι, είχε συμβόλαιο ζωής με την πολυτέλεια. Αλλά το μετά, απλά δεν τον ενδιέφερε».

Εκτός ίσως από το μέλλον της Σουπέτ που φρόντισε να την αποκαταστήσει με την αρμόζουσα γενναιοδωρία..

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News