411
Το στρατηγείο του δημοσιογραφικού συγκροτήματος The New York Times, στο Μανχάταν | Wikipedia

Πώς οι ψηφιακές καινοτομίες έσωσαν τους New York Times

Protagon Team Protagon Team 5 Φεβρουαρίου 2019, 17:22
Το στρατηγείο του δημοσιογραφικού συγκροτήματος The New York Times, στο Μανχάταν
|Wikipedia

Πώς οι ψηφιακές καινοτομίες έσωσαν τους New York Times

Protagon Team Protagon Team 5 Φεβρουαρίου 2019, 17:22

«Αυτό που μας ενώνει όλους, διευθύνοντες και συντάκτες, είναι η αυξανόμενη ανησυχία μας ότι η ποιοτική δημοσιογραφία κινδυνεύει να εξαφανιστεί. Και η ποιοτική δημοσιογραφία απαιτεί χρόνο, κεφάλαια, ταξίδια, δεξιότητες, δικηγόρους. Αυτοί ακριβώς οι δύο παράγοντες, ο χρόνος και οι πόροι, είναι υπό εξαφάνιση στο επάγγελμά μας».

Τα παραπάνω δηλώνει ο 38χρονος Αρθουρ Γκρεγκ Σουλτσμπέργκερ, ο τελευταίος εκπρόσωπος μίας οικογενείας η οποία επί τέσσερις γενεές βρέθηκε «στο τιμόνι» της εφημερίδας New York Times. O νεαρός Σουλτσμπέργκερ τυγχάνει ενός έτους εκδότης στο αμερικανικό Μέσο, και με αυτή την ιδιότητά του έδωσε συνέντευξη στο Der Spiegel.

To 2014 είχαμε σχηματίσει μία πολύ αρνητική εικόνα για το μέλλον της εφημερίδας μας, λέει: «Στο συντακτικό προσωπικό υπήρχε διάσταση, ένα σύστημα κάστας: από τη μία πλευρά ήταν οι παραδοσιακοί δημοσιογράφοι, από την άλλη οι νεότερης ηλικίας ηλεκτρονικοί συντάκτες που δεν θεωρούνταν καν δημοσιογράφοι. Τότε η στρατηγική της εταιρείας μας ήταν πολύ επικεντρωμένη στο χαρτί και στη διαφήμιση. Σήμερα φθάνουμε τα 150 εκατομμύρια άτομα τον μήνα και έχουμε 4 εκατομμύρια συνδρομητές, δύο φορές περισσότερους».

Ετσι, έπειτα από την ψηφιακή επανάσταση που διέσωσε το Μέσο, οι προοπτικές είναι καλές.

Σε αυτά τα πέντε χρόνια, η NYT έχει πάψει να θεωρεί τον εαυτό της «εφημερίδα με μια συνημμένη ιστοσελίδα», αλλά ανακάλυψε ότι είναι ένα «ψηφιακό μέσο που εκτυπώνει επίσης και μία εφημερίδα» τονίζει ο Σουλτσμπέργκερ. Είναι πεπεισμένος ότι οι εκδότες πρέπει να μαθαίνουν από τα λάθη και τις αποτυχίες τους, επειδή «υπάρχει ανάγκη πειραματισμού και καινοτομίας συνεχώς».

Ο νεαρός εκδότης των NYT Αρθουρ Γκρεγκ Σουλτσμπέργκερ, απόγονος διευθυντικών στελεχών της αμερικανικής εφημερίδας (Wikipedia)

Αναλύοντας αυτές τις καινοτομίες του Μέσου του, λέει: «Θεωρούσαμε ότι τα podcasts δεν θα λειτουργούσαν, ενώ σήμερα το podcast The Daily είναι το πιο “κατεβασμένο” στη χώρα. Και σε λίγους μήνες η NYT θα κάνει ντεμπούτο με την τηλεόρασή της, εγκαινιάζοντας το εβδομαδιαίο πρόγραμμα The Weekly».

Εξηγεί δε στο γερμανικό περιοδικό «το πώς και το γιατί» της ψηφιακής επένδυσης ενός μεγαθηρίου του αμερικανικού αλλά και του παγκόσμιου Τύπου που σήμερα επιδίδεται σε έναν ολομέτωπο αγώνα κατά του Ντόναλντ Τραμπ: «Τα ψηφιακά έσοδα πρέπει να αυξηθούν τόσο πολύ ώστε να μπορέσουμε να χρηματοδοτήσουμε ένα γραφείο ανταποκριτών στο Ιράκ και ένα άλλο στο Αφγανιστάν, να στείλουμε απεσταλμένους στο μέτωπο της Υεμένης και να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε έρευνα 18 μηνών για τα περιουσιακά στοιχεία του προέδρου και ένα δημοσιογραφικό γραφείο στην Ουάσινγκτον στελεχωμένο με 100 συντάκτες» καταλήγει ο Σουλτσμπέργκερ.

Και ομολογεί: «Στόχος μας σήμερα είναι να κερδίζουμε χρήματα με ψηφιακό τρόπο».