614
|

Πόσα χρήματα μπορεί να γλιτώσει ο Έλληνας οδηγός αν κινείται με ηλεκτρικό;

Πόσα χρήματα μπορεί να γλιτώσει ο Έλληνας οδηγός αν κινείται με ηλεκτρικό;

Το 2021, παρά κορονοϊούς και καθυστερήσεις στις παραδόσεις καινούργιων αυτοκινήτων ελέω τσιπ, ήταν μια καλή χρονιά για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV). Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις των Plug-in, αυτών, δηλαδή, που μπαίνουν στην πρίζα, έφτασαν τις 2,27 εκ. μονάδες. Δε χρειάζονται υψηλά μαθηματικά για να δει κανείς ότι προς τα ΄κει πάει το πράμα. Αργά ή γρήγορα φαίνεται πως όλο και μεγαλύτερο θα είναι το μερίδιο που θα καταλαμβάνουν στην «πίτα» της αγοράς ενώ οι περισσότεροι κατασκευαστές ενισχύουν τη γκάμα τους με μοντέλα και εκδόσεις. Για να έχουμε, ωστόσο, την πλήρη εικόνα, μόλις χθες ο CEO της BMW δήλωσε πως «αν για οποιοδήποτε λόγο κάποιος δεν θέλει να αγοράσει ηλεκτρικό, πρέπει να έχουμε να του δώσουμε κάποιο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αλλιώς θα πάει να το ψωνίσει από αλλού». Δήλωση που αποτυπώνει ότι το πιο φυσιολογικό για μια ελεύθερη αγορά είναι να συνυπάρχουν και οι δύο φιλοσοφίες αυτοκίνησης για όσο, τουλάχιστον, οι Βρυξέλλες δεν αποκλείουν τελειωτικά τη δεύτερη, αυτή της βενζίνης και ντίζελ.

Ωστόσο, τα δύο τελευταία, τα υγρά καύσιμα, βρίσκονται σε πίεση. Οι τιμές ανεβαίνουν και, αν συνεχίσουν να παραμένουν ψηλά (και) με έναν πόλεμο που δε λέει να τελειώσει, ίσως τα ηλεκτρικά δουν ακόμα περισσότερη διείσδυση στην αγορά. Για την ώρα, πάντως, μία νέα έρευνα από τη Βρετανία υπολόγισε πόσα χρήματα μπορεί να εξοικονομήσει ο οδηγός μιας ευρωπαϊκής χώρας επιλέγοντας ηλεκτρικό. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, η Ελλάδα βρίσκεται στην έβδομη θέση.

Η εταιρεία που διεξήγε την έρευνα προσμέτρησε πόσο κοστίζει η μετάβαση από βενζίνη σε πρίζα συγκρίνοντας το πρώτο έτος κόστους αγοράς και οδήγησης ενός αυτοκινήτου με τον αντίστοιχο μέσο όρο χιλιομέτρων ετησίως, δηλαδή, για 16.000 χλμ. Τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά, ωστόσο χρησιμοποιήθηκαν ως μέτρο σύγκρισης ένα Nissan Leaf και ένα βενζινοκίνητο VW Golf. Τέθηκαν «αντιμέτωπα»  χωρίς καν να συμπεριληφθούν η ασφάλιση, τα τέλη κυκλοφορίας και η κάλυψη βλαβών. Στη συνέχεια υπολογίστηκαν οι τιμές βενζίνης ανά λίτρο και χώρα, οι κυβερνητικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά, όπως και οι τιμές ανά kWh μέσω των στοιχείων της Eurostat.

Μετά από μερικούς επιπλέον παράγοντες, τα ποσοστά ταξινομήθηκαν για να δείξουν ποια χώρα θα μπορούσε, αναλογικά, να εξοικονομήσει περισσότερα ευρώ. Στην πρώτη θέση προκύπτει η Δανία η οποία εμφανίζει να έχει ένα όφελος της τάξης των €26.816 ανά οδηγό από τη μετάβαση σε EV. Για την ιστορία, σύμφωνα με το γενικώς έγκυρο Automotive News Europe, η συγκεκριμένη χώρα εκτιμάται πως μέχρι το 2030 θα έχει 775.000 ηλεκτρικά. Στη δεύτερη θέση η Νορβηγία που είναι δυνατό χαρτί στην αγορά των ηλεκτρικών και στην τρίτη η Γαλλία. Η Ελλάδα τοποθετείται, όπως προαναφέρθηκε, τέσσερις θέσεις παρακάτω. Συγκεκριμένα, βάσει της έρευνας, οι Έλληνες οδηγοί θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν €4.022 σε ετήσια βάση.

Η όλη ανάλυση δείχνει εμπεριστατωμένη και συνυπολογίζει, έστω με πιο ψιλά γράμματα, όλα αυτά που λίγο-πολύ γνωρίζουμε. Ότι, δηλαδή, τα πλεονεκτήματα ενός EV είναι η ευνοϊκότερη φορολογική αντιμετώπιση, οι πιο καθαρές πόλεις και η απαλλαγή από ένα μεγάλο μέρος των σέρβις και ανταλλακτικών. Μαζί, θα πρόσθετα, και από μία αίσθηση τρεντ, ειδικά σε νεότερες ηλικίες. Απ΄την άλλη, ακόμα και σε χώρες με πιο εξελιγμένες υποδομές απ’ ό,τι η χώρα μας, η έρευνα σημειώνει το θέμα των πραγματικά γρήγορων ταχυφορτιστών, την αυτονομία των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες, όπως, φυσικά, και τις τιμές που παραμένουν σε πολλές χώρες υψηλές. Όπως έχουμε ξαναγράψει, αν το κόστος αγοράς δεν έρθει «μία η άλλη» με τους κινητήρες βενζίνης και αν δεν μπορείς να φορτίσεις γρήγορα και εύκολα στο σπίτι ή το γραφείο, τις ώρες δηλαδή που δεν το χρησιμοποιείς και κάθεται, το στοίχημα των ηλεκτρικών έχει δρόμο ακόμη. Έχει, όμως, πάρει γερή φόρα προς το μέλλον.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...