582
Οι ειδικοί της Volvo ανέβασαν αυτοκίνητα σε γερανό και τα έριξαν από ύψος 30 μέτρων. Επαναλαμβάνοντας, μάλιστα, αρκετές φορές τη διαδικασία. | Volvo

Πέφτοντας από τα 30 μέτρα: το πιο σκληρό κρας τεστ που έγινε ποτέ

Οι ειδικοί της Volvo ανέβασαν αυτοκίνητα σε γερανό και τα έριξαν από ύψος 30 μέτρων. Επαναλαμβάνοντας, μάλιστα, αρκετές φορές τη διαδικασία.
|Volvo

Πέφτοντας από τα 30 μέτρα: το πιο σκληρό κρας τεστ που έγινε ποτέ

Νόμος: Οσο πιο δομικά ανθεκτικά γίνονται τα αυτοκίνητα, τόσο πιο ασφαλή είναι για τους επιβάτες. Επιθυμητό, ε; Εκτός από τη σκοτεινή εξαίρεση: δυσκολεύεται ο απεγκλωβισμός. Ο λόγος; Οσο πιο άκαμπτο ένα σασί, τόσο πιο δύσκολο είναι να κοπεί από τα σωστικά συνεργεία.

Το σενάριο δεν είναι επιστημονικής φαντασίας. Σφοδρές συγκρούσεις συμβαίνουν καθημερινά και οι εταιρείες, η αλήθεια είναι, καταβάλλουν συστηματικές προσπάθειες για όλο και πιο ασφαλή αυτοκίνητα. Εχω, επίσης, την αίσθηση πως, αν έστω συνειρμικά, φέρεις στο μυαλό μερικά ονόματα κατασκευαστών, το «σουηδικό μοντέλο» με τα Volvo βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις των εταιρειών που επενδύουν στην παθητική ασφάλεια. Οπως, μιας και γίνεται κουβέντα για τη σουηδική εταιρεία, και το μέγκα-πρότζεκτ για 200.000 σημεία φόρτισης σε 38 χώρες.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, το τεστ που έγινε αυτές τις ημέρες φαίνεται να είναι άλλο ένα βήμα, ακραίο και εντυπωσιακό αυτή τη φορά, προς την προσομοίωση μιας σφοδρής σύγκρουσης.

Για αυτόν τον σκοπό, οι ειδικοί της εταιρείας ανέβασαν τα αυτοκίνητα σε γερανό και τα έριξαν από ύψος 30 μέτρων. Επαναλαμβάνοντας, μάλιστα, αρκετές φορές τη διαδικασία.

Αυτή η προσέγγιση βοήθησε στη δημιουργία αρκετά μεγάλης ζημιάς ώστε να προσομοιωθεί επαρκώς η πραγματική καταστροφή που συντελείται στα πιο ακραία σενάρια σύγκρουσης. Για παράδειγμα, σύγκρουση με ένα αυτοκίνητο σε πολύ υψηλή ταχύτητα, σύγκρουση αυτοκινήτου με φορτηγό σε υψηλή ταχύτητα ή ατύχημα στο οποίο ένα αυτοκίνητο δέχεται σφοδρό πλευρικό χτύπημα.

Σε τέτοιες συνθήκες, οι άνθρωποι μέσα στο αυτοκίνητο είναι πιθανό να βρεθούν σε κρίσιμη κατάσταση. Επομένως, προτεραιότητα είναι ο απεγκλωβισμός τους από το αυτοκίνητο και η μεταφορά τους στο νοσοκομείο το συντομότερο δυνατό, με τη χρήση υδραυλικών εργαλείων διάσωσης, γνωστά στον κλάδο ως «σαγόνια ζωής». Ειδικοί στους απεγκλωβισμούς μιλούν συχνά για τη χρυσή ώρα μετά το ατύχημα, εντός της οποίας πρέπει να έχουν απελευθερώσει έναν επιβάτη και να τον μεταφέρουν στο νοσοκομείο.

«Συνεργαζόμαστε στενά με τις σουηδικές υπηρεσίες διάσωσης εδώ και πολλά χρόνια», δηλώνει ο Χόκαν Γκούσταφσον,  επικεφαλής Ερευνών στην Ομάδα Έρευνας Οδικών Ατυχημάτων της Volvo Cars. «Αυτό συμβαίνει επειδή έχουμε τον ίδιο στόχο: να κάνουμε πιο ασφαλείς τους δρόμους για όλους. Αν και ελπίζουμε ότι κανείς δεν θα βρεθεί ποτέ σε θέση να βιώσει ένα σοβαρό συμβάν, δεν είναι δυνατό να αποφευχθεί κάθε ατύχημα. Αρα είναι ζωτικό να υπάρχουν μέθοδοι που βοηθούν να σωθούν ζωές σε τέτοια πολύ σοβαρά ατυχήματα».

Eργαζόμενος στη διάσωση εκπαιδεύεται στο σύγχρονο αυτοκίνητo Volvo

Όλα τα ευρήματα από τις συγκρούσεις και την εργασία που χρειάζεται για τον απεγκλωβισμό θα συλλέγονται για να συνταχθεί μία εκτεταμένη ερευνητική αναφορά. Αυτή η αναφορά θα είναι διαθέσιμη για ελεύθερη χρήση σε όσους εργάζονται στη διάσωση οπουδήποτε, επιτρέποντάς τους να επωφεληθούν από τα αποτελέσματα της έρευνας και να αναβαθμίσουν τις ικανότητές τους στο να σώζουν ζωές.

Συνήθως, οι εργαζόμενοι στη διάσωση εκπαιδεύονται σε οχήματα από μάντρες κατεστραμμένων οχημάτων. Ομως, η ηλικία αυτών των αυτοκινήτων είναι παλαιότερη, συχνά έως και δύο δεκαετίες. Επομένως, με όρους αντοχής χάλυβα, κατασκευής του κλωβού ασφαλείας και συνολικής ανθεκτικότητας, υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα στα σύγχρονα αυτοκίνητα και σε αυτά που φτιάχνονταν 15 με 20 χρόνια πριν. Και τα νέα Volvo είναι φτιαγμένα με το πιο ισχυρό ατσάλι, υπερ-υψηλής αντοχής, που υπάρχει στα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Αυτό σημαίνει ότι για τους εργαζόμενους στη διάσωση είναι κρίσιμη η συνεχής εξοικείωσή τους με τα νεότερα μοντέλα αυτοκινήτων και η αναθεώρηση των μεθόδων τους, ώστε να αναπτύσσουν νέες τεχνικές απεγκλωβισμού. Με άλλα λόγια, αυτές οι εκπαιδευτικές συνεδρίες μπορούν να κάνουν τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου.