405
| totemautomobili.com (https://www.totemautomobili.com)

Ο,τι ομορφότερο κυκλοφορεί σε ηλεκτρικό. Κυκλοφορεί όμως;

|totemautomobili.com (https://www.totemautomobili.com)

Ο,τι ομορφότερο κυκλοφορεί σε ηλεκτρικό. Κυκλοφορεί όμως;

Περί ορέξεως ουδείς λόγος αλλά δεν έχω ακούσει – διαβάσει ούτε έναν που να μην του αρέσει αυτό εδώ. Πρόκειται για ένα ρεστομόντ που έχει ως βάση τις Alfa Romeo Junior από τη δεκαετία του ’60. Ήταν τότε που το μικρό αυτό σέξι αισθητικά και επιθετικό οδηγικά κουπέ από το Μιλάνο ήρθε και πήρε παραμάζωμα, σαν λίβας που καίει τα σπαρτά, τα πάντα: αγώνες, πρωταθλήματα, αφίσες κρεμασμένες σε άγουρα εφηβικά δωμάτια αλλά και τις καρδιές όλων όσων μπορούσαν να αγοράσουν μία τέτοια.

Το αυτοκίνητο ήταν τοτέμ. Όπως -συμπτωματικά; δεν ξέρω- λέγεται και αυτή η μικρή, σχεδόν άγνωστη εταιρεία. Μία εταιρεία που είχε την ιδέα, έριξε 6.000 ώρες εργασίας, συνεργάστηκε με 18 ιταλούς καλλιτέχνες της λαμαρίνας και εδώ, μέσα στο καταραμένο το 2020, τη χρονιά που ‘χαν προχθές στο εξώφυλλό τους οι New York Times ως «αυτή που δε μοιάζει με καμία άλλη», βγήκε από την porca miseria και εμφάνισε αυτό το κουκλί.

Αυτό που βλέπετε -όπως και στο βίντεο παρακάτω- είναι η ηλεκτρική αναβίωση. Δεν έχει κανονικό κινητήρα, δεν κάνει θόρυβο, δεν έχει αυτό το υπέροχο, ανόθευτο, σχεδόν ζωώδη ήχο από τα καρμπιρατέρ της Weber που ‘χε η μικρή θεά των ’60s. Ιερόσυλο; Για κάποιους που έχουν ζήσει το αρχέτυπο, ίσως.

Αλλά βρέστε μου τη λύση. Αφού η επίσημη Alfa δεν τη βγάζει, ήρθε μία start-up από το πουθενά που μετρά ζωή μόλις δύο χρόνια, έβαλε τις δικές της αισθητικές πινελιές, και έκανε ένα κλασικό σπορ αυτοκίνητο εναρμονισμένο με τα νέα ήθη. Το έκανε ηλεκτροκίνητο.

Και ξέρεις, ε; Ίσως αυτή να ‘ναι μία λύση για να «σωθούν» ακόμα περισσότερα classics. Αντί να κάθονται σαν Μαντάμ Σουσού σε υπόγεια γκαράζ ή ξεχασμένες αποθήκες, να γίνει η μοντίφα και να τα χαίρονται οι ιδιοκτήτες του χρησιμοποιώντας τα. Έστω, κάποια από αυτά. Δεν προτείνω να βυσσοδομήσουμε το παρελθόν.

Αρκεί βέβαια να μπορέσει να γίνει κάποια στιγμή και η ανάλογη διαδικασία και στην Ελλάδα. Να βγάζουν νέα άδεια, να πριμοδοτούνται με όποια κίνητρα, να κυκλοφορούν, βρε αδερφέ, κανονικά και με το νόμο. Για παράδειγμα, στην Αγγλία ήδη κάποιοι ανήσυχοι νεαροί έκαναν ακριβώς αυτό με ένα παμπάλαιο Mazda MX-5 που του έκαναν «αλλαγή φύλου».

Μ’ αυτά και μ΄αυτά, η GT Electric ετοιμάζεται για κανονική παραγωγή στην Ιταλία, κάνει τα 0-100 χλμ/ώ. σε μόλις 3,4”, έχει τελική 245, σασί και αμάξωμα από ανθρακόνημα και είναι 100% χειροποίητη. Περί ορέξεως ουδείς λόγος…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...