Οι δρόμοι που θα ενσωματώνουν ηλιακούς συλλέκτες θα μπορούν να φορτίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κινούνται πάνω σε αυτούς | Shutterstock
Θέματα

«Ηλιακοί δρόμοι» για τους Ολυμπιακούς του 2020

Καθώς η μέγιστη αθλητική διοργάνωση στον κόσμο θα διεξαχθεί στο Τόκιο το 2020, ήδη άρχισαν οι εργασίες κατασκευής οδοστρωμάτων με ενσωματωμένους ηλιακούς συλλέκτες οι οποίοι θα παράγουν ενέργεια πολλαπλώς χρήσιμη
Protagon Team

Η Ιαπωνία, πρωτοπόρος στις τεχνολογικές καινοτομίες, θέλει να αυξήσει όσο το δυνατόν περισσότερο τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ετσι, με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020 που διεξαχθούν στο Τόκιο, η ιαπωνική κυβέρνηση αποφάσισε να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα κατασκευής «ηλεκτρικών δρόμων».

Οι δρόμοι αυτοί ενσωματώνουν ηλιακούς συλλέκτες και έχουν (θεωρητικώς τουλάχιστον) πολλές εφαρμογές που ξεκινούν από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για σπίτια και επιχειρήσεις, την παροχή ενέργειας για τον φωτισμό των δρόμων και για τη λειτουργία των φαναριών μέχρι και τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ακόμη και όταν αυτά είναι εν κινήσει, κ.λπ. Επιπλέον οι δρόμοι αυτοί θα μπορούν να εκμεταλλεύονται την ηλιακή ενέργεια για να θερμαίνουν το οδόστρωμα και να μην επιτρέπουν τον σχηματισμό πάγου. Στην επιφάνεια των οδοστρωμάτων που θα ενσωματώνουν ηλιακούς συλλέκτες θα τοποθετείται ένα στρώμα ρητίνης για να προστατεύονται οι συλλέκτες από τα αυτοκίνητα και ειδικά από τα πιο μεγάλα και βαριά οχήματα όπως τα φορτηγά.

Η ιδέα της κατασκευής δρόμων με ηλιακά πάνελ αρχίζει να βρίσκει υποστηρικτές παντού

Οπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η ιστοσελίδα goognewsnetwork, η κατασκευή των ηλεκτρικών δρόμων στο Τόκιο αποτελεί την αρχή μιας μεγάλης προσπάθειας που έχει στόχο να μετατραπεί η πρωτεύουσα της Ιαπωνίας σε μια από τις πιο φιλικές στο περιβάλλον πόλεις στον κόσμο. Στόχος είναι το Τόκιο μέχρι το 2030 να καλύπτει το 30% των ενεργειακών του αναγκών με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η κυβέρνηση της Ιαπωνίας ευελπιστεί ότι αν η λειτουργία των ηλεκτρικών δρόμων κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων αποδειχθεί επιτυχής, αυτό θα βοηθήσει στο να προχωρήσει το σχέδιο και η κατασκευή τέτοιων δρόμων και σε άλλες περιοχές της χώρας. Το μεγάλο εμπόδιο στην κατασκευή ηλεκτρικών δρόμων δεν είναι η τεχνολογία η οποία έχει αναπτυχθεί, αλλά το κόστος. Υπολογίζεται ότι για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού δρόμου μήκους ενός χλμ. το κόστος αγγίζει τα πέντε εκατ. ευρώ.

Ενα βίντεο για την κατασκευή ηλεκτρικών δρόμων στο Τόκιο