Morgan Threewheeler: Το τρίκυκλο της Morgan ισορροπεί μεταξύ μοτοσικλέτας, αυτοκινήτου και πολεμικού αεροσκάφους | .
Θέματα

Oι πρωταγωνιστές του Σαλονιού της Γενεύης

Δέκα μοντέλα που ξεχωρίζουν στην 86η έκθεση αυτοκινήτου στην ελβετική πόλη που αυτές τις ημέρες είναι η παγκόσμια πρωτεύουσα της αυτοκίνησης
Πέτρος Πιτσίνης

Περισσότερες από 100 πρεμιέρες νέων μοντέλων έχουν προγραμματιστεί στο 86ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, που ανοίγει τις πύλες του σήμερα, Πέμπτη, 3 Μαρτίου. Δύσκολο να επιλέξεις ένα προσωπικό top ten, όμως το τολμήσαμε.

Η πρώτη ευρωπαϊκή έκθεση αυτοκινήτων της χρονιάς φιλοξενεί και πάλι δεκάδες νέα μοντέλα παραγωγής και εντυπωσιακά concept cars. Το κύμα των SUV συνεχίζει ακάθεκτο και στη Γενεύη, με τη διαφορά ότι πολλά από αυτά απευθύνονται πλέον στο μέσο αγοραστή και δεν πρόκειται αποκλειστικά για μοντέλα πολυτελείας.

Είδαμε επίσης απίστευτα supercars, «πολιτικά ορθά» υβριδικά και ηλεκτροκίνητα μοντέλα αλλά και συντηρητικά οικογενειακό σεντάν και πολυμορφικά.

Η επιλογή ενός προσωπικού καταλόγου με τα δέκα μοντέλα παραγωγής, που μας εντυπωσίασαν περισσότερο, δεν ήταν καθόλου εύκολη. Ωστόσο καταλήξαμε σε μία δεκάδα απολύτως ετερόκλητων μεταξύ τους αυτοκινήτων, καθώς ο μόνος περιοριστικός όρος που θέσαμε ήταν να πρόκειται για πραγματικά νέα μοντέλα και όχι για κάποιες πρόσθετες εκδόσεις ή για απλά φρεσκαρίσματα.

Α, εννοείται ότι η ψήφος μας ήταν προσωπική, κατά… συνείδηση και υποκειμενικά τεκμηριωμένη!

Bugatti Chiron: Είναι χωρίς αμφιβολία το απόλυτο αυτοκίνητο της χρονιάς. Με 16κύλινδρο κινητήρα 1.500 ίππων, 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5’’ και τιμή γύρω στα 2,5 εκατ. ευρώ, περισσεύει οποιοδήποτε άλλο σχόλιο. Στα υπέρ της, ότι μπορείς να την οδηγήσει ο καθένας, έστω και μόνον στο Playstation.
Morgan Threewheeler: Το τρίκυκλο της Morgan ισορροπεί μεταξύ μοτοσικλέτας, αυτοκινήτου και πολεμικού αεροσκάφους. Τώρα γίνεται ακόμη ελκυστικότερο χάρη στην ηλεκτροκίνηση, αν και χάνεται ο χαρακτηριστικός του ήχος. Δεν μπορείς όμως να τα έχεις όλα στη ζωή.
Renault Scenic: Μας άρεσε που ξεφεύγει από το συνήθως απρόσωπο ντιζάιν των οικογενειακών πολυμορφικών και θυμίζει έντονα μοντέλο Crossover, αλλά χωρίς ακραίες εξάρσεις. Προσθέστε την εξαιρετική ευρυχωρία, τα άπειρα ντουλαπάκια και θήκες και έχετε την εξήγηση για την επιλογή μας.
Αbarth 124 Spider: Ποσώς μας ενδιαφέρει, πού βασίζεται στο ιαπωνικό Mazda MX-5. Ο Σκορπιός τσιμπάει με τη δύναμη 170 ίππων και υπόσχεται μεγάλες συγκινήσεις σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του ενός τόνου. Λατρέψαμε και το μαύρο καπό του κινητήρα σε στυλ ρετρό για έφηβους με γκρίζους κροτάφους.
Volvo V90: Ένα στέισον βάγκον στο Top Ten μίας διεθνούς έκθεσης; Ναι, γιατί οι Σουηδοί είναι αρχιμάστορες στη συγκεκριμένη κατηγορία και το Volvo V90 το επιβεβαιώνει με το σκανδιναβικό του ντιζάιν και με μία παροιμιώδη λειτουργικότητα. Δικαιολογημένα θα πουλήσει περισσότερο από τη λιμουζίνα S90.
Μaserati Levante: H Μαρκιόνε της Ferrari δήλωσε πρόσφατα, ότι δεν πρόκειται να δούμε ένα SUV με το σήμα της εταιρείας. Ωστόσο η Maserati τετραγώνισε με τη Levante τον κύκλο και απέδειξε, ότι ένα SUV δεν πρέπει να είναι υποχρεωτικά άχρωμο και άνοστο. Αρκεί να γράφει στην ούγια του…made in Italy.
Seat Ateca: To πρώτο SUV των Ισπανών μας έπεισε με τις ισορροπημένες αναλογίες του, τον λιτό και συνάμα μοντέρνο σχεδιασμό με πολλές πινελιές από το νεανικό Leon και με τα σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας. Αν είναι και η τιμή του λογική, θα φέρει πλατιά χαμόγελα στη Seat.
Τesla Model X: Είναι SUV, είναι ηλεκτροκίνητο με μεγάλη αυτονομία, είναι και «μουράτο» χάρη στις φουτουριστικές πόρτες του, που ανυψώνονται σαν φτερά. Προέρχεται και από την Tesla, που έπιασε στον ύπνο τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και κυριαρχεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, ενώ ετοιμάζει και μία γιγαντιαία μονάδα παραγωγής μπαταριών.
Peugeot Traveller: Ένα ντιζαϊνάτο οικογενειακό βαν, που θα το αγόραζαν ακόμη και όσοι δεν είναι πολύτεκνοι. Με γαλλική κομψότητα, αχανές σαλόνι υψηλής μεταβλητότητας και χωρίς το αυστηρό ύφος των αντίστοιχων γερμανικών μοντέλων, που κυριαρχούν στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Audi Q2: Θα μπορούσε να βρισκόταν και ψηλότερα στο Top Ten μας, αν είχαν τολμήσει λίγο περισσότερο οι σχεδιαστές του. Ωστόσο η ποιότητα κατασκευής, η υψηλή τεχνολογία του και ο premium εξοπλισμός του δείχνουν, ότι η Audi θα χτυπήσει φλέβα χρυσού με το πρώτο της μικρό SUV.

Η 86η έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης διαρκεί ως τις 13 Μαρτίου.