H Ελεν Μίρεν με φόρεμα στο χρώμα της λεβάντας και ασορτί κόμμωση, στο Φεστιβάλ Καννών | Stephane Cardinale/Corbis via Getty Images
Θέματα

Γιατί η Ελεν Μίρεν είναι η πιο λαμπερή σταρ στο κόκκινο χαλί

Με το πανκ πνεύμα της, η ηθοποιός σπάει όλους τους κανόνες περί διακριτικότητας και τα κλισέ για το πώς πρέπει να εμφανίζεται μια γυναίκα της ηλικίας της, προβάλλοντας μια εικόνα καθαρής χαράς
Protagon Team

Το βράδυ της Τρίτης στις Κάννες η ντέιμ Ελεν Μίρεν εμφανίστηκε με ένα φόρεμα στο χρώμα της λεβάντας φτιαγμένο ειδικά για εκείνη από τον οίκο Daniel Del Core, και ασορτί κόμμωση, «ροσεβελική» θα λέγαμε, αφού άνετα μπορεί να συγκριθεί με τις περούκες της βασίλισσας Καρλόττας στο «Μπρίτζερτον». (Η Γκόλντα Ρόσεβελ ως βασίλισσα Καρλότα έχει γίνει το επίκεντρο στη σειρά του Netflix  με τις όλο και πιο περίτεχνες περούκες της και τα φανταστικά τους χρώματα).

Η Μίρεν, βέβαια, δεν είναι κάποια που προσπαθεί να είναι όσο το δυνατόν πιο διακριτική, με τον τρόπο που κάποτε περίμενε κανείς να είναι οι γυναίκες πάνω από μια συγκεκριμένη ηλικία. Αλλά ούτε και προωθεί το στυλ μαλλιών 27χρονης, όπως η Μάρθα Στιούαρτ, που ποζάρει με μαγιό στο εξώφυλλο του Sports Illustrated Swimsuit αυτή την εβδομάδα.

Αυτή η (κατά πάσα πιθανότητα επεξεργασμένη με Photoshop) φωτογραφία της 81χρονης σούπερ μόντελ, χρηματίστριας και –πιο πρόσφατα– επιχειρηματία, με μια κάπα από ταφτά στο χρώμα του βερίκοκου πάνω από ένα ολόσωμο λευκό μαγιό σαν εκείνο που φορούσε το περασμένο καλοκαίρι κάθε νεαρή της γενιάς Ζ (αλλά με πολύ πιο βαθύ ντεκολτέ), φαίνεται να έχει μπερδέψει τους πάντες, γράφει στην Telegraph η Λίζα Αρμστρογκ.

Μπράβο στη Στιούαρτ… Αλλά για ποιον λόγο; Θαυμάζουμε τη δυνατότητά της να είναι αγέραστη, όπως υπόσχεται το αφύσικα αρυτίδωτο πρόσωπό της και το γεμάτο οιστρογόνα σώμα της, ή μήπως κατά βάθος θρηνούμε –πέρα από το γεγονός ότι η Barbie ήταν το γυναικείο ιδανικό των τελευταίων δεκαετιών– επειδή τελικά καμια δεν φαίνεται πραγματικά εξοπλισμένη για να αντιμετωπίσει τη μοναδική βεβαιότητα στη ζωή;

Από την άλλη πλευρά, αυτό που προβάλλει η Ελεν Μίρεν είναι μια εικόνα καθαρής χαράς∙ η αγγλίδα σταρ δεν παύει να είναι βαμπ, πλην όμως χωρίς καθόλου να υπερβάλλει. Δεν προσπαθεί να φαίνεται 10, 20 ή 30 χρόνια νεότερη από ό,τι είναι. Θέλει απλώς να δείχνει υπέροχη. Και αναμφισβήτητα το πετυχαίνει, κάτι που κάνει την παρουσία της σε οποιοδήποτε κόκκινο χαλί πάντα πολύ ευχάριστη και πάντα εκπληκτική∙ είναι προφανής, εξάλλου, και η απόλαυση που αποκομίζει η ίδια με το να βρίσκεται εκεί.

Είτε ταυτίζεστε είτε όχι με τις επιλογές της, που σε καμία περίπτωση δεν τις λες διακριτικές, δεν μπορεί παρά να σας κερδίσει με το αστείο πνεύμα της, παρατηρεί η Αρμστρογκ. Με δεδομένο το πόσο λίγες άλλες 77χρονες εμφανίζονται στο κόκκινο χαλί, η Μίρεν έπρεπε να παραβιάσει μερικούς κανόνες και να χαλαρώσει τους υπόλοιπους προχωρώντας. Και καμία δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερα εξοπλισμένη για κάτι τέτοιο από εκείνη.

Χιούμορ και άποψη

Τα σημάδια για τη διασκεδαστική εξέλιξή της στη μετέπειτα ζωή υπήρχαν ανέκαθεν. Αν και σαιξπηρική ηθοποιός, η Μίρεν δεν δίστασε να γυρίσει επίσης γυμνές σκηνές όποτε χρειαζόταν, πράγμα συχνό τις δεκαετίες του 1970 και του 1980. Εκείνη την εποχή άλλες ηθοποιοί έπρεπε να αναπτύξουν ένα είδος πανοπλίας για την προστασία τους, η Μίρεν, όμως, ενίσχυσε την αυτοάμυνά της απλώς με μεγάλες δόσεις χιούμορ και μια αίσθηση υγιούς οπτικής.

Ωστόσο, το σημαντικότερο είναι ότι ως ηθοποιός δεν είναι ματαιόδοξη (έπαιξε σχεδόν αμακιγιάριστη την ντετέκτιβ Τζέιν Τένισον στη σειρά «Prime Suspect», τρώει πατατάκια και απολαμβάνει ένα ποτήρι κρασί), μια πλευρά του χαρακτήρα της που την έχει σώσει πιθανώς από τις υπερβολές της αισθητικής χειρουργικής. Και δεν υπάρχει ούτε ένα ίχνος υποκρισίας σε αυτή.

Κομψή αλλά εντυπωσιακή

Οταν τελικά έγινε σταρ του Χόλιγουντ, ήταν έτοιμη. Σαφώς απολαμβάνει το ντύσιμο που συνοδεύει το status της. Τα ευκολοφόρετα ρούχα δεν είναι του γούστου της. Από τότε που άρχισε να συνεργάζεται με τους στυλίστες Λι Χάρις (ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του ως ενδυματολόγος σε ταινίες όπως το «Βασιλικοί Αρραβώνες: Το Ημερολόγιο Μιας Πριγκίπισσας 2» και έχει επιμεληθεί επίσης το στυλ της Ντρου Μπάριμορ και της Λούσι Λιου) και Ρέιτσελ Φανκόνι, το φυσικά λαμπερό γούστο της έχει τελειοποιηθεί, εξελισσόμενο σε κάτι κομψό αλλά θεαματικό.

Mε φούξια κάπα μέχρι το πάτωμα και τεράστιο φιόγκο, πάνω από μια ολόσωμη εφαρμοστή μαύρη φόρμα, στην πρεμιέρα του «Shazam! Η Οργή των Θεών», στο Λονδίνο (Gareth Cattermole/Getty Images for Warner Bros.)

Μόνο τον περασμένο χρόνο φόρεσε μια φούξια κάπα μέχρι το πάτωμα, με τεράστιο φιόγκο, πάνω από μια ολόσωμη εφαρμοστή μαύρη φόρμα και ψηλοτάκουνα μποτάκια για την πρεμιέρα του «Shazam! Η Οργή των θεών» στο Λονδίνο, ένα κόκκινο καρό παλτό Vivienne Westwood στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, και μερικά φλοράλ μακριά φορέματα Dolce & Gabbana. Ολα αυτά με απόλυτη φυσικότητα, χωρίς να νιώθει καθόλου άβολα. Οσο για την τελευταία της εμφάνιση στις Κάννες, συνόδευσε την τουαλέτα στο χρώμα της λεβάντας με ένα ζευγάρι πέδιλα πλατφόρμες της Sole Bliss, που είναι γνωστή για την κατασκευή άνετων υποδημάτων, και αγαπημένη της βασίλισσας Καμίλα, επίσης.

Οσο για τα μαλλιά της, τη μια φορά είναι λευκά, χτενισμένα χαλαρά και πιασμένα με μια κορδέλα Disney Princess, και την επόμενη βαμμένα σε μια υπέροχη ξανθή απόχρωση. Από την άλλη, η βασίλισσα Καρλότα του «Μπρίτζερτον» φοράει όλο και πιο περίεργες περούκες, που κρύβουν έναν κόσμο πόνου, θάρρους και μεγαλοπρέπειας. Τα μαλλιά της Μίρεν είναι μεν αναλόγως φορτισμένα, αλλά προκλητικά και παιχνιδιάρικα. Είναι επίσης ωραία. Η κόμμωση που διάλεξε για τις Κάννες επιτεύχθηκε με το Colorista Spray της L’Oreal Paris σε Pastel Blue, λίγη λακ μαλλιών Elnett (η Μίρεν είναι πρέσβειρα της L’Oreal) και τη δεξιοτεχνία μιας ιδιοφυούς κομμώτριας, γράφει στην Telegraph η Λίζα Αρμστρογκ.

Μαγικό και αιθέριο εφέ

Για να είμαστε δίκαιοι, τις προηγούμενες δεκαετίες υπήρξαν διάφορες εμφανίσεις με μπλε μαλλιά, ξεκινώντας από την εκδοχή που έγινε δημοφιλής στη δεκαετία του 1930 με την άνοδο της Τζιν Χάρλοου και της αντιπάλου της Μέι Γουέστ. Οι παρατηρητικοί αναγνώστες θα αναρωτηθούν –δικαίως– πώς ήξερε κανείς ότι τα μαλλιά της Χάρλοου ήταν μπλε αφού οι ταινίες της ήταν ασπρόμαυρες;

Στην πραγματικότητα, ο κομμωτής της Χάρλοου χρησιμοποίησε πριν από το τελευταίο ξέβγαλμα ένα μπλε σαμπουάν για να μη γίνουν μπρούτζινες οι πλατινέ μπούκλες της (ανάλογο με τα σημερινά Silver σαμπουάν –μπλε ή μωβ– που εξουδετερώνουν την κιτρινίλα σε άσπρα ή ξανθά μαλλιά). Και έγιναν μπλε, στον βαθμό που τα φωτεινά άσπρα μαλλιά έχουν μερικές φορές μια απαλή μπλε απόχρωση.

Η Μίρεν δεν διστάζει να πειραματίζεται με τα μαλλιά της: το 2019 τα είχε βάψει ροζ (Shutterstock)

Αλλά το τότε νέo concept του μπλε σαμπουάν, που καταγράφηκε ευρέως στα fanzines της εποχής, κατέκτησε τη φαντασία του κοινού ως ένα μαγικό, αιθέριο εφέ, που μπορούσε να επιτευχθεί χάρη στο σύγχρονο θαύμα του υπεροξειδίου του υδρογόνου και του διυδροξυναφθαλίνιου.

Η επαναφορά του μπλε

Οι ειδικοί άρχισαν να συμβουλεύουν τις γυναίκες ότι το μπλε σαμπουάν ήταν το κλειδί για λαμπερές μπούκλες. Εκείνες, πάλι, παρατήρησαν πως όταν έμενε για πολλή ώρα, το σαμπουάν άφηνε μια απόχρωση μπλε που άρεσε ακόμη περισσότερο, ειδικά όταν τα μαλλιά της βασίλισσας Ελισάβετ άρχισαν, τη δεκαετία του 1950, να αποκτούν μια αμυδρή μπλε αύρα. Οι στρατιές των ηλικιωμένων με τα μπλε-μωβ μαλλιά –στην Αγγλία απέκτησαν και όνομα: «blue rinse brigade»– έγιναν, ωστόσο, αφορμή να ταυτιστεί το χρώμα με κάτι γεροντίστικο και μελαγχολικό.

Τα τελευταία χρόνια, όμως, γυναίκες όλων των ηλικιών έχουν επαναφέρει τη μόδα του μπλε. Ορισμένες βαφές έχουν πολύ λαμπερό και φροντισμένο εφέ, άλλες πάλι, όπως το χρώμα της Μίρεν, έχουν ένα πιο τραχύ και ελαφρώς πανκ αποτέλεσμα.

H Ελεν Μίρεν με φόρεμα στο χρώμα της λεβάντας και ασορτί κόμμωση (REUTERS/Eric Gaillard)

Πέρα από το χρώμα, η κόμμωση της σταρ προκάλεσε και άλλα ερωτηματικά: Η χαίτη της έγινε με extensions; Χρειάστηκε πολλή «δουλειά»; Ποιος ξέρει; Σε τελική ανάλυση δεν έχει σημασία, γιατί σε αντίθεση με πολλές άλλες, η Ελεν Μίρεν δεν προσδιορίζεται από το τι έχει ή δεν έχει κάνει στη ζωή της, πώς φαινόταν ή δεν φαινόταν στο παρελθόν, αλλά από το ποια είναι τώρα, γράφει στην Telegraph η Λίζα Αρμστρογκ. Και μακάρι, καταλήγει η αγγλίδα δημοσιογράφος, να μπορούσε να κάνει μια κουβεντούλα με τη Μαντόνα, κατά προτίμηση με ένα ποτήρι κρασί στο χέρι…