624
Το παιχνίδι βασίζεται στην δομή της NSA, και τοποθετεί τους παίκτες σε μια φανταστική υπηρεσία που ονομάζεται «Τμήμα Ελευθερίας», όπου θα πρέπει να πάρουν δύσκολες αποφάσεις. | Monomyth Games

Κάνε ό,τι και ο Εντουαρντ Σνόουντεν

Αίαντας Αρτεμάκης Αίαντας Αρτεμάκης 10 Μαρτίου 2016, 07:09
Το παιχνίδι βασίζεται στην δομή της NSA, και τοποθετεί τους παίκτες σε μια φανταστική υπηρεσία που ονομάζεται «Τμήμα Ελευθερίας», όπου θα πρέπει να πάρουν δύσκολες αποφάσεις.
|Monomyth Games

Κάνε ό,τι και ο Εντουαρντ Σνόουντεν

Αίαντας Αρτεμάκης Αίαντας Αρτεμάκης 10 Μαρτίου 2016, 07:09

Ο Έντουαρντ Σνόουντεν έγινε γνωστός για τις αποκαλύψεις που έκανε σχετικά με τις τακτικές παρακολούθησης της NSA (National Security Agency – Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας) των ΗΠΑ. Πόσο ηθικές θεωρούνται οι πράξεις του; Από την πλευρά της κυβέρνησης, στην οποία δούλευε, καθόλου. Ενέπνευσε, όμως, πολλούς να ακολουθήσουν τα βήματά του. Μια ομάδα δημιουργών ηλεκτρονικών παιχνιδιών από την Αυστραλία (Monomyth Games) αποφάσισε να φτιάξει το παιχνίδι «Need to Know – The Mass Surveilance Thriller Game», εμπνευσμένο από τις πράξεις και τον χώρο εργασίας του Έντουαρντ Σνόουντεν.

Το σενάριο βάζει τους παίκτες στην θέση ενός αναλυτή μιας κυβερνητικής υπηρεσίας των ΗΠΑ που σκοπό έχει να προστατέψει την χώρα από απειλές. Ο παίχτης μπορεί να αποφασίσει αν θα παρακολουθήσει τους πολίτες ή αν θα διαρρεύσει στοιχεία στα ΜΜΕ. Επίσης έχει την δυνατότητα να επιλέξει τον δρόμο του προσωπικού κέρδους, εκμεταλλευόμενος τις πληροφορίες που βρίσκει. Ακόμα και να πάρει εκδίκηση από τον παλιό νταή των σχολικών του χρόνων.

Η ανεξάρτητη εταιρεία Monomyth games δημιούργησε μια καμπάνια στο kickstarter για να μαζέψουν τα χρήματα (19.107 ευρώ) που χρειάζονται για να μπορέσουν να βγάλουν το παιχνίδι. Πριν καλά, καλά ολοκληρωθεί η διαδικασία αποδοχής επενδυτών έχουν ήδη καλύψει τον αρχικό τους στόχο. Μένουν λιγότερες από 20 ημέρες και ως τώρα κατάφεραν να μαζέψουν 45.821 ευρώ.

Το παιχνίδι βασίζεται στην δομή της NSA, και τοποθετεί τους παίκτες σε μια φανταστική υπηρεσία που ονομάζεται «Τμήμα Ελευθερίας», όπου θα πρέπει να πάρουν δύσκολες αποφάσεις.

Είναι στο χέρι του παίκτη να αποφασίσει αν κάποιος είναι απειλή ή όχι για την εθνική ασφάλεια
Είναι στο χέρι του παίκτη να αποφασίσει αν κάποιος είναι απειλή ή όχι για την εθνική ασφάλεια

Σύμφωνα με την περιγραφή των δημιουργών του παιχνιδιού στην σελίδα τους στο Kickstarter, οι παίχτες θα πρέπει να παρακολουθήσουν πολίτες, να ψάξουν τις ιδιωτικές τους ζωές και να αποφασίσουν, πόσο επικίνδυνοι είναι. Διαφορετικά, οι παίχτες μπορούν να επιλέξουν να βοηθήσουν χακτιβιστές και παρόμοιες ομάδες για να διαρρεύσουν εσωτερικές αναφορές στα ΜΜΕ. Επίσης δίνεται η δυνατότητα στους παίκτες να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες που βρίσκουν για το δικό τους προσωπικό κέρδος. Είτε κάνοντας τις σωστές επενδύσεις αφού έχουν πρόσβαση σε μυστικές εσωτερικές πληροφορίες εταιρειών, ακόμα και στις προσωπικές τους συσκευές ή και στα συστήματα των γραφείων τους. Μπορούν να εκβιάσουν ή να δημιουργήσουν προβλήματα σε κάποιον που τους έχει αδικήσει στο παρελθόν, όπως για παράδειγμα να τον βάλλουν σε λίστα απαγόρευσης πτήσης. Η πιο αστεία δυνατότητα είναι ότι οι παίκτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την «εξουσία» που έχουν ακόμα και για ρίξουν το άτομο που τους ενδιαφέρει ερωτικά. Η απόφαση είναι δική τους και έχουν στην διάθεσή τους πολλά εργαλεία για να επιτύχουν τους στόχους τους.

No Fly
Μπορείτε να δημιουργήστε ακόμα και προβλήματα σε κάποιον που σας έχει αδικήσει παλιότερα

Οι δυνατότητες των παικτών εξαρτώνται από το επίπεδο πρόσβασης που έχουν. Αν ο παίκτης καταφέρει να εντυπωσιάσει τους ανωτέρους του, αυτοί θα τον ανταμείψουν με προαγωγές, ξεκλειδώνοντας περισσότερες δυνατότητες και εργαλεία για να εισβάλλουν ακόμα περισσότερο στις ζωές των πολιτών, καθώς με κάθε προαγωγή ανεβαίνει και το επίπεδο της πρόσβασής τους.

Στην αρχή, οι παίκτες έχουν πρόσβαση σε χαμηλού επιπέδου πληροφορίες όπως τα μεταδεδομένα και το ιστορικό περιήγησης του πολίτη στόχου τους. Όσο ανεβαίνει το επίπεδο πρόσβασης έχουν την δυνατότητα να εισχωρήσουν σε ακόμα πιο προσωπικές πληροφορίες των στόχων τους αλλά και να χρησιμοποιήσουν εργαλεία εντοπισμού θέσης, τις αγοραστικές τους συνήθειες, ακόμα και να τους παρακολουθήσουν με την χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

Το παιχνίδι δεν έχει σύστημα σωστού και λάθους. Η ηθική πυξίδα του παίκτη υπαγορεύει το πώς θα το παίξει αλλά θα πρέπει να είναι έτοιμος για τις επιπτώσεις.

Το παιχνίδι αναμένεται να κυκλοφορήσει ανά κεφάλαια, με το πρώτο στα μέσα του 2016.

Δείτε το τρέιλερ του παιχνιδιού για να πάρετε μια γεύση.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News